Mini amâna producția de vehicule electrice de la fabrica sa din Oxford

de Silvian Irimia
Duminica, 23.02.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Producția de mașini electrice la fabrica Mini din Oxford a fost amânată pentru o perioadă nedeclarată. Motivul este încetinirea vânzărilor de modele electrice la nivel mondial.

BMW Group, compania mamă a celor de la MINI, anunțase anterior că întreaga producție destinată piețelor non-chineze a Mini Cooper Electric și Mini Aceman se va muta din China la Oxford în 2026.

Peste 600 de milioane de lire sterline au fost deja investite pentru pregătirea fabricii, precum și a uzinei de presare a caroseriei din Swindon din apropiere, pentru producția de mașini electrice.

Acești bani au finanțat, în principal, extinderea atelierului de caroserie, construcția unei noi zone pentru instalarea bateriilor și noi facilități logistice.

Un purtător de cuvânt a declarat faptul că BMW Group își reexaminează în prezent calendarul pentru reintroducerea producției de modele Mini electrice la Oxford.

Purtătorul de cuvânt a adăugat că o subvenție guvernamentală anunțată anterior, care urma să fie investită în fabrică pe lângă fondurile BMW Group, nu va mai fi utilizată.

În 2024, vânzările de vehicule electrice din Europa s-au blocat, cota lor de piață scăzând ușor de la 15.7% în 2023 la 15.4%.

Această scădere a fost atribuită retragerii subvențiilor, precum și prețurilor medii ridicate.

La uzina Mini din Oxford sunt aproximativ 4.000 de muncitori, iar aceasta produce mașini pentru piețe din întreaga lume. În prezent, se construiesc versiuni cu motor pe benzină ale noului Cooper, iar din 2030 urma să se treacă la producția exclusivă de EV-uri.

Planurile anunțate anterior pentru fabrică vizau o capacitate maximă de producție anuală de 200.000 de mașini între 2026 și 2030.

via Autocar

Comentarii (5)

  • Locuiesc în apropiere și am cunoștințe care lucrează acolo. BMW tot pregătește fabrica să producă EVs de câțiva ani buni, inclusiv stocuri de componente pentru modelele viitoare. De exemplu volane care urmează sa fie montate pe modele viitoare. Evident, componentele sunt făcute în altă parte, China etc, aici doar sunt asamblate.

    Problema lor e ca s-au mișcat foarte lent și modelele plănuite sunt deja depășite. Asta cu cererea scăzută la nivel mondial e vrăjeală ieftina ca să acopere faptul ca nu au modele competitive.

    De exemplu viitorul Mini EV arata mult mai rău decât R5, are autonomie mai mica și e cu câteva mii de lire mai scump. Nu am date dar cred ca și softul e deja depășit, probabil scris în urmă cu 3-4 ani când au început dezvoltarea.

    Generația actuala de Mini și derivate a avut succes în UK, e văzut chiar ca "premium". Domnii si doamnele de la BMW s-au culcat de o ureche crezând ca asta le garantează ca și modelul electric se va vinde bine. Ghinion.
    2 3
  • Un Mini nu poate avea același preț ca un Renault, în aceeași clasă, asta se întâmplă de 25 de ani, de când este în curtea Bmw . Un alt motiv ar putea fi faptul ca UK nu mai este în UE, componentele exportate în UK fiind supuse unor taxe, iar mărire de preț, scăderea cererii de electrice la nivel global n-o fi în prezent, dar actuala situație sugerează ca poate veni o scădere generală a pieței auto .

    Bmw s-a mișcat foarte ok în privința electricelor în ultimii ani, nu știu cât de necompetitivi sunt, printre altele vor sa facă profit, cu Mini nu știu cât au câștigat în ultimii ani, în general, nu doar cu electrice.
    2 2
  • Complicat, dar și exportul din Franța e spus acelorași taxe. Știi, Franța e în UE, UK nu e.

    Mini poate pretinde ca e premium, pot să facă stopurile sa imite steagul Marii Britanii, pot sa pretindă ca sunt făcute în UK când de fapt sunt făcute în China și asamblate la Oxford, dar numărul de snobi e limitat.

    Cumpărătorul cu ceva creier în cap observă ca poate sa ia o mașină mai bună la un preț mai mic iar BMW o sa le amâne până vor avea ceva competitiv. Sau până la Paștele Cailor. Intre timp Renault vinde.
    2 3
  • @Matei
    " Asta cu cererea scăzută la nivel mondial e vrăjeală ieftina ca să acopere faptul ca nu au modele competitive."
    Ai ceva exemple de masini competitive care rup la vanzari?
    2 1
  • Tesla Y
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru