În 2017, MINI prezenta conceptul John Cooper Works GP în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt. Prototipul dezvoltat de constructorul britanic a fost întâmpinat cu brațele deschise de fani, iar câteva luni mai târziu, oficialii Mini au anunțat că vor produce și o versiune de serie.
Acum, cu ocazia Salonului Auto de la Los Angeles, Mini a prezentat varianta de producție a lui John Cooper Works GP. Modelul este descris ca fiind cel mai rapid Mini de serie de până acum și va fi produs în doar 3.000 de unități. Noul John Cooper Works GP va fi asamblat la uzina Mini din Oxford, iar livrările vor începe în luna martie a anului viitor.
Mini John Cooper Works GP: date esențiale
● Designerii producătorului britanic au acordat o atenție deosebită elementelor aerodinamice. Astfel, Mini John Cooper Works GP a fost echipat cu prize de aer mai generoase, cu un splitter nou, cu aripi laterale fabricate din plastic ranforsat cu fibră de carbon (CFRP) și cu o aripă spate extrem de generoasă. Caroseria noului Mini va putea fi vopsită doar în nuanța Racing Grey.
● Standard, noul model de performanță dezvoltat de britanici va fi echipat cu jante cu diametrul de 18 inch.
Acestea cântăresc doar 9 kilograme și sunt "încălțate" cu anvelope de înaltă performanță.● Noul Mini John Cooper Works GP este echipat cu motorul pe benzină de 2.0 litri cu patru cilindri. Acesta dezvoltă 306 cai putere între 5.000 și 6.250 rpm și 450 Nm între 1.750 rpm și 4.500 rpm. Același motor este disponibil și pe modelele Mini John Cooper Works Clubman facelift și John Cooper Works Countryman.
● Resursele motorului pe benzină sunt gestionate de o cutie automată cu 8 trepte Steptronic și de un diferențial. În aceste condiții, accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 5.2 secunde, în timp ce viteza maximă se oprește în dreptul valorii de 265 km/h.
● Conform oficialilor britanici, toată arhitectura folosită pentru dezvoltarea lui John Cooper Works GP este mult mai rigidă comparativ cu cea a versiunii JCW.
● Noul John Cooper Works GP are o gardă la sol mai mică cu 10 mm raportat la versiunea Mini John Cooper Works. De asemenea, britanicii spun că amortizoarele, arcurile și barele stabilizatoare au fost special gândite pentru noul model de performanță.
● Mini menționează că sistemul de evacuare a fost și el dezvoltat special pentru noul John Cooper Works GP, iar terminațiile acestuia au acum diametrul de 90 de milimetri.
● Pentru un comportament dinamic și mai agil, inginerii Mini au pregătit un mod special de rulare.
Acesta se numește GP și poate fi activat prin simpla apăsare a unui buton. În același timp, britanicii propun și un sistem de frânare mai performant cu discuri de frână cu diametrul de 360 de mm și etriere din aluminiu. Acestea din urmă sunt vopsite în nuanța Chili Red și sunt inscripționate cu logo-ul John Cooper Works.● Spre deosebire de restul modelelor din gamă, noul John Cooper Works GP nu va fi echipat cu o banchetă spate. În locul acesteia a fost introdusă o bară pentru rigidizarea structurii. Pentru reducerea masei totale, dar și pentru senzații intense în timpul condusului, britanicii menționează că pentru Mini John Cooper Works GP a fost folosită o cantitate mai mică de materiale fonoabsorbante.
● Tot la interior, clienții vor primi scaune sport cu tetiere integrate, un volan sport cu marcaj în dreptul orei 12 și o serie de elemente de interior produse prin imprimare 3D.
Se vede din poze că bancheta-spate e lipsă, dar trebuia poate menţionat asta şi-n text.
Poate şi preţul ("doar" cca. 35.000 lire-n UK. dar 44.900 euro în Franţa de ex., unde versiunea de echipare Ultimate se apropie de 50K, adică 49.900...)
Aceeaşi Mărie, dar cu pălărie mai mare... şi tracţiune integrală-n plus (0-100 în 4,8 secunde), adică BMW M135i xDrive 2.0 litri 306 CP Aut8 devine deci la 48.600 prin comparaţie un adevărat chilipir.
Asta se întâmplă însă când citeşti AM pe stomacul gol, ca să strângi bani de SUV Bugatti d-ăla "ieftin". :-)