Millward Brown: Toyota este cel mai valoros brand auto din lume

de Sebastian Toma
Marti, 21.05.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Un studiu realizat de Millward Brown a anunţat că Toyota este cel mai valoros brand auto din lume în 2013. În clasamentul general, Apple este cel mai valoros brand al lumii.

Esential 3 ani la rând are Apple în fruntea clasamentului celor mai valoroase brand-uri din lume.
6 titluri de "Cel mai valoros brand auto din lume" deţine Toyota.
Toyota a reuşit să depăşească BMW în clasamentul celor mai valoroase brand-uri realizat de Millward Brown. În ediţia 2012, BMW era cel mai valoros brand auto, dar ediţia 2013 a remarcat o creştere a celor de la Toyota în topul BrandZ Top 100 Cele mai valoroase mărci globale. Potrivit companiei care a realizat studiul, Toyota a crescut pe fondul cererii ridicate de pe piaţa din China, unde sunt căutate modelele hibride şi SUV-urile. Scăderea de două procente a celor de la BMW este justificată de specialişti prin numărul mic de lansări de modele noi ale mărcii germane, explică Peter Walshe, global brand director la Millward Brown.

BMW a obţinut titlul de cel mai valoros brand auto în 2010 şi în 2012, în timp ce Toyota a obţinut prima poziţie în 2006, 2007, 2008, 2009 şi 2011. Mercedes-Benz a înregistrat o creştere a valorii de 11 procente, în timp ce Audi a avut o creştere de 18 procente, cu toate că nu a intrat în primele 100 de mărci globale, notează AutomotiveNews citând realizatorii studiului. Piaţa auto din China continuă să fie un motiv de creştere pentru Audi, BMW şi Mercedes-Benz, clienţii înstăriţi de pe această piaţă preferând modelele premium ale trio-ului german.

Urmareste Automarket
În clasamentul general, Apple îşi păstrează poziţia de lider, în timp ce corporaţiile care urmează brand-ul din Coupertino şi-au schimbat între ele poziţiile.
Este al treilea an consecutiv în care Apple este desemnat ca fiind cel mai valoros brand din lume, valoarea sa fiind în creştere faţă de anul precedent. Studiul Millward Brown se bazează pe interviuri realizate cu peste un milion de consumatori la nivel global şi pe o analiză a finanţelor şi afacerilor realizate de brand-urile respective folosind date publice obţinute de la Bloomberg şi Datamonitor.

LOC BRAND VALOAREA
DE PIAŢĂ
(în miliarde $) 
VARIAŢIE
2013/2012
ŢARĂ SECTOR DE
ACTVITATE 
1 APPLE 185.071 +1% SUA  Tehnologie
2 GOOGLE 113.669 +5% SUA  Tehnologie
3 IBM 112.536 -3% SUA  Tehnologie
4 McDONALD'S 90.256 -5% SUA  Fast Food
5 COCA-COLA 78.415 +6% SUA  Băuturi
6 AT&T 75.507 +10% SUA  Telecom
7 MICROSOFT 69.814 -9% SUA  Tehnologie
8 MARLBORO 69.383 -6% SUA  Tutun
9 VISA 56.060 +46% SUA Cărţi credit
10 CHINA MOBILE
55.368 +18% China Telecom
23 TOYOTA 24.497 +12% Japonia Auto
24 BMW 24.015 -2% Germania Auto
43 MERCEDES-BENZ 17.952 +11% Germania  Auto
71 Honda 12.401 -2% Japonia Auto
86 Nissan 10.186 +3% Japonia Auto
100 Volkswagen 8.790 +3% Germania  Auto
* Ford 7.6 +8 SUA Auto
* AUDI 5.5 +18 Germania Auto
* Hyundai 4.0 +11 Coreea de Sud Auto
* Lexus 3.5 +2 Japonia Auto

*Mărcile cu asterisc nu au intrat în Top 100 "Cele mai valoroase mărci din lume"

Topul complet poate fi consultat AICI.

Comentarii (9)

  • Conform Forbes, in 2013 tot Bmw este cel mai puternic brand, oricum se pare ca-n ultimii ani Toyota si Bmw domina categoric aceste top-uri.
    8 7
  • Dragilor

    Cea mai relevanta statisitica a valorii bradurilor, a fost, este si va ramane cea realizata de INTERBRAND. Sunt printre cei mai vechi si cei mai renumiti in acest domeniu (consultanta in domeniul brandurilor) si de aceea topul lor ramane cel mai relevant. In aceasta statistica brandul Toyota a fost inca din 2001 si pana in 2012 mai valoros decat brandul BMW.

    http://www.interbrand.com/en/best-global-brands/2012/Best-Global-Brands-2012-Brand-View.aspx

    Enjoy!
    11 8
  • Aceste top-uri sunt mai mult sau mai putin importante, sunt importante pt imagine si au un sambure de adevar, dar dragule, Bmw este mult mai eficient decat Toyota, cu vanzari de 7 ori mai mici si cu-n profit aproape la fel de mare, acest aspect este mult mai important, deci un grup mult mai mic tine piept unui grup auto gigant, enjoy !!
    13 13
  • @mafia
    Mai bine comenteaza cine este number one premium si pe unde este Lexus, este dupa Hyundai conform acestui top:)
    9 8
  • carnatul de pe locul...100
    un chinez mai bogat daca sare peste o shaorma si isi cumpara la pranz un Volksvagen asezonat cu putin Audi si tot mai raman bani de un Mercedes.

    tz, tz, tz ce ti-e si cu valorile astea de brand. Mi-ar fi chiar rusine sa ma stiu pe locul...100 (o suta).
    0 7
  • @carnatul de pe locul...100
    Asa este, este rusinos, dar sa fii pe ultimul loc in top cum este? Si vorbim de o marca super exclusivista "pour le conesseurs" , deci conform acestui top marca Lexus nu spune mare lucru.
    5 2
  • Interesant... VW si Audi cu profitul pe cativa ani isi egaleaza valoarea de piata! Va dati seama ca Audi a platit aproape 20% din propria valoare ca sa cumpere Ducati si sunt dispusi probabil la mai mult pt Alfa Romeo? Pe de alta parte teoretic vorbind ar fi o mare afacere pt oricine sa cumpere o marca si sa isi recupereze integral investitia in 4-5 ani din profitul acesteia!!!
    0 0
  • Exista si un paradox! Pestele cel mic l-a inghitit pe cel mare!!! (Renault-Nissan)... desigur contextul si circumstantele au decis afacerea acum cativa ani...
    0 0
  • AndreiRN
    Calitatea si seriozitatea se vad de la distanta in timp.
    3 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru