BMW a obţinut titlul de cel mai valoros brand auto în 2010 şi în 2012, în timp ce Toyota a obţinut prima poziţie în 2006, 2007, 2008, 2009 şi 2011. Mercedes-Benz a înregistrat o creştere a valorii de 11 procente, în timp ce Audi a avut o creştere de 18 procente, cu toate că nu a intrat în primele 100 de mărci globale, notează AutomotiveNews citând realizatorii studiului. Piaţa auto din China continuă să fie un motiv de creştere pentru Audi, BMW şi Mercedes-Benz, clienţii înstăriţi de pe această piaţă preferând modelele premium ale trio-ului german.
În clasamentul general, Apple îşi păstrează poziţia de lider, în timp ce corporaţiile care urmează brand-ul din Coupertino şi-au schimbat între ele poziţiile. Este al treilea an consecutiv în care Apple este desemnat ca fiind cel mai valoros brand din lume, valoarea sa fiind în creştere faţă de anul precedent. Studiul Millward Brown se bazează pe interviuri realizate cu peste un milion de consumatori la nivel global şi pe o analiză a finanţelor şi afacerilor realizate de brand-urile respective folosind date publice obţinute de la Bloomberg şi Datamonitor.LOC | BRAND |
VALOAREA DE PIAŢĂ (în miliarde $) |
VARIAŢIE 2013/2012 |
ŢARĂ |
SECTOR DE ACTVITATE |
1 | APPLE | 185.071 | +1% | SUA | Tehnologie |
2 | 113.669 | +5% | SUA | Tehnologie | |
3 | IBM | 112.536 | -3% | SUA | Tehnologie |
4 | McDONALD'S | 90.256 | -5% | SUA | Fast Food |
5 | COCA-COLA | 78.415 | +6% | SUA | Băuturi |
6 | AT&T | 75.507 | +10% | SUA | Telecom |
7 | MICROSOFT | 69.814 | -9% | SUA | Tehnologie |
8 | MARLBORO | 69.383 | -6% | SUA | Tutun |
9 | VISA | 56.060 | +46% | SUA | Cărţi credit |
10 | CHINA MOBILE |
55.368 | +18% | China | Telecom |
23 | TOYOTA | 24.497 | +12% | Japonia | Auto |
24 | BMW | 24.015 | -2% | Germania | Auto |
43 | MERCEDES-BENZ | 17.952 | +11% | Germania | Auto |
71 | Honda | 12.401 | -2% | Japonia | Auto |
86 | Nissan | 10.186 | +3% | Japonia | Auto |
100 | Volkswagen | 8.790 | +3% | Germania | Auto |
* | Ford | 7.6 | +8 | SUA | Auto |
* | AUDI | 5.5 | +18 | Germania | Auto |
* | Hyundai | 4.0 | +11 | Coreea de Sud | Auto |
* | Lexus | 3.5 | +2 | Japonia | Auto |
*Mărcile cu asterisc nu au intrat în Top 100 "Cele mai valoroase mărci din lume"
Topul complet poate fi consultat AICI.
Cea mai relevanta statisitica a valorii bradurilor, a fost, este si va ramane cea realizata de INTERBRAND. Sunt printre cei mai vechi si cei mai renumiti in acest domeniu (consultanta in domeniul brandurilor) si de aceea topul lor ramane cel mai relevant. In aceasta statistica brandul Toyota a fost inca din 2001 si pana in 2012 mai valoros decat brandul BMW.
http://www.interbrand.com/en/best-global-brands/2012/Best-Global-Brands-2012-Brand-View.aspx
Enjoy!
tz, tz, tz ce ti-e si cu valorile astea de brand. Mi-ar fi chiar rusine sa ma stiu pe locul...100 (o suta).