Miliarde în SUA, milioane în Europa: Volkswagen riscă doar o amendă simbolică în Germania pentru Dieselgate

de Daniel Popescu
Luni, 11.07.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Procurorii germani solicită că Volkswagen să plătească drept amendă pentru Dieselgate o parte din profitul obţinut prin vânzarea celor 11 milioane de maşini implicate în scandal. Estimările indică o amendă potenţială de câteva milioane de euro.

Volkswagen a anunţat recent că va suporta costuri de circa 15 miliarde de dolari în SUA din cauza scandalului Dieselgate, dintre care puţin peste 10 miliarde de dolari vor fi utilizaţi pentru răscumpărarea maşinilor şi plata bonusurilor către proprietari.

Situaţia este diametral opusă în Europa, iar constructorul german a exclus deja varianta unei compensaţii similare, sub pretextul că legislaţia din Statele Unite este semnificativ mai dură decât cea de pe Bătrânul Continent. Primele reacţii din partea autorităţilor germane sunt, de altfel, unele mai degrabă firave.

Urmareste Automarket
Potrivit unor informaţii dezvăluite de publicaţia Sueddeutsche Zeitung, procurorii germani solicită ca Volkswagen să achite drept amenda o cotă parte din profiturile obţinute prin vânzarea celor 11 milioane de maşini cu dispozitive de păcălire a emisiilor.

Potrivit primelor estimări, amenda ar urma însă să fie de numai câteva milioane de euro, adică de 1.000 de ori mai mică decât cea achitată în Statele Unite.

Totuşi, în alte cazuri similare, producătorul de camioane MAN, care face parte din grupul Volkswagen, a plătit o amendă de 150 de milioane de euro, în timp ce Siemens a achitat 600 de milioane de euro.

Via Automotive News

Comentarii (6)

  • VAG = Țiganii blonzi.
    31 7
  • suntem toti "dusi" nu isi iau amenzi in EU haideti sa-i amendam noi: nu mai cumparam fiare VAG.. avem si alte optiuni...dupa 2 ani de vanzari dezastru....
    31 2
  • 1. La prosti merge ...
    2. Unii pot sa-si protejeze industria proprie ...
    15 3
  • vw s-a apucat de făcut cârnați
    @Ara
    Ai dreptate. În U.S. clientul își primește banii înapoi pe mașina nouă, iar la noi caută marca asta ca disperații (ca să se umfle în pene) după ce dau și o grămadă de bani pe ele.
    21 4
  • Ma felicit in primul rand pe mine ca in 2013 toamna nu am ales Skoda de 1.6 TDI sa fie prima masina noua pe care sa o cumpar. La subiect: vanzarile VAG continua da fie sus, motivul principal fiind ca la un test drive masinile lor sunt de obicei peste concurenta directa.
    Vestea proasta pentru cei ce urasc VAG este ca probabil vor fi lideri pe piata masinilor ecologice curand daca concurenta nu se intrebuinteaza un pic.
    4 6
  • de parca "fosile fuel" n-ar fi polua oricum
    0 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru