Michelin va lansa un pneu care nu poate să facă pană
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
În cadrul evenimentului Challenge Bibendum, Michelin a prezentat o anvelopă care poate să fie înţepată de trei cuie de 5 milimetri fără să piardă presiune. Respectiva anvelopă are un înveliş special la interior, care acoperă instant orice gaură de până la 5 milimetri diametru în baza presiunii aerului din pneu. La exterior, nu există nicio diferenţă faţă de o anvelopă obişnuită. Graţie celor 12 patente implementate de cei de la Michelin, anvelopa respectivă îşi va păstra calităţile în timp, până la sfârşitul exploatării.
În ciuda existenţei unui "strat" special la interiorul anvelopei, noul pneu anti-pană nu vribrează – cum făcea generaţia precedentă a acestui sistem – şi stratul de protecţie nu se "adună" la partea inferioară a roţii la o staţionare îndelungată într-o parcare. Cei de la Michelin spun că noua anvelopă poate rezista la maximum 50 de cuie de 5 milimetri aplicate suprafeţei de rulare. Proiectul noului pneu a fost făcut public în vederea testării reacţiei clienţilor, pentru a afla dacă există persoane interesate de o asemenea achiziţie.
Potrivit cercetărilor efectuate de cei de la Michelin, 86% dintre penele pe care le întâmpină şoferii au loc la nivelul suprafeţei de rulare. Restul de 14% au loc din cauze diverse, care variază de la probleme cu flancul lateral, la alte probleme ce pot surveni pe drum.
Noul pneu va debuta, cel mai devreme, în 2014. Printre dezavantajele sale se numără masa ridicată, fiecare anvelopă fiind, în medie, cu un kilogram mai grea decât un pneu echivalent fără "strat" de protecţie.Noua anvelopă le-ar permite clienţilor să economisească bani datorită faptului că nu vor mai transporta o roată de rezervă în permanenţă - reducând consumul de carburant şi emisiile de CO2. Statisticile Michelin spun că o pană are loc la fiecare 75.000 de kilometri, iar cele 30 de kilograme sunt transportate fără motiv în restul călătoriilor. În plus, cei 80 de litri pe care îi "cedează" portbagajul ar putea fi utilizaţi în alt scop. Cu toate acestea, există un risc comercial, deoarece 30% dintre clienţi au declarat că nu ar cumpăra un automobil nou care nu este echipat cu roată de rezervă.
Via | Autoactu
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Tehnologie
-
Mercedes-Benz a anunțat că va adopta tehnologia steer-by-wire din 2026, ceea ce înseamnă că nu există o conexiune mecanică între volan și roți. Astfel, devine primul constructor german care integrează acest sistem în modelele de serie. (23.04)
-
Volkswagen a lansat o actualizare software care aduce printre altele și celebrul joc Pac-Man. Jocul va fi disponibil pentru aproximativ 300.000 de exemplare vândute în Europa. (16.04)
-
Hyundai a anunțat oficial că va lansa anul viitor o nouă generație a sistemului său multimedia. Acesta se va numi Pleos Connect și va fi bazat pe Android. (28.03)
-
Noul Volvo S90 facelift: display central de 11.2 inch și versiune PHEV cu 80 km autonomie electrică
-
Hyundai prezintă o nouă generație de motoare hibride: consum mai mic cu 45%
-
Acesta este noul Subaru Outback: două motorizări cu până la 260 CP
-
Renault a dezvoltat un sistem hibrid care poate fi montat în mașinile electrice
-
Noi detalii despre Mazda EZ-60: versiune cu motor termic pe post de generator
Dixit !!!!!!!!