Producătorul francez Michelin a anunțat în această săptămână că dezvoltă noile anvelope e.Primacy, care vor fi disponibile pe piața europeană începând din luna martie a anului viitor.
Una dintre principalele caracteristici ale noilor anvelope este că oferă o reducere cu 27% a rezistenței la înaintare.
Principalele efecte sunt o reducere medie a consumului cu 0.21 litri la 100 de kilometri, (valoare calculată pentru un Volkswagen Golf 7 cu motor TSI de 1.5 litri) și o creștere a autonomiei mașinilor electrice cu 7% (valoare calculată pentru un Volkswagen e-Golf). Astfel, pe parcursul a 35.000 de kilometri, clienții economisesc circa 80 de euro.
De asemenea, producătorul francez menționează că pneurile e.Primacy respectă standardul european R117 pentru frânarea pe carosabil umed chiar și după o utilizare de 30.000 de kilometri.
De altfel, pneurile Michelin e.Primacy au primit calificativul A pentru eficiență energetică și calificativul B pentru performanțe pe drum umed, în condițiile în care mai puțin de 1% dintre pneuri obțin această combinație de calificative.
Nu în ultimul rând, e.Primacy sunt primele pneuri din lume neutre din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon la momentul achiziției.
Astfel, pentru emisiile de dioxid de carbon generate la extracția materiei prime, la producția efectivă a pneurilor și la transportul acestora, Michelin va investi în proiecte prin care să "absoarbă" emisiile rezultate, cum ar fi prin plantarea de copaci în mai multe țări.
De asemenea, pe parcursul a 35.000 de kilometri, pneul e.Primacy emite cu 174 de kilograme de dioxid de carbon mai puțin decât alte pneuri din acest segment.
"Michelin va reduce emisiile de dioxid de carbon la unitățile de producție cu 50% până în 2030 comparativ cu anul 2010, iar obiectivul final este să devenim neutri din punct de vedere al emisiilor până în 2050. De asemenea, Michelin dezvoltă soluții pentru a utiliza materiale reciclate pentru pneuri", explică Scott Clark, vice-președinte executiv al Michelin.
Noile pneuri Michelin e.Primacy vor fi disponibile în 56 de dimensiuni de la 15 inch la 20 inch.
Via Michelin
va imaginati cite cafele trebuie baute cind astepti la 150 de incarcari?
Sigur gasesti mai ieftine dar pentru aceiasi parametri trebuie sa urci la 60-70% din cat e un Michelin. Si nu cred ca reusesti prea usor sa ai toate performantle unui Michelin in termeni de aderenta, rezistenta la inaintare, rezistenta la uzura, franare pe apa, rezistenta la socuri, zgomot la rulare.
Or fi scumpe Michelinurile dar ies an de an pe primele locuri prin teste.