Pe lângă creşterea poluării, cele 1.6 miliarde de maşini aşteptate în 2030 vor spori şi numărul accidentelor. Ţinând cont că anvelopa este singura suprafaţă de contact dintre maşină şi asfalt, aceasta trebuie să preia şi să înlăture orice risc. O misiune grea, care depinde de mulţi factori externi. În partea din stânga a acestui text am adunat câteva dintre cifrele care subliniază statistica rece a accidentelor din Europa.
MICHELIN vs. BRIDGESTONE, GOODYEAR, CONTI ŞI PIRELLI
Pentru a sublinia importanţa pneurilor în rularea de zi cu zi, dar şi pentru a demonstra modul în care se raportează la principalii rivali de pe piaţă, Michelin a organizat anul acesta un test de anduranţă alături de patru mărci concurente cu performanţe deosebite. Pentru a fi cât mai obiectivi şi pentru a nu influenţa rezultatul final, cei de la Michelin au apelat la specialiştii germani de la Dekra, recunoscuţi pentru experienţa lor în analiza şi inspecţia vehiculelor.
Francezii au aruncat în joc cea mai nouă anvelopă a lor, noul Energy Saver+, ajuns deja la a cincea generaţie. Pneul a fost comparat cu patru rivali din aceeaşi categorie şi cu aceleaşi dimensiuni, produşi de Continental, Bridgestone, Pirelli şi GoodYear.
30.000 DE KILOMETRI PRIN 25 DE ŢĂRI
Testul a presupus parcurgerea a 30.000 de kilometri de-a lungul întregii Europe, prin 25 de ţări ale Bătrânului Continent.
Totul a început cu măsurători stricte la sediul Michelin din Clermont-Ferrand Franţa.
Aici, Dekra a măsurat pneurile şi apoi le-a montat pe cinci maşini identice, Volkswagen Golf, echipate cu motorizarea 1.6 TDI de 105 cai putere. Cei 9 şoferi aleşi pentru acest test s-au rotit în permanenţă pentru a nu imprima maşinilor un anume stil de condus. În fiecare zi, vreme de 3 luni, convoiul Dekra a parcurs 500 de kilometri şi a rotit pneurile, verificând mereu presiunea corectă. La finalul fiecărei săptămâni, specialiştii Dekra au făcut măsurători.TEST DE FRÂNARE DUPĂ 18.000 DE KILOMETRI
Când maşinile au atins 18.000 de kilometri, Dekra a organizat şi un test de frânare pentru a testa reacţia pneurilor folosite. Acesta s-a făcut pe o pistă, unde s-au măsurat reacţiile pe asfalt uscat şi ud. Convoiul a luat-o iarăşi la durm şi a ajuns chiar până la graniţa cu România.
Am întrebat de ce ţara noastră a fost ocolită. Răspunsul a fost simplu şi probabil îl intuiţi. Integritatea pneurilor ar fi putut avea de suferit, iar starea drumurilor nu ar fi permis probabil o rulare normală şi menţinerea unui convoi.
CONCLUZIILE MICHELIN PERFORMANCE TOUR
Cel mai lung test al unor pneuri în condiţii reale de trafic s-a încheiat la Stockholm, capitala Suediei, unde am aşteptat şi noi convoiul şi rezultatele finale ale testelor. După 30.000 de kilometri, o temperatură medie de 17 grade Celsius, o altitudine maximă de 2500 de metri, un consum mediu de 5.5 litri/100 de kilometri, mai multe teste de frânare şi o rulare cu maxim 160 de km/h, Turul Performanţei organizat de Michelin a tras linie şi a înşirat concluziile.
Cum s-a raportat concurenţa la noile anvelope Michelin Energy Saver+ | ||||||
Producător |
Pirelli | Bridgestone | Goodyear | Continental | Medie | Observaţii |
Frânare pe carosabil ud |
+0.1 m | + 0.6 m | + 2.3 m | +1.6 m | +1.2 m | Test realizat după 18.000 de km |
Longevitate | -8200 km | -8300 km | -9200 km | -11.700 km | -9300 km | Durată de viaţă estimată de Michelin la 47.100 de km |
Economie carburant |
+14 litri | +39 litri | +24 litri | +7 litri | +21 litri | Comparativ cu pneurile Michelin pe o durată de viaţă de 47.100 km |
Noua anvelopă a francezilor, Michelin Energy Saver+ s-a dovedit superioară rivalilor, reuşind să fie mai longevivă, mai eficientă la frânarea pe ud şi mai economică când vine vorba de consumul de carburant.
NOUA ANVELOPĂ MICHELIN ENERGY SAVER+
Michelin a început să dezvolte anvelope eficiente în urmă cu 20 de ani. Asta a făcut ca francezii să se laude cu faptul că au reuşit să economisească 15 miliarde de litri de carburant şi 39 de milioane de tone de CO2. O performanţă firească pentru o companie care cheltuie anual 600 de milioane de euro şi dedică 6000 de oameni pentru dezvoltarea de produse noi.A cincea generaţie EnergySaver+ se vrea a fi însă cea mai eficientă din istoria producătorului francez. Raportată la vechea generaţie din 2008, Michelin Energy Saver+ este cu 80% mai eficientă. Calculată la o durată de viaţă de 47.000 de kilometri, eficienţa este echivalentă cu 60 de litri de carburant.
În plus şi performanţele în materie de siguranţă sunt mai bune, suprafaţa de contact cu solul fiind acum cu 10% mai mare. Chiar şi aşa, capacitatea de evacuare a apei creşte la 30 de litri pe secundă.
Un studiu efectuat de francezi a relevat faptul că Michelin Energy Saver+ aduce o economie de carburant de 200 de litri când este comparat cu cea mai slabă anvelopă din segment. Cifra este calculată pentru o durată de viaţă de 47.000 de kilometri. În plus, Energy Saver+ frânează cu 16 metri mai bine decât cel mai slab contracandidat, de la 80 de km/h, pe un asfalt udat cu 1 mm de apă.
Prin aceasta demonstratie isi intareste imaginea si mai mult in ochii clientilor!
Eu nu inteleg acele + si acele -, nu stiu cum este mai bine? Nu vad o legenda undeva. Poate imi explica cineva. Multumesc
a nu se intelege ca am ceva cu Michelin ;) sunt poseseor de pneuri energy saver din generatia precedenta (asta pe o masina ... pe alta de bridgestone EP150)
Am cumparat Bridgestone de la o reprezentanta de renume din Brasov, pentru o masina de firma, 4 buncati 1600 Ron. Am cerut macar sa imi justifice provenienta si sa imi spuna unde ai fost facute... nu s-a putut. detalii despre fabrica??? Ha ha ha ha ce gluma....Daca mai insistam cu intrebari indiscrete poate primeam si un discount de aceea... In Concluzie.... nu cred ca suntem in masura sa ne dam cu parerea despre acest test, noi nu avem cu ce compara... a facut chinezul o sarja mai buna de cauciuc si hopa...un client fericit in romania.....o sarja mai proasta...un client care spune ca Fulda nu este bun.....Eu, ce sa spun de Bridgestone?? la 30 km/ora nu a putut opri masina in 20 de metri si l-am agatat pe cel din fata mea.... Bridgestone prost, voi decideti...cele de dinainte... dupa un an parca eram cu caruta.. dar avea aderenta, astea noi, nu aveau aderenta deloc. Pe ploaie eram ca pe gheata....asa ca hai sa nu comparam. nu stiu cine ajunge la cauciucurile originale dar... astea de la noi sunt toate facute in acelasi garaj in china...