Michelin Performance Tour: 30.000 de km pentru stabilirea celei mai bune anvelope

de Bogdan Mirică
Luni, 02.07.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Michelin şi specialiştii germani de la Dekra au pus la cale cel mai lung test pentru o anvelopă. 30.000 de kilometri şi 25 de ţări pentru a stabili care e cea mai bună anvelopă premium.

Esential 70% dintre accidentele din Europa se produc pe asfalt uscat.
60% dintre accidentele produse în Europa au loc în oraş, la viteze mici.
75% dintre accidentele înregistrate în Europa se petrec pe o şosea dreaptă.
Pe şoselele din întreaga lume circulă în prezent 800 de milioane de maşini. Vi se pare mult? Atunci ar fi bine să ştiţi că până în 2030 numărul lor se va dubla şi va atinge 1.6 miliarde. Impactul unui asemenea număr de maşini asupra aşezărilor umane şi asupra mediului va fi extrem de puternic. Toţi marii constructori se preocupă în prezent de reducerea consumului şi emisiilor, însă trebuie să ştim că o cincime din carburantul pe care îl înghite maşina noastră este influenţat de pneuri. Mai exact, unul din cinci plinuri pe care le facem reprezintă un tribut plătit anvelopelor.

Pe lângă creşterea poluării, cele 1.6 miliarde de maşini aşteptate în 2030 vor spori şi numărul accidentelor. Ţinând cont că anvelopa este singura suprafaţă de contact dintre maşină şi asfalt, aceasta trebuie să preia şi să înlăture orice risc. O misiune grea, care depinde de mulţi factori externi. În partea din stânga a acestui text am adunat câteva dintre cifrele care subliniază statistica rece a accidentelor din Europa.

MICHELIN vs. BRIDGESTONE, GOODYEAR, CONTI ŞI PIRELLI

Pentru a sublinia importanţa pneurilor în rularea de zi cu zi, dar şi pentru a demonstra modul în care se raportează la principalii rivali de pe piaţă, Michelin a organizat anul acesta un test de anduranţă alături de patru mărci concurente cu performanţe deosebite. Pentru a fi cât mai obiectivi şi pentru a nu influenţa rezultatul final, cei de la Michelin au apelat la specialiştii germani de la Dekra, recunoscuţi pentru experienţa lor în analiza şi inspecţia vehiculelor.

Francezii au aruncat în joc cea mai nouă anvelopă a lor, noul Energy Saver+, ajuns deja la a cincea generaţie. Pneul a fost comparat cu patru rivali din aceeaşi categorie şi cu aceleaşi dimensiuni, produşi de Continental, Bridgestone, Pirelli şi GoodYear. 

30.000 DE KILOMETRI PRIN 25 DE ŢĂRI

Testul a presupus parcurgerea a 30.000 de kilometri de-a lungul întregii Europe, prin 25 de ţări ale Bătrânului Continent.

Instantaneu cu maşinile din convoiul Michelin Performance Tour.

Totul a început cu măsurători stricte la sediul Michelin din Clermont-Ferrand Franţa.

Aici, Dekra a măsurat pneurile şi apoi le-a montat pe cinci maşini identice, Volkswagen Golf, echipate cu motorizarea 1.6 TDI de 105 cai putere. Cei 9 şoferi aleşi pentru acest test s-au rotit în permanenţă pentru a nu imprima maşinilor un anume stil de condus. În fiecare zi, vreme de 3 luni, convoiul Dekra a parcurs 500 de kilometri şi a rotit pneurile, verificând mereu presiunea corectă. La finalul fiecărei săptămâni, specialiştii Dekra au făcut măsurători.

TEST DE FRÂNARE DUPĂ 18.000 DE KILOMETRI

Când maşinile au atins 18.000 de kilometri, Dekra a organizat şi un test de frânare pentru a testa reacţia pneurilor folosite. Acesta s-a făcut pe o pistă, unde s-au măsurat reacţiile pe asfalt uscat şi ud. Convoiul a luat-o iarăşi la durm şi a ajuns chiar până la graniţa cu România.

Am întrebat de ce ţara noastră a fost ocolită. Răspunsul a fost simplu şi probabil îl intuiţi. Integritatea pneurilor ar fi putut avea de suferit, iar starea drumurilor nu ar fi permis probabil o rulare normală şi menţinerea unui convoi.

CONCLUZIILE MICHELIN PERFORMANCE TOUR

Cel mai lung test al unor pneuri în condiţii reale de trafic s-a încheiat la Stockholm, capitala Suediei, unde am aşteptat şi noi convoiul şi rezultatele finale ale testelor. După 30.000 de kilometri, o temperatură medie de 17 grade Celsius, o altitudine maximă de 2500 de metri, un consum mediu de 5.5 litri/100 de kilometri, mai multe teste de frânare şi o rulare cu maxim 160 de km/h, Turul Performanţei organizat de Michelin a tras linie şi a înşirat concluziile.

Cum s-a raportat concurenţa la noile anvelope Michelin Energy Saver+
Producător
 Pirelli Bridgestone Goodyear Continental  Medie  Observaţii
Frânare pe
carosabil ud
+0.1 m + 0.6 m + 2.3 m +1.6 m +1.2 m Test realizat după 18.000 de km
Longevitate -8200 km -8300 km -9200 km -11.700 km -9300 km Durată de viaţă estimată de Michelin la 47.100 de km
Economie
carburant
+14 litri +39 litri +24 litri +7 litri +21 litri Comparativ cu pneurile Michelin pe o durată de viaţă de 47.100 km

Noua anvelopă a francezilor, Michelin Energy Saver+ s-a dovedit superioară rivalilor, reuşind să fie mai longevivă, mai eficientă la frânarea pe ud şi mai economică când vine vorba de consumul de carburant.

NOUA ANVELOPĂ MICHELIN ENERGY SAVER+

Urmareste Automarket
Michelin a început să dezvolte anvelope eficiente în urmă cu 20 de ani.
Asta a făcut ca francezii să se laude cu faptul că au reuşit să economisească 15 miliarde de litri de carburant şi 39 de milioane de tone de CO2. O performanţă firească pentru o companie care cheltuie anual 600 de milioane de euro şi dedică 6000 de oameni pentru dezvoltarea de produse noi.

A cincea generaţie EnergySaver+ se vrea a fi însă cea mai eficientă din istoria producătorului francez. Raportată la vechea generaţie din 2008, Michelin Energy Saver+ este cu 80% mai eficientă. Calculată la o durată de viaţă de 47.000 de kilometri, eficienţa este echivalentă cu 60 de litri de carburant.

Noua anvelopă Michelin Energy Saver+, ajunsă la a cincea generaţie.

În plus şi performanţele în materie de siguranţă sunt mai bune, suprafaţa de contact cu solul fiind acum cu 10% mai mare. Chiar şi aşa, capacitatea de evacuare a apei creşte la 30 de litri pe secundă.

Un studiu efectuat de francezi a relevat faptul că Michelin Energy Saver+ aduce o economie de carburant de 200 de litri când este comparat cu cea mai slabă anvelopă din segment. Cifra este calculată pentru o durată de viaţă de 47.000 de kilometri. În plus, Energy Saver+ frânează cu 16 metri mai bine decât cel mai slab contracandidat, de la 80 de km/h, pe un asfalt udat cu 1 mm de apă.

Comentarii (10)

  • Crysty
    Bravo Michelin !

    Prin aceasta demonstratie isi intareste imaginea si mai mult in ochii clientilor!
    12 5
  • pai daca facea fulda testul iesiea fulda castigatoare!!
    10 7
  • da,sigur..am vazut ce inseamna anvelopele fulda,..am pus pe fata 2 fulda si dupa nici 1 an,batea volanul si directia de parca eram cu carutza...ce sa mai zic...tare astia de la FULDA...
    7 3
  • Sunt niste anvelope foarte bune - nu contest , dar fata de ce modele Pirelli / Continental au testat ? fata de cele de iarna ? nu au precizat modelul - sunt sigur ca Eco Contact 5 ar fi fost peste la toate capitolele mai putin longevitate . Asta e ca si cum ai compara mere cu pere , Logan cu masini Sh de 15 ani samd
    10 2
  • brusliroy
    de ce au luat golfuri la test ? puteau sa mearga cu megane?............aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa nu ajungeau sa faca cei 30000km fara sa se strice ceva,si atunci ce rost are cauciucul bun daca nu e masina buna 8)8)8)
    17 10
  • noname
    Salut,

    Eu nu inteleg acele + si acele -, nu stiu cum este mai bine? Nu vad o legenda undeva. Poate imi explica cineva. Multumesc
    5 3
  • deci.. cine au fost concurentii? ... s-au rotit soferii pe masini? ... cumva, numai un mic pic mic, fiind organizat de Michelin testul a fost un pic trucat ... nu de alta dar daca apesi un pic mic de tot mai tare pe pedala iti iese consumul mai mare.

    a nu se intelege ca am ceva cu Michelin ;) sunt poseseor de pneuri energy saver din generatia precedenta (asta pe o masina ... pe alta de bridgestone EP150)
    2 0
  • viggen84
    haha, "au ajuns pana la granita cu romania" si sau uitat peste granita si au vazut numai gropi si cratere in asfalt(ce au zis in gandul lor) daca intram aicea ne stricam pneurile si si masinile si ne facem de rusine in fata celor de la dekra ca pneurile noastre nu rezista intr_o tara doar cu drumuri off-road :)))))
    5 0
  • clau1977
    Astia au facut teste cu cauciucurile lor din FABRICA LOR. trebuie sa incerce acelasi tip de cauciuc cumparat din magazinele noastreunde..... CHINA e la mare cautare.
    Am cumparat Bridgestone de la o reprezentanta de renume din Brasov, pentru o masina de firma, 4 buncati 1600 Ron. Am cerut macar sa imi justifice provenienta si sa imi spuna unde ai fost facute... nu s-a putut. detalii despre fabrica??? Ha ha ha ha ce gluma....Daca mai insistam cu intrebari indiscrete poate primeam si un discount de aceea... In Concluzie.... nu cred ca suntem in masura sa ne dam cu parerea despre acest test, noi nu avem cu ce compara... a facut chinezul o sarja mai buna de cauciuc si hopa...un client fericit in romania.....o sarja mai proasta...un client care spune ca Fulda nu este bun.....Eu, ce sa spun de Bridgestone?? la 30 km/ora nu a putut opri masina in 20 de metri si l-am agatat pe cel din fata mea.... Bridgestone prost, voi decideti...cele de dinainte... dupa un an parca eram cu caruta.. dar avea aderenta, astea noi, nu aveau aderenta deloc. Pe ploaie eram ca pe gheata....asa ca hai sa nu comparam. nu stiu cine ajunge la cauciucurile originale dar... astea de la noi sunt toate facute in acelasi garaj in china...
    3 1
  • anvelope
    Te contrazic, testele s-au facut cu anvelope cumparate de pe piata libera de catre DEKRA. Inclusiv anvelopa MICHEIN a fost cumparata de catre inginerii DEKRA ci nu oferita de Michelin.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru