De cele mai multe ori, comportamentul unei mașini cu veleități sportive depinde foarte mult și de anvelopele care asigură contactul cu asfaltul. Acestea sunt construite special pentru a oferi un suport bun atunci când cel de la volan are chef de câteva exagerări sau vrea să vadă de ce e în stare mașina sa.
Anvelope omologate pe mașini premium precum Volvo S90 și Porsche 911
Opțiunile celor care caută să își echipeze mașina cu astfel de anvelope sportive se înmulțesc începând cu această primăvară, odată cu introducerea celei de-a patra generații Pilot Sport la comercianții din Europa. Noul Michelin Pilot Sport 4 a intrat în producție în toamna anului trecut și a început deja să echipeze de serie o mulțime de modele premium din curtea BMW, Volvo, Audi și Porsche.
De altfel, întreg procesul de omologare s-a desfășurat alături de modele de top, cum ar fi noile Volvo S90 și V90, un viitor Ford Fiesta de performanță, toată gama de modele Porsche 911 și actualul Audi A4.Material folosit pentru vestele antiglonț
Pentru a asigura o suprafață de contact cât mai bună și o aderență optimă, anvelopa a primit o centură hibridă, ranforsată cu fibre de aramidă și nylon.
Poate suna complicat, însă trebuie să știți doar că aramida se folosește în industria aerospațială și la fabricarea vestelor antiglonț.Michelin Pilot Sport 4 utilizează și o bandă de rulare compusă din materiale care asigură frânare și aderență foarte bune pe carosabil umed și uscat, după cum certifică DEKRA, o organizație germană care organizează teste independente. Elastomerii folosiți în compoziția cauciucului îmbunătățesc și consumul și pot asigura o durată de viață cuprinsă între 30.000 și 40.000 de kilometri. Potrivit oficialilor Michelin, uzura anvelopei depinde foarte mult și de modul de utilizare al acesteia. Spre exemplu, frânarea bruscă de la o viteză de 120 de km/h poate avea o influență negativă în ceea ce privește uzura. Ca de altfel și textura drumului pe care rulați.
Produse într-o uzină unde se făceau mingi de cauciuc
Noile anvelope Michelin Pilot Sport 4 sunt disponibile pentru jante cuprinse între 17 și 20 de inch și sunt produse în cadul uzinei deținute de francezi în Nyregyhaza, Ungaria. Prin anii 60, fabrica dădea naștere unor mingi de cauciuc, abia apoi fiind transformată în linie de producție pentru anvelope agricole. Michelin a cumpărat amplasamentul în anul 1996 și în prezent produce aici anvelope din categoria PDP, adică Premium Driving Pleasure.Aici iau naștere anvelope pentru mașini 4x4 ca Porsche Macan sau Cayenne, sedanuri BMW de tipul Seria 3 și Seria 5, Land Rover, Audi și o mulțime de alte mașini cu trăsături sportive.
Uzina este un furnizor atât de important pentru mărcile premium încât Porsche are aici o echipă de ingineri care lucrează împreună cu Michelin la dezvoltarea și testarea anvelopelor. În plus, uzina poate produce 200 de tipuri de anvelope premium, dintre care 30 de dimensiuni diferite pot fi gestionate în fiecare zi.Anvelope pentru Tesla Model X
Chiar dacă uzina lucrează non stop, diversitatea face ca volumul de producție să fie de numai 1.9 milioane de unități pe an. Ca reper, uzina Michelin de lângă Ploiești, specializată în pneuri de volum, produce anual peste opt milioane de anvelope anual.
Caracterul exclusivist al anvelopelor care ies pe poarta uzinei din Nyregyhaza este subliniat și de faptul că aici este singurul loc din lume unde se nasc și pneurile pentru noul Tesla Model X. Acestea se produc aici și se izolează fonic în Statele Unite, unde li se aplică un burete special pe interior. Caracterul exclusivist se va păstra și după lucrările de extindere, care presupun o creștere a producției la 2.3 milioane de unități până în anul 2017.
Comentarii (4)