Mica felina de oras
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Peugeot a lansat lunile trecute inlocuitorul lui 206, model care a tinut topul vanzarilor constructorului francez. Noul 207 vine sa reimprospateze aerul prafuit al precursorului sau, sa-i ofere mai multa personalitate si un design mai atractiv.
Automarket a testat zilele trecut un Peugeot 207 cu motor de 1.6 litri HDi care dezvolta 90 de cai putere. La prima vedere, aceasta versiune a lui 207 este mai scumpa decat alte masini din clasa ei, cum ar fi Renault Clio sau Toyota Yaris. In schimb ea inglobeaza mai multe caracteristici tehnice decat alte masini mai ieftine cum ar fi Hyundai Getz. Sunt insa si alte modele care pot fi echipate la fel dar la un pret mai mic (Renault Clio 1.5 dci 85CV).
Masina isi merita insa banii atunci cand este vorba de tinuta de drum: are un inalt nivel de stabilitate si o relatie echilibrata intre beneficii si consum. La viteze inalte masina ruleaza cu silentiozitate si calm. Ceea ce nu are, este o suspensie confortabila. De asemenea pentru o masina exclusiv de oras ii lipseste manevrabilitatea si o mai buna vizibilitate.
In ceea ce priveste consumul, in majoritatea cazurilor, daca este folosita ca masina de oras, nu va fi avantajos sa platiti mai mult pentru versiunea diesel, deoarece diferenta de consum este mica intre benzina si motorina, dieselul incepand sa fie rentabil abia dupa 75.000 de kilometri parcursi. Consumul lui 207 1.6 HDI este foarte scazut, dar cu toate acestea nu exista o diferenta prea mare de cost per kilometru in comparatie cu alte motoare diesel de dimensiunile sale, care consuma ceva mai mult. Diferenta de consum care exista intre aceste tipuri de automobile este intotdeauna mica si nedeterminanta in comparatie cu alte cheltuieli pe care le implica masina.
Reactiile lui 207 au de a face mai mult cu cele ale unei masini usoare si agile decat cu cele ale unui 307. Masina este stabila intr-un sens larg, desi are o suspensie nu foarte confortabila pentru soselele din Romania, unde principalul dumneavoastra inamic va fi groapa. In aceste conditii un Renault Clio vi se va parea mai confortabil.
Ce s-a schimbat la 207 in comparatie cu 206? Sunt si aspecte pozitive dar si negative. Pozitive: 207 are un aspect de masina mare si numai buna pentru a calatori pe autostrazi de viteza. Masina circula cu calm si are o stabilitate lineara foarte buna. Pana la o anumita viteza veti auzi foarte putin motorul sau zgomotul creat de un drum dificil. Negativ: Masina nu se comporta la fel de bine in oras ca precursorul sau. Are nevoie de un spatiu relativ mare pentru a vira si ii lipseste si vizibilitatea. In curbele de pe autostrada sau de pe drumuri de viteza, 207 este preferabil datorita stabilitatii sale, stabilitate pe care nu o regasim la 206. 207 ii va satisface pe cei care iubesc viteza datorita balansului mic si a tinutei de drum excelente la viteze mari.
Cand vorbim de stabilitate vorbim si de siguranta. Atunci cand ESP-ul este conectat si rulati cu o viteza mare nu ar trebui sa va faceti probleme insa daca incercati deconectarea lui, se poate observa un usor derapaj al rotilor si o instabilitate. Instabilitatea depinde insa si de starea drumului si de anvelopele cu care este echipata masina (anvelope neadecvate pe timp de iarna). Versiunea testata de noi a fost echipata cu jante de 15 inch si cauciucuri Pirelli.
Rigiditatea suspensiei va lasa loc pentru multe interpretari. Soferii nu vor putea fi de acord in ceea ce priveste confortul: vor fi voci care vor afirma ca exista o relatie buna intre confort si controlul miscarilor automobilului dar pentru altii confortul va fi pe locul doi, dupa comportamentu pe astfel de drumuri "accidentate" din Romania. Per total masina nu este monotona pentru ca absoarbe micile iregularitati fara sa transmita miscari dure in interior.
In ceea ce priveste acceleratia, potrivit testelor noastre 207 este capabil sa accelereze mult mai rapid decat un Ford Fiesta 1.6 TDCi de 90 de cai putere, decat o Toyota Yaris 1.4 D-4D de 90 de cai sau decat un Fiat Grande Punto 1.3 M-jet tot de 90 de cai putere. Motorul ofera suficienta acceleratie pentru a va ajuta sa nu pierdeti viteza si sa preveniti neuniformitatea. Forta livrata de motor este constanta, dar placerea neasteptata incepe odata ce ai trecut de 1700 de rotatii pe minut. Regimul maxim de turare este de 5000rpm, dar nu veti depasi 4600 de rotatii pe minut pentru ca din acel punct motorul va va oferi putina forta.
Aceste satisfactii vor fi completate si de faptul ca motorul 1.6 HDi consuma putin combustibil si nu este sensibil la stilul de sofat. In oras nu veti consuma decat 7 litri la 100 km, in timp ce in afara, daca veti rula cu viteza maxima motorul nu va stoarce decat 5.6 litri de motorina la 100 km.
In masina testata de noi, compresorul aerului conditionat provoca un zgomot deranjant, care se repeta constant, acompaniat de vibratii. Acest zgomot se putea auzi doar cand masina era stationata. Aerul conditionat este zgomotos in conditiile unor temperaturi scazute iar in cazul unor temperaturi mai ridicate se aude doar in momentul accelerarii. Zgomotul nu face insa din 207 o masina enervanta, deranjanta, deoarece la viteze constante zgomotul nu se mai aude atat de tare.
Directia masinii este foarte operativa: este usor de manevrat si lina la viteze mici, dar devine sensibil mai rigida la viteze mari. Schimbatorul nu este foarte inalt si cursele sale pentru schimbarea vitezei sunt normale. Se manevreaza cu usurinta si este greu sa dai gres atunci cand vrei sa introduci o treapta de viteza. Modelul testat de noi nu era prevazut cu inel pentru marsarier (specific masinilor franceze), ceea ce facea si mai usoara introducerea acestei trepte de viteze.
Interiorul este finisat cu atentie iar detaliile sale ofera un aspect placut. Scaunele fata sunt extensibile, pozitionarea fata de volan fiind perfecta. Pe locurile din spate ale lui 207 nu veti avea prea mult spatiu, dar acesta nu va fi mai mic decat in cazul unui Ford Fiesta, Grande Punto sau al unui Renault Clio.
Locurile din fata ofera un spatiu relativ mare si senzatia de relaxare. Baza parbrizului este indepartata, pozitia soferului este satisfacatoare iar habitaclul este impartit astfel incat doua persoane de aproape orice statura sa se simta confortabil. Vizibilitatea frontala este buna dar datorita formei caroseriei este dificil sa observi unde se termina masina, de aceea este mai bina sa pastrati o distanta mare fata de cel de dinaintea dumneavoastra la semafor. Vizibilitatea spate este suficienta, putin obturata datorita formei stalpilor spate. Volanul se poate ajusta si pe verticala si pe orizontala, putandu-se adapta oricarui stil de condus. Pedalele si suportul pentru piciorul stang sunt foarte apropiate de caroserie. Acest aspect poate fi atenuat partial pentru ca volanul poate fi departat mai mult de consola centrala, insa aceasta modificare implica si deplasarea scaunului care duce la micsorarea spatiului pe locurile din spate.
Locurile din spate sunt extensibile foarte putin. Forma geamurilor, a caroseriei, ofera o senzatie de spatiu si luminozitate mai mica decat cea oferita de locurile din fata. Spatiul este suficient pentru a transporta oameni de dimensiuni nu prea mari sau copii in scaune speciale, bancheta din spate fiind prevazuta cu sistem Isofix.
Portbagajul are o capacitate de 300 de litri, capacitate normala pentru o astfel de masina. In portbagaj veti gasi doua carlige pentru agatarea gentilor de mana si o banda elastica in lateral. Daca dam la o parte fundul portbagajului vom gasi roata de rezerva, ascunsa aici pentru mai mult spatiu.
La interior, pe consola de bord regasim multe elemente din plastic care imita metalul. de asemenea elemente cromate apar si pe maneta schimbatorului si cadranele instrumentelor de bord, instrumente de bord usor de citit si manevrat. Computerul de bord este similar la toate versiunile. Acesta indica viteza medie, consumul, autonomia, consumul instantaneu si distanta pana la un anumit punct. Computerul este usor de setat si poate fi actionat de la radio sau de la joystick-ul situat sub comanda pentru actionarea stergatoarelor.
In concluzie Peugeot 207, 1.6 HDI de 90 de cai putere reprezinta o alegere buna datorita stabilitatii, datorita motorului foarte nervos, datorita finisajelor din interior si datorita consumului de combustibil foarte scazut.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din new_drivetest
-
Hyundai Veracruz isi propune sa se bata cu mai-marii segmentului SUV-urilor cu gabarit ridicat. Veste buna este ca modelul coreean reuseste sa intre in lupta. Ramane de vazut cate runde castiga. (04.12)
-
Islanda este o tara a contrastelor. Volkswagen Golf este un model ale carui generatii difera in extrem de putine privinte. Este si cazul celei de-a sasea generatii. (22.11)
-
Noul Renault Megane reuseste sa intre in segmentul compact cu un avantaj care pana nu demult parea imposibil pentru Renault: designul. Razboiul cu Golf si Focus se ascute. (19.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Comentarii (0)