Mezinul cu look sportiv
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Japonezii incep sa se bucure de tot mai multa consideratie din partea publicul roman. Drept pentru care Mazda incearca sa tina pasul cu cerintele clientilor de la noi din tara si aduce pe piata autohtona un nou produs care se pare ca prinde foarte bine la publicul tanar. Este vorba despre solutia urbana a niponilor, noua Mazda2, de aceasta data in varianta de caroserie cu trei usi.
In primavara acestui an Automarket a testat pentru dumneavoastra noua Mazda2 cu cinci usi, un model care mai apoi l-am revazut foarte des pe strazile din Romania. Succesul de care s-a bucurat mica japoneza ne-a determinat sa scoatem la incalzire si varianta mai sportiva, daca nu prin motorizare macar prin design exterior.
Design sportiv
Daca v-a placut Mazda2 cu 5 usi inseamna ca veti fi incantati si de varianta cu trei usi, mult mai sportiva la exterior si cu un aer tineresc care te face sa te simti mereu ca la 20 de ani. Mazda a impresionat intotdeauna atunci cand a venit vorba de design, Mazda2 cu 3 usi fiind o confirmare a acestei idei "preconcepute".
Aspectul sportiv, mai atletic si proportionarea mult mai buna a suprafetei vitrate fac din varianta coupe optiunea perfecta pentru cei care sunt la prima tinerete sau pentru cei care au un suflet vesnic tanar. Designul este imbunatatit de garda la sol mai coborata, de jantele de 16 inch din aliaj, de blocurile optice fata pe fundal negru si de decupajul portierelor fata, care imprima o linie sportiva.
Multi nu isi pot explica aparitia de la semafor. E o banala Mazda2 dar care arata mult mai bine. "Aaaaa, are trei usi", vine raspunsul care risipeste misterul.
Interior nu foarte jucaus
Designul jucaus si foarte tineresc nu se regaseste insa si la interior, unde Mazda a inchegat un bord relativ banal, monoton dar care ascunde multe surprize pentru cei care sunt dispusi sa le caute cu rabdare.
Plansa de bord are o linie fluenta dar nu este atat de vesela pe cat s-ar fi asteptat unii. Instrumentele de bord pastreaza traditia Mazda in timp ce afisajul pe timp de noapte este identic cu cel al fratilor mai mari.Desi dezamageste prin simplitate, bordul modelului japonez impresioneaza prin functionalitate, toate comenzile fiind relativ usor de accesat de catre sofer si de catre pasagerul din dreapta. Sistemul de climatizare automat nu vine cu artificii tehnice si isi face datoria cu brio in zilele friguroase din aceasta toamna. Numai cuvinte de lauda si pentru sistemul audio care oferea in versiunea de echipare testata de noi o conexiune pentru iPod, CD Player cu MP3 si magazie de 6 CD-uri.Senzorii de ploaie si de lumini impreuna cu proiectoarele de ceata vor fi alaturi de tine de fiecare data cand conditiile de drum nu vor fi prielnice.
Spatiu interior si dimensiuni
Trebuie sa vorbim putin si despre scaunele confortabile care au grija de tine si de ceilalti pasageri. Pacat insa ca spatiul nu este atat de generos si confortabil asemeni scaunelor. Pentru ca vorbim de un model in trei usi nu vom aminti prea multe despre confortul pasagerilor de pe locurile din spate. Spatiul pentru picioare nu este deosebit de generos pentru acestia iar accesul se face relativ greoi din cauza sistemului de rabatare a scaunului.
Tot la capitolul spatiu merita sa mentionam ca portbagajul ofera un volum normal de incarcare de 250 de litri. Daca va ganditi insa sa rabatati bancheta din spate puteti sa va luati linistit provizii pentru o excursie la munte doar cu pasagerul din dreapta, volumul total ajungand pana la 787 de litri.
Un motor pe masura
Daca in primavara acestui an am testat varianta cu cinci usi echipata cu motorul pe benzina de 1.5 litri si 105 cai, in aceasta toamna am intalnit pe varianta cu trei usi tot un propulsor pe benzina, dar mult mai modest in performante: un motoras de 1.3 litri, 86 de cai putere si un cuplu maxim de 121 Nm la 3500 de rotatii.
Resursele sunt insa suficiente pentru o masina care cantareste doar o tona.Unitatea pe benzina este conectata la o transmisie manuala cu cinci rapoarte, etajata bine. Levierul schimbatorului este pozitionat la baza bordului si impresioneaza prin cursa sportiva, foarte scurta si precisa. Performantele nu sunt impresionante dar sunt acceptabile pentru o masina din acest segment: un sprint de la 0 la 100 de km/h in 12.9 secunde si o viteza maxima de 172 km/h.
Asemeni oricarui model Mazda, directia foarte ferma va fi un adjuvant ideal in condusul mai sportiv insa va obosi probabil soferul in situatiile unei parcari mai dificile in oras. Sportivitatea este completata si de suspensiile rigide, care vor aseza masina foarte bine pe sosea si ii vor permite soferului sa abordeze virajele cu mult curaj. Atunci cand vor exista insa exagerari ale acestui tip de exploatare sistemul de control electronic al tractiunii si stabilitatii isi va face datoria exemplar.
Pret bun pentru o echipare bogata
Noua Mazda2 cu trei usi are meritul de a fi si o masina urbana care nu exploateaza financiar foarte mult potentialul client. Pretul de pornire al versiunii de baza, in echiparea Pro, a fost fixat la 12.490 de euro cu tot cu TVA. Cealalta versiune de echipare, Plus, costa 13.190 de euro cu TVA si ofera o gama completa de dotari.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din new_drivetest
-
Hyundai Veracruz isi propune sa se bata cu mai-marii segmentului SUV-urilor cu gabarit ridicat. Veste buna este ca modelul coreean reuseste sa intre in lupta. Ramane de vazut cate runde castiga. (04.12)
-
Islanda este o tara a contrastelor. Volkswagen Golf este un model ale carui generatii difera in extrem de putine privinte. Este si cazul celei de-a sasea generatii. (22.11)
-
Noul Renault Megane reuseste sa intre in segmentul compact cu un avantaj care pana nu demult parea imposibil pentru Renault: designul. Razboiul cu Golf si Focus se ascute. (19.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Comentarii (0)