Metamorfoza substantiala
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Indiferent despre ce generatie a E-Klasse vorbim, toate au reusit sa combine luxul cu aspectul practic. Acest model a avut intotdeauna un design placut, a fost spatios si trainic, toate aceste calitati contribuind decisiv la vanzarile E-Klasse, in ciuda faptului ca potentialii clienti, oameni cu o situatie financiara sanatoasa, erau tentati sa se orienteze spre off-road-uri, MPV-uri, coupe-uri sau cabriolete. Chiar daca, la baza, acest model are o istorie de 50 de ani – perioada in care a avut diferite denumiri, cea mai cunoscuta fiind, probabil, cea de Ponton -, primul automobil botezat E-Klasse a aparut pe piata in 1995. De-a lungul existentei sale, modelul a fost vandut in peste 10 milioane de unitati, dintre care mai mult de 1,5 milioane s-au comercializat din 1995 si pana in prezent, fiind una dintre cele mai bine vandute limuzine din clasa mare.
Prezentul suna bine
Revenind in prezent, sa trecem si la subiectul acestui material, si anume la testul cu Mercedes E-Klasse 320CDI 4Matic. Noutatea adusa de aceasta masina este combinatia intre noul motor diesel V6 si tractiunea integrala, pe care am avut ocazia sa o testam mai mult pe drumuri de munte ceea ce, sinceri sa fim, ne-a convenit de minune. Am rulat si pe asfalt uscat, si pe asfalt umed, iar cei de la Mercedes chiar au incercat sa simuleze si conditii de rulare pe zapada, astfel incat soferul sa-si poata da seama cat mai bine de comportamentul tractiunii integrale si a sistemelor electronice ce asista masina. Dar sa le luam in ordine.Din punct de vedere al imaginii, E-Klasse are un aspect aristocrat, chiar daca versiunile E500 si E55 AMG au si niste trasaturi mai salbatice, mai sportive. Ne convine faptul ca Mercedes a rezistat ideii de face modificari futuriste asupra designului, reusind totusi ca acesta sa fie intotdeauna unul modern. Spatiul interior si portbagajul nu au fost afectate de liniile curbe ale caroseriei, iar masina are o imagine practica. Ce-i drept, in ultimii ani Mercedes a lasat impresia ca masinile sale nu mai au acceasi calitate ca inainte, dar compania sustine ca lucreaza din greu pentru a scapa de aceasta imagine si pentru a-si reface reputatia, iar acest lucru s-a vazut clar dupa ce au fost lansate noile generatii M-Klasse si S-Klasse.
Conduci din placere
Trecand la impresiile de condus, incep prin a va spune ca este usor sa-ti gasesti pozitia ideala, avand la dispozitie suficiente moduri de reglare a scaunului si a volanului. Desi E-Klasse este o masina mare, comenzile sunt usor accesibile. O data plecati la drum, franele electro-hidraulice ne arata ca sunt foarte eficiente, insa ne-au lasat impresia ca reactioneaza foarte brusc. Vizibilitatea este buna, insa senzorii de parcare ar fi o optiune inteleapta, pentru ca E-Klasse este totusi o masina mare, care necesita multa atentie la manevrele de parcare. In ciuda dimensiunilor sale, ne-a facut placere sa conducem aceasta masina, care poate avea si un comportament cat de cat mai sportiv. O mare importanta la acest capitol are directia foarte precisa, care te ajuta sa controlezi si sa simti foarte bine automobilul. Am rulat cu E-Klasse pe drumuri de munte, in Alpii bavarezi, si am descoperit ca nu este foarte greu de stapanit, dar este bine totusi sa nu uiti ca te afli la comenzile unei masini ce are aproape cinci metri lungime si peste 1.800 de kilograme. Si transmisia automata raspunde bine, chiar si atunci cand te apuca nebuniile si vrei sa mergi mai tare. Colaborarea cu tractiunea integrala se face simtita inca din primele momente in care te urci la volan. Despre efectele acesteia ne-am dat seama mult mai bine in momentul in care am incercat sa plecam din panta cu rotile din fata pe un cauciuc ud, amenajat special de cei de la Mercedes, care botezasera aceasta suprafata „zapada neagra”. ESP-ul a intrat rapid in functiune, iar patinarea rotilor din fata a fost acoperita rapida de tractiunea celor din spate. Am trecut apoi cu toate rotile pe acest gen de suprafata, iar sistemele electronice si-au facut din nou datoria, impiedicand patinarea.
Tehnica impecabila
Sub capota am avut un propulsor nou, un V6 CDi de trei litri. Acesta foloseste a treia generatie de injectie directa common-rail, care ii confera performante bune si o eficienta deosebita.
Consumul redus de combustibil a fost unul dintre lucrurile care ne-au cel mai mult la acest porpulsor mare si performant. In ceea ce priveste securitatea pasagerilor, conform crash testelor EuroNCAP, E-Klasse este una dintre cele mai sigure masini de pe sosele. Inginerii de la Mercedes au dotat-o si cu unele sisteme noi, cum ar fi unul care detecteaza riscul de rasturnare si care activeaza imediat mijloacele de siguranta cele mai potrivite situatiei. Pe langa acesta, masina mai este dotata cu airbag-uri cortina si pentru cap, franele Sensotronic cu EBA si sistem electronic de control al stabilitatii. Tot pe lista de dotari se regasec si lampile dinamice, al caror fascicul de lumina urmareste unghiul de bracare al volanului.Amprenta Mercedes la interior
Trecand la habitaclu, E-Klasse este o masina care te rasfata prin confortul senzational in timpul mersului, spatiul interior si scaunele confortabile. Se aude un usor zgomot la viteze mari, insa acest lucru nu deranjeaza aproape deloc. In partea din fata, E-Klasse ofera mult spatiu si – dupa cum am mai spus – multe posibilitati de ajustare a volanului si a scaunelor. Spatiul in spate, pe bancheta, nu este foarte mare, dar este decent – era firesc sa fie asa, pentru ca altfel E-Klasse ar fi intrat intr-o concurenta directa cu fratele mai mare, S-Klasse. Portbagajul este si el mare (540 de litri), iar scaunele din spate pot fi rabate si permit si incarcarea unor obiecte mai lungi. Echipamentul standard este bogat, incluzand stergatoare si lampi automate, jante din aliaj, climatizare, geamuri si oglinzi electrica sau radio cu CD player. Lista de optiuni este si ea foarte mare, dar aici depinde de cati bani este dispus sa mai investeasca fiecare client.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din new_drivetest
-
Hyundai Veracruz isi propune sa se bata cu mai-marii segmentului SUV-urilor cu gabarit ridicat. Veste buna este ca modelul coreean reuseste sa intre in lupta. Ramane de vazut cate runde castiga. (04.12)
-
Islanda este o tara a contrastelor. Volkswagen Golf este un model ale carui generatii difera in extrem de putine privinte. Este si cazul celei de-a sasea generatii. (22.11)
-
Noul Renault Megane reuseste sa intre in segmentul compact cu un avantaj care pana nu demult parea imposibil pentru Renault: designul. Razboiul cu Golf si Focus se ascute. (19.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Comentarii (0)