Într-o perioadă de profundă instabilitate economică în Europa, Renault a primit câte o gură de oxigen din partea Dacia. Brandul românesc şi-a ţinut pe linia de plutire părintele, ale cărui vânzări au fost în continuă scădere în ultimii ani.
De la un brand low-cost, aşa cum a fost el prezentat în 2004, în momentul lansării primului Logan, Dacia a ajuns să fie privită ca o alegere inteligentă de publicul european. O susţine chiar Arnaud Deboeuf, directorul programului Entry în cadrul Renault.
Acesta declară că publicul european nu mai caută modele prin care să îşi afişeze statutul. Această tendinţă a scăzut în intensitate, clienţii fiind acum în căutarea unui vehicul cu un nivel de siguranţă decent, fiabil şi comfortabil, preferând să îşi cheltuie banii pe alte lucruri.Anul acesta, Renault se aşteaptă să vândă aproximativ un milion de automobile construite pe platforma M0, cea care găzduieşte şi modelele Dacia. Dintre acestea, 68% vor avea sigla Renault, iar restul, 32%, vor fi modele Dacia.
Dacia nu va face un model electric
În interviul acordat celor de la Automotive News, Deboeuf susţine că Dacia nu va produce un model electric pentru că această tendinţă inovativă nu face parte din ADN-ul brandului. Dacia oferă doar tehnologii pentru care există o cerere extrem de mare.Noul sistem de navigaţie sau camera pentru marşarier sunt oferite acum pe Daciile vândute în Vestul Europei pentru că acolo există o cerere mare.
2013, un an cu vânzări în creştere
Tot Deboeuf a recunoscut că Dacia ajută părintele Renault să îşi menţină politica de preţuri.
Constructorul român asigură produse pentru publicul cu pretenţii mai mici, în vreme ce Renault se ocupă de partea superioară a clientelei. Lucrurile merg conform planului dacă ne uităm la evoluţia vânzărilor de la începutul anului şi până în prezent. Dacia a reuşit să obţină o creştere cu 18% a vânzărilor sale europene, în condiţiile în care piaţa s-a depreciat cu 7%. Mai mult, cota de piaţă în Europa a crescut de la 1.7 la 2.2 procente.via automotivenews
Stai linistit gogule. Pentru "domnul" de mai sus, orice nu e honda, e gunoi. Argumentele, oricare ar fi ele, palesc in fata caciulelii din mosi-stramosi. Inainte se ploconeau la turci. Apoi arabilor cu dolari. Astazi insa s-au modernizat. Ba chiar sunt exotici. Pentru ca i-au descoperit pe japonezi. Caciuleala, Mariile Voastre Super-Fiabile!!!
Bua-ha-ha!
Majoritatea catastrofelor auto prezentate la stiri sunt BMW, Mercedes, Opel, Audi. Poti sa ai mama sigurantei active si tatal sigurantei pasive si n-spe stele sau galaxii ca tot te duci pe copca daca n-ai creier in cap sau oleaca de noroc la tirul care se bandeaza din contrasens cu 100 la ora catre tine biet om pasnic si circulator regulamentar din contrasens...
Drum bun si...Drumuri mai bune !
Este adevarat ca este DACIA in acest moment este un fel de low-cost ,,premium" comparativ cu celelalte din clasa sa, mai ales cand ne uitam la pret.
BRAVO!
Daca ar pune si ei niste motorizari mai puternice ar fi super. De exemplu ceva de peste 150cp, insa nu ma astept la asa ceva, dar macar 1.2TCe-ul sa il puna pe Logan si dieselul de 110cp. Insa ar da peste cap vanzarile Renault. Asta e. Cand esti sluga nu esti sef !
Asta ca tot spune domnu' de alegeri inteligente.
@LauCalin: Nu exista alegere inteligenta. Totdeuna o masina noua va fi o masina noua. De 12.000 daca stam sa ne gandim ne putem lua un A6 3.0TDI QUATTRO din 2006.
Problema sta astfel. Eu poate fac 10.000km pe an. Deci eu doar in 5 ani o sa am km pe care o sa ii aibe Meganul sh.
Depinde cu ce o compari. Una e sa o compari cu un Megane 3, cumparat de nou din Romania, care are 3-4 ani si 50000 de km si alta e sa compari cu un A6 de 7 ani si care poate avea si 150 000 de km si adus din Germania. Nu zic ca e o masina proasta, dar o masina premium inseamna si o intretinere premium.
Noapte buna !
De curiozitate ai carnet?
evident am ceva impotriva politicii de la Dacia, nu trebuie sa concluzionati voi
Cred ca romanii care isi iau Dacie la cite timpenii aud despre ele, majoritatea aiurea, ajung sa le aprecieze in final si mai mult, dupa ce se conving si de prestatii si cu intretinerea.
Ideea e ca Beetle-ul avea 2 ani, 25000 de km, tocmai iesise din garantie (a fost cumparata de noua din Romania, carte service la zi cu toate reviziile la dealer VW) si mergea ca o masina noua. Nu prea ma impacam cu ideea sa-mi iau tocmai un Beetle, insa practic nu i-am gasit nici o slabiciune concreta. Dupa 3 ani si 40000 de km nu regret ca am cumparat-o. Si in afara de consumabile nu am schimbat nimic la ea. E drept ca nu se compara cu Logan in privinta spatiului, dar nici la condus nu se compara. Pe de alta parte nu am copil, nu am familie, deci nici de spatiu nu am nevoie tot timpul pentru ca de cele mai multe ori merg cu inca cineva in masina si de doua ori pe ani in concediu. Si crede-ma ca ma descurc.
Asa ca am motive destul de solide ca sa fac si a doua oara aceiasi miscare. Evident va fi ceva mai practic data viitoare, pentru ca prioritatile vor fi altele. Oricum masina noua in opinia mea este una dintre cele mai proaste investitii pe care le faci, in primul rand pentru ca devalorizarea este foarte mare mai ales in primii ani. Deci de-asta am zis de un Megane 3 cu cel mult 50000 de km. Logan ar fi in avantaj poate doar in privinta spatiului.
Si referitor la devalorizarea unei masini noi, incearca sa o vinzi dupa ce iese din garantie si vezi cu cat se devalorizeaza dupa 4-5 ani, adica dupa perioada cat a durat garantia. S-ar putea sa ai un soc sa vezi ca uneori poate ajunge chiar si la 50%. Iar daca mai are o zgaraietura pe ici, pe colo sau s-a intamplat sa versi ceva pe caroserie, pregateste-te sa scazi la pret. La acest nivel se cauta masini impecabile din toate punctele de vedere mergandu-se pe principiul ca sunt aproape noi.
Eu iti spun ca asa am gasit masina mea. Noua a fost cam 17000 de euro. Ghici ce, dupa 2 ani si 25000 de km am luat-o cu 8000. E drept ca un Beetle se vinde mai greu decat un Golf, iar un Golf in aceleasi conditii era cam 10000 de euro. Deci dupa 2 ani s-au devalorizat cu 9000 respectiv 70000 de euro. Trist pentru cel care vinde, fericire pentru cel care cumpara.