Metamorfoza Dacia: „De la un brand low-cost la o alegere inteligentă”

de Bogdan Mirică
Joi, 13.06.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Arnaud Deboeuf, şeful programului Entry în cadrul Renault, a declarat că brandul Dacia nu mai este privit ca fiind unul low-cost. Clienţii văd în marca autohtonă o alegere inteligentă. Acelaşi Deboeuf susţine că Dacia nu va face modele electrice.

Într-o perioadă de profundă instabilitate economică în Europa, Renault a primit câte o gură de oxigen din partea Dacia. Brandul românesc şi-a ţinut pe linia de plutire părintele, ale cărui vânzări au fost în continuă scădere în ultimii ani.

De la un brand low-cost, aşa cum a fost el prezentat în 2004, în momentul lansării primului Logan, Dacia a ajuns să fie privită ca o alegere inteligentă de publicul european. O susţine chiar Arnaud Deboeuf, directorul programului Entry în cadrul Renault.

Urmareste Automarket
Acesta declară că publicul european nu mai caută modele prin care să îşi afişeze statutul.
Această tendinţă a scăzut în intensitate, clienţii fiind acum în căutarea unui vehicul cu un nivel de siguranţă decent, fiabil şi comfortabil, preferând să îşi cheltuie banii pe alte lucruri.

Anul acesta, Renault se aşteaptă să vândă aproximativ un milion de automobile construite pe platforma M0, cea care găzduieşte şi modelele Dacia. Dintre acestea, 68% vor avea sigla Renault, iar restul, 32%, vor fi modele Dacia.

Dacia nu va face un model electric

Dacia nu va produce un model electric pentru că această tendinţă inovativă nu face parte din ADN-ul brandului. Dacia oferă doar tehnologii pentru care există o cerere extrem de mare.

Arnaud Deboeuf
Director program Entry Renault
În interviul acordat celor de la Automotive News, Deboeuf susţine că Dacia nu va produce un model electric pentru că această tendinţă inovativă nu face parte din ADN-ul brandului. Dacia oferă doar tehnologii pentru care există o cerere extrem de mare.

Noul sistem de navigaţie sau camera pentru marşarier sunt oferite acum pe Daciile vândute în Vestul Europei pentru că acolo există o cerere mare.

2013, un an cu vânzări în creştere

Tot Deboeuf a recunoscut că Dacia ajută părintele Renault să îşi menţină politica de preţuri.

Constructorul român asigură produse pentru publicul cu pretenţii mai mici, în vreme ce Renault se ocupă de partea superioară a clientelei.

Lucrurile merg conform planului dacă ne uităm la evoluţia vânzărilor de la începutul anului şi până în prezent. Dacia a reuşit să obţină o creştere cu 18% a vânzărilor sale europene, în condiţiile în care piaţa s-a depreciat cu 7%. Mai mult, cota de piaţă în Europa a crescut de la 1.7 la 2.2 procente.

via automotivenews

Comentarii (29)

  • fara SIGURANTA si PIESE IEFTINE, degeaba.............
    12 74
  • 4 stele EuronCAP inseamna "fara siguranta"? Cred ca este momentul sa cumperi un buncar pentru orice eventualitate...
    73 10
  • Sandero a luat 4 stele, care e mai mult + 3 ! Sa vedem pe 26 iunie ce se mai anunta !
    8 37
  • Nu inteleg de unde ideea cu 3 stele si un pic pentru Sandero, chiar nu cred ca cei de la EuroNCAP ne au atat de mult la suflet incat sa ne faca vreo concesie. Nu au facut ei concesii pentru Mercedes in cazul Citan, nu vad de ce ar fi facut pentru Dacia. Sunt 4 stele pline conform actualului cod de testare, valabil de vreo 2 ani incoace. In plus, Sandero a fost destul de aproape si de granita de 60% pentru protectia pietonilor, fara de care nu se poate lua 5 stele. Asta neinsemnand ca Sandero ar fi luat 5 stele daca avea 60%
    31 3
  • CAROSERIA nu oferra siguranta de 4 stele, indiferent ce note/% s-au dat......... daca ati avea ochiul format, ati intelege ce spun!
    9 37
  • Daca vorbesti de stalpul deformat ai dreptate, dar de aia a luat doar 4 stele si doar 5. In rest, cu tot respectul, nu cred ca ochiul tau, oricat de format ar fi, este mai performant decat senzorii lor
    31 4
  • * si nu 5
    16 0
  • Fratilor, siguranta in DACIA este o utopie: cati oameni celebri au murit pana acum in Logan (in taxi)? Sincer prefer sa fiu in ceva de 5 stele fie si Renault decat in Dacie in caz de impact frontal. Drumuri libere si fara evenimente va doresc!!!!
    6 25
  • Un leu - doua LEE,

    Stai linistit gogule. Pentru "domnul" de mai sus, orice nu e honda, e gunoi. Argumentele, oricare ar fi ele, palesc in fata caciulelii din mosi-stramosi. Inainte se ploconeau la turci. Apoi arabilor cu dolari. Astazi insa s-au modernizat. Ba chiar sunt exotici. Pentru ca i-au descoperit pe japonezi. Caciuleala, Mariile Voastre Super-Fiabile!!!
    Bua-ha-ha!
    15 4
  • LEE prietene esti cam debransat de la realitate ;) depinde si de tine cat esti de bun ca sofer si sa nu lasi masina sa te controleze, trebuie s-o controlezi tu pe ea. Daca esti praf la volan poti sa asi si ultimul tip de mertzan si blindat sa fie, daca iei curba cu viteza tot se rastoarna. Inca n-au inventat astia masina care sa nu se rastoarne sau care se conduce singura.
    22 1
  • PreSafe
    Mai e bun si exemplul cu TIR-ul pe contrasens la 100 km/h. Orice autoturism ai avea, fie el RollsRyoce, Mercedes, Renault, volvo, mama volvolui... esti sortit pieirii... asa ca drive safe, folosti-va abilitatile si puterea de anticipare si nu va bazati exclusive pe elementele de siguranta pasiva si activa.
    35 1
  • Gerula
    @ "PreSafe": Subscriu la comentariu.

    Majoritatea catastrofelor auto prezentate la stiri sunt BMW, Mercedes, Opel, Audi. Poti sa ai mama sigurantei active si tatal sigurantei pasive si n-spe stele sau galaxii ca tot te duci pe copca daca n-ai creier in cap sau oleaca de noroc la tirul care se bandeaza din contrasens cu 100 la ora catre tine biet om pasnic si circulator regulamentar din contrasens...

    Drum bun si...Drumuri mai bune !
    23 0
  • @Costi: daca ai fi asa inteligent, ti-ai da seama ca 99% sunt taxiuri LOGAN. Daca erau BMW, mureau vedetele alea in BMW si apoi aruncai cu pietre in BMW de exemplu. Asa ca nu mai polua forumul aiurea.
    Este adevarat ca este DACIA in acest moment este un fel de low-cost ,,premium" comparativ cu celelalte din clasa sa, mai ales cand ne uitam la pret.
    BRAVO!
    Daca ar pune si ei niste motorizari mai puternice ar fi super. De exemplu ceva de peste 150cp, insa nu ma astept la asa ceva, dar macar 1.2TCe-ul sa il puna pe Logan si dieselul de 110cp. Insa ar da peste cap vanzarile Renault. Asta e. Cand esti sluga nu esti sef !
    18 3
  • @Scorpion
    Daca poti sa ne enumeri "celelalte" din clasa sa de low-cost fata de care Dacia este "premium". Si nu incepe cu marcile chinezesti. Nu vor pune motorizarile respective nu ca vor da peste cap pe Renault, ci din considerente economice si logistice (mai multe motorizarii "incurca productia" avand in vedere ca pretul va urca atat sus in asa fel incat nu prea vor fi cumparate)
    3 8
  • Oare ce este mai inteligent, sa alegi un Logan MCV nou la 10-12 000 de euro sau un Megane 3 Estate cu cel mult 50000 de km cu dotari mai bune, siguranta mai buna, confort mai bun, ergonomie si finisaje mai bune, placere la condus mai mare, care tocmai a iesit din garantie si a avut toate reviziile la zi... adica in mare parte o masina cu care Dacia nu se compara.
    Asta ca tot spune domnu' de alegeri inteligente.
    6 10
  • antonny
    @ScorpyonVAG...... si uite de ce comparam cu GOLF 7 variant...... o alegere inteligentă care vor sa inteleaga .
    0 5
  • @@Scorpion: Celelalte fiind cele care se vor concurent pentru Logan, insa din pacate inca nu a aparut una care sa-l detroneze in gama de pret.

    @LauCalin: Nu exista alegere inteligenta. Totdeuna o masina noua va fi o masina noua. De 12.000 daca stam sa ne gandim ne putem lua un A6 3.0TDI QUATTRO din 2006.
    Problema sta astfel. Eu poate fac 10.000km pe an. Deci eu doar in 5 ani o sa am km pe care o sa ii aibe Meganul sh.
    14 3
  • Am uitat sa mentionez si avantajul programului rabla.
    8 2
  • @DOI- DOUA TIUITORI IN PLUS SI UN LED LA CENTURI NU INSEAMNA CRESTEREA SIGURANTEI. DACA O PUNEM LANGA UNLTIMUL TEST CU O ,,CHINEZOAICA''* (QUOROS) CRED CA NE VA DA LECTII! Daca la 60la ora se frange asa montantul A , la 80 se sparge si luneta de obstacol. Dacioara inca nu este de 4 stele!
    3 10
  • Totdeuna o masina noua va fi o masina noua."
    Depinde cu ce o compari. Una e sa o compari cu un Megane 3, cumparat de nou din Romania, care are 3-4 ani si 50000 de km si alta e sa compari cu un A6 de 7 ani si care poate avea si 150 000 de km si adus din Germania. Nu zic ca e o masina proasta, dar o masina premium inseamna si o intretinere premium.
    8 5
  • Sunt de parere ca nimic nu e perfect, nici o alegere nu e perfecta si mereu vor fi dezavantaje. Fiecare sa aleaga ce vrea. Gusturile nu se discuta. N-am chef sa ma cert sau sa tot explic de ce aia si nu aia, fiindca nu ma aleg cu nimic, decat cu timp pierdut si oricum deja ii tarziu.
    Noapte buna !
    12 1
  • @ScorpionFiatAbarth
    Ai zis ceva, ai fost pus sa enumeri acele lucruri si ai intors-o ca la Ploiesti :)))))). Dacia premium.....:)))) Dacia e Dacie, o masina onesta de buget dupa cum spune si articolul, si atat. Dacia e cea mai de jos masina ca pret si ofera unele lucruri gasite pe o clasa superioara pentru care foarte multi nu mai sunt dispusi sa plateasca, ceea ce nu e un lucru rau deloc.
    De curiozitate ai carnet?
    3 6
  • ia ghici ce se intampla cand ii spui unui prost ca va fi "destept" daca face "ceva" ... crezi ca va zice "fuugi ma" sau va face acel ceva?

    evident am ceva impotriva politicii de la Dacia, nu trebuie sa concluzionati voi
    3 3
  • Unchiule, nu stiu de ce cred eu ca fata de aia care isi iau Dacia ca e o alegere inteligenta, sint muuuuuult mai multi care isi iau bmw haudi vw sau orice second (a propos si la ce zice LauCalin) din cauza ca vor sa para altfel....
    Cred ca romanii care isi iau Dacie la cite timpenii aud despre ele, majoritatea aiurea, ajung sa le aprecieze in final si mai mult, dupa ce se conving si de prestatii si cu intretinerea.
    6 1
  • Daca nu ma dadeam o tura cu masina din semnatura imi cumparam Logan nou, pentru ca deja eram ca si hotarat.
    Ideea e ca Beetle-ul avea 2 ani, 25000 de km, tocmai iesise din garantie (a fost cumparata de noua din Romania, carte service la zi cu toate reviziile la dealer VW) si mergea ca o masina noua. Nu prea ma impacam cu ideea sa-mi iau tocmai un Beetle, insa practic nu i-am gasit nici o slabiciune concreta. Dupa 3 ani si 40000 de km nu regret ca am cumparat-o. Si in afara de consumabile nu am schimbat nimic la ea. E drept ca nu se compara cu Logan in privinta spatiului, dar nici la condus nu se compara. Pe de alta parte nu am copil, nu am familie, deci nici de spatiu nu am nevoie tot timpul pentru ca de cele mai multe ori merg cu inca cineva in masina si de doua ori pe ani in concediu. Si crede-ma ca ma descurc.
    Asa ca am motive destul de solide ca sa fac si a doua oara aceiasi miscare. Evident va fi ceva mai practic data viitoare, pentru ca prioritatile vor fi altele. Oricum masina noua in opinia mea este una dintre cele mai proaste investitii pe care le faci, in primul rand pentru ca devalorizarea este foarte mare mai ales in primii ani. Deci de-asta am zis de un Megane 3 cu cel mult 50000 de km. Logan ar fi in avantaj poate doar in privinta spatiului.
    5 2
  • Asa suntem noi romanii , in loc sa ne mandrim cu Dacia , noi aruncam cu pietre si noroi in ea .....Si ce are ca in unele tari se vinde sub sigla de Renault ...te deranjeaza cu ceva ? Daca masina asta ar fi avut o sigla de BMW sau Audi ...auzeam ....dar de ce are numai 4 stele si nu are 5 ...e marca nemteasca , inseamna ca e calitate buna ....europenii de ce o cumpara , pentru ca la pretul asta nu gasesti alta masina mai fiabila , si mai ales si noua ;) Si cea mai mare prostie pe care am putut sa o citesc ...nu-mi iau masina noua ca se devalorizeaza ......mai degraba iti cumperi o masina noua , nu conteaza ca se devalorizeaza ...atata timp cat esti multumit de ea si iti faci treaba ,e ok ...un lucru nou nu se compara cu unul deja folosit ........Din cate stiri legate despre Dacia am citit pe AM , romanasul iese nemultumit ....si merge pe principiul Muntii nostri aur poarta , Iar noi cersim din poarta-n poarta .....
    5 0
  • @Costi: cati dintre mortii din Logan TAXI aveau centura? Crezi ca daca te izbesti cu capul de toata masina ca o mamaliga, mai conteaza daca e Logan sau altceva?
    2 0
  • @Dj, faptul ca un neamt isi cumpara o Dacia noua inseamna ca vrea o masina noua si nu isi permite altceva. Sa nu crezi tu ca nemtii care isi permit sa dea 15-20000 de euro pe un Ford, VW sau Renault nou renunta la ele sa-si cumpere o Dacia de 10-12000 de euro. Este ca si cum ai spune ca renunta la Seria 3 sau Clasa C ca sa cumpere Passat sau Mondeo.
    Si referitor la devalorizarea unei masini noi, incearca sa o vinzi dupa ce iese din garantie si vezi cu cat se devalorizeaza dupa 4-5 ani, adica dupa perioada cat a durat garantia. S-ar putea sa ai un soc sa vezi ca uneori poate ajunge chiar si la 50%. Iar daca mai are o zgaraietura pe ici, pe colo sau s-a intamplat sa versi ceva pe caroserie, pregateste-te sa scazi la pret. La acest nivel se cauta masini impecabile din toate punctele de vedere mergandu-se pe principiul ca sunt aproape noi.
    Eu iti spun ca asa am gasit masina mea. Noua a fost cam 17000 de euro. Ghici ce, dupa 2 ani si 25000 de km am luat-o cu 8000. E drept ca un Beetle se vinde mai greu decat un Golf, iar un Golf in aceleasi conditii era cam 10000 de euro. Deci dupa 2 ani s-au devalorizat cu 9000 respectiv 70000 de euro. Trist pentru cel care vinde, fericire pentru cel care cumpara.
    4 1
  • foarte tare masina
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru