Legăturile strânse dintre Mercedes şi Alianţa Renault-Nissan vor influenţa pozitiv şi celelalte mărci din interiorul grupurilor auto. Un prim exemplu este Infiniti, care va beneficia de expertiza germanilor pentru a dezvolta noul său model compact, inspirat de conceptul Q30.
Dieter Zetsche, şeful Daimler, a declarat că platforma MFA, cu tracţiune faţă, pe care au luat naştere modele ca Mercedes GLA, CLA, A-Klasse şi B-Klasse va fi împrumutată şi japonezilor pentru primul lor model de segment C. „Vom prelua conducerea dezvoltării oricărui model compact. În fond, este platforma noastră.”
Andy Palmer, şeful Infiniti, a dus mai departe ideea colaborării cu Mercedes în ceea ce priveşte modelele cu tracţiune faţă. Palmer susţine că şi alte modele Infiniti vor prelua platforma MFA, referindu-se în mod direct la un crossover premium de mici dimensiuni, cum este actualul GLA.
Zetsche a reacţionat însă la această declaraţie, afirmând că „prea multe proiecte ar putea fi o îngrijorare pentru managementul companiei germane”.Înainte de a colabora cu Renault-Nissan, Daimler a căutat şi alţi parteneri viabili pentru o platformă cu tracţiune faţă.
Înainte de a dezvolta actuala MFA, germanii au discutat chiar şi cu rivalii. Zetsche recunoaşte asta: „Atunci când plănuiam actuala generaţie de vehicule cu tracţiune faţă, am purtat mai multe discuţii şi cu BMW, Fiat sau Volkswagen pentru a vedea în ce măsură putem lega o colaborare. Până la urmă am renunţat pentru că am realizat că beneficiile lucrului cu un competitor sunt marginale”, a declarat Zetsche.
Acum vreo 25 de ani Ranault ii scotea din mocirla pe bani francezi. De atunci Renault n-a pupat piata America de Nord dar le-a dat totul mura-n gura gratie geniului numit ghosn.
Acum au nevoie de Mercedes sa ii duca de mana dar n-am nici cea mai mica indoiala ca la prima ocazie vor musca mana pe care astazi o ling slugarnic. Mercedes a avut cu CLA cea mai buna lansare de masina din ultimii 20 de ani si ca de obicei, japo stiu foarte bine la cine sa vina dupa know-how. Sper ca avocatii Mercedes sa fie suficient de destepti sa-i tina bine in pumn. Lectia "colaborarii" cu Renault ar trebui sa fie foarte clara.
Potential exista, iar cu putin ajutor pot ajunge departe. Asteptati si veti vedea.
ce procent dintre clienti gandesc in termeni de ura fata de o anumita marca? De ce trebuie sa generalizam si sa judecam prin prisma unor termeni atat de partizani? Bine, sunt cateva exemplare ce fac urticarie cand aud de japonezi (ori germani) dar uscaturile astea nu pot fi trecute la opinii preponderente.
"Corcirea" masinilor nu e lucru nou, doar cativa de pe aici au impresia ca istoria auto incepe de acum 5-6 ani (cam varsta mentala a unora de pe AM).
Deci sa fim seriosi....