Mercedes va coordona lansarea modelului compact Infiniti

de Bogdan Mirică
Luni, 10.02.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Viitorul model compact Infiniti, inspirat de conceptul Q30, va avea la bază arhitectura cu tracţiune faţă a modelelor A-Klasse şi CLA. Mai mult, Mercedes va chiar superviza direct naşterea compactei japoneze.

Legăturile strânse dintre Mercedes şi Alianţa Renault-Nissan vor influenţa pozitiv şi celelalte mărci din interiorul grupurilor auto. Un prim exemplu este Infiniti, care va beneficia de expertiza germanilor pentru a dezvolta noul său model compact, inspirat de conceptul Q30.

Dieter Zetsche, şeful Daimler, a declarat că platforma MFA, cu tracţiune faţă, pe care au luat naştere modele ca Mercedes GLA, CLA, A-Klasse şi B-Klasse va fi împrumutată şi japonezilor pentru primul lor model de segment C. „Vom prelua conducerea dezvoltării oricărui model compact. În fond, este platforma noastră.”

Andy Palmer, şeful Infiniti, a dus mai departe ideea colaborării cu Mercedes în ceea ce priveşte modelele cu tracţiune faţă. Palmer susţine că şi alte modele Infiniti vor prelua platforma MFA, referindu-se în mod direct la un crossover premium de mici dimensiuni, cum este actualul GLA.

Vom prelua conducerea dezvoltării oricărui model compact. În fond, este platforma noastră.

Dieter Zetsche
şeful Mercedes
Zetsche a reacţionat însă la această declaraţie, afirmând că „prea multe proiecte ar putea fi o îngrijorare pentru managementul companiei germane”.

Înainte de a colabora cu Renault-Nissan, Daimler a căutat şi alţi parteneri viabili pentru o platformă cu tracţiune faţă.

Înainte de a dezvolta actuala MFA, germanii au discutat chiar şi cu rivalii. Zetsche recunoaşte asta: „Atunci când plănuiam actuala generaţie de vehicule cu tracţiune faţă, am purtat mai multe discuţii şi cu BMW, Fiat sau Volkswagen pentru a vedea în ce măsură putem lega o colaborare. Până la urmă am renunţat pentru că am realizat că beneficiile lucrului cu un competitor sunt marginale”, a declarat Zetsche.

Comentarii (11)

  • Interesant! Oare cei de la Daimler urmaresc si altceva?
    9 3
  • Inca odata "experienta" nisan-infiniti isi spune cuvantul.

    Acum vreo 25 de ani Ranault ii scotea din mocirla pe bani francezi. De atunci Renault n-a pupat piata America de Nord dar le-a dat totul mura-n gura gratie geniului numit ghosn.

    Acum au nevoie de Mercedes sa ii duca de mana dar n-am nici cea mai mica indoiala ca la prima ocazie vor musca mana pe care astazi o ling slugarnic. Mercedes a avut cu CLA cea mai buna lansare de masina din ultimii 20 de ani si ca de obicei, japo stiu foarte bine la cine sa vina dupa know-how. Sper ca avocatii Mercedes sa fie suficient de destepti sa-i tina bine in pumn. Lectia "colaborarii" cu Renault ar trebui sa fie foarte clara.
    14 21
  • Foarte interesant. Pt. altii e interesant. Nu pentru mine. Oare de ce au nevoie asiaticii de platforme europene? Vezi si exemplul celor de la Toyota. Raspunsul este simplu de tot. Sau greu de acceptat de catre habotnici!
    9 13
  • @zarn...
    si ...totusi care-i morala?ca nemtii-s facatori de bine si japo profitori?lasa-ne cu rationamentele tale,ca nu tine!merc s-a bagt aici ca au partea lor ,da?deci lasa-ne cu lectii de morala si altruism mai ales pe aici!
    11 9
  • Newsflash
    Infiniti este o marca tanara. Intre producatorii premium, pe piata europeana sau in industrie in general.Alegeti voi.Toate variantele sunt corecte.
    Potential exista, iar cu putin ajutor pot ajunge departe. Asteptati si veti vedea.
    16 5
  • Oare cum se va simti clientul Care uraste Mercedes si vrea sa-si ia Infiniti? Probabil ca asta e morala.Realitatea este ca japonezii inca nu pot sa faca un sasiu.Intr-o buna zi,vor reusi,dar pana atunci apeleaza la ce pot si ei.Cercetarea costa enorm,in zilele astea! De aceea vom avea masini corcite!
    8 9
  • @Lache

    ce procent dintre clienti gandesc in termeni de ura fata de o anumita marca? De ce trebuie sa generalizam si sa judecam prin prisma unor termeni atat de partizani? Bine, sunt cateva exemplare ce fac urticarie cand aud de japonezi (ori germani) dar uscaturile astea nu pot fi trecute la opinii preponderente.

    "Corcirea" masinilor nu e lucru nou, doar cativa de pe aici au impresia ca istoria auto incepe de acum 5-6 ani (cam varsta mentala a unora de pe AM).

    Deci sa fim seriosi....
    10 4
  • @origami
    Ai dat-o-n ba-ra de-fi-ni-tiv . Acum intoarece-te la cules mor-c0-vi si cas-tra-ve-ti . Oricurm stirea asta nu-i de oricine.
    1 7
  • Totul se reduce la optimizarea costurilor, ce rost are sa investesti intr-o platforma noua cand ai deja una buna in grupul propiu, daca ati fost atenti colaborarea se refera la compacte cu tractiune fata, nu la restul seriei, astfel ambele masini au de castigat (scade valoarea amortizarii investitiilor din dezvoltare). In privinta aliantei renault nissan, renault a avut de castigat prin participarea la profiturile inregistrate de nissan pe piete unde renault nu s-ar fi vandut niciodata (nu din cauza ca fac masini proaste ci datorita perceptiei maselor, lucru valabil si in romania unde mai degraba se vinde marca decat masina). Incheind spun ca oricine stie sa faca masini bune, mai greu e sa le scoata la un pret competitiv in conditiile unui profit substantial.
    8 2
  • @mm- correct si la obiect.i.
    4 2
  • @vianu,ai mare dreptate. Citeste comentariul aluia care scrie despre morcovi.Iar procentul ala il gasesti numai pe @automarket.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru