Mercedes a anunțat anul trecut la Salonul Auto de la Paris lansarea noii game EQ dedicată mașinilor electrice, care va avea circa 10 modele până în 2025.
Unul dintre ele este Mercedes EQ A și va fi dezvăluit în versiune de serie cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt din această săptămână. Totuși, constructorul german nu se va limita doar la modele electrice de sine stătătoare.
După o strategie similară cu cea întâlnită în cazul Clasei B, toate modelele Mercedes vor beneficia de versiune electrică începând din 2022. În total, modelele Mercedes vor beneficia de cel puțin 50 de versiuni hibride sau electrice.
O altă schimbare majoră vizează brandul Smart: tot din 2022, Smart va avea în gama doar modele electrice. Schimbarea nu este surprinzătoare, mai ales că Smart oferă doar modele de oraș, cele mai indicate în prezent pentru trecerea la propulsia electrică.
Pe de altă parte, Daimler susține că profiturile obținute din vânzarea mașinilor electrice sunt mai mici decât în cazul mașinilor cu motoare cu combustie internă.
Din acest motiv, noua strategie anunțată vine la pachet cu un plan ambițios de reducere a costurilor totale cu 4 miliarde de euro.Via Reuters
- (inafara de divizia AMG) din 2022 toate modelele vor fi doar electrice sau semi-electrice si PUNCT !
Daca pentru cele electrice poate clientii inca nu sunt sprijiniti prin marketing si poate inca Mercedes nu poate produce volumul de baterii de capacitati mari
totusi pentru cele semi-electrice (gen Nissan e-power) ar putea incepe productia cat mai curand posibil !!!
Avantajele sunt foarte mari si pentru consumatori si culmea si pentru producatori !
Chiar daca preturile se invart in acelasi nivel !
De exemplu Nissan Note e-power (semi-electrica) are cam acelasi pret cu Nissan Note full benzina in Japonia !
In jur de 17.000$ (ambele versiunea de baza) !
Bateria la Note e-power fiind a 20a parte din Nissan Leaf (cea veche, nu noua anuntata) este
1) mult mai ieftina decat la orice alta electrica
2) mult mai usoara
si ce mai adaugi - un motor electric si un altul pe post de generator, plus invertorul cu computerul
si ce elimini - ambriaj, cutie viteze
ajungi la acelasi pret de productie chiar daca masina semi-electrica este CU MULT MAI BUNA decat cea full-termica !
Dovada stau faptele, si anume Nissan Note e-power a fost 3 luni in topul vanzarilor in Japonia !
I-ati tu Nissan Note.