Alături de primele imagini care prezintă interiorul noului C-Klasse, Mercedes a dezvăluit astăzi şi habitaclul viitorului V-Klasse. Nu este o greşeală de nume. Şi nu este vreun model pe care să îl fi scăpat neobservat în ultimii ani. Este o titulatură mai veche, folosită ultima dată în 2003, pe care noul Vito se pregăteşte să o readucă în prim plan.
Chiar şi aşa, Mercedes nu va renunţa la numele de Vito, atât de popular printre fanii brandului, aceasta urmând să desemneze versiunile comerciale, dedicate transportului de marfă.
V-Klasse este aşteptat să debuteze în showroom-uri în cursul anului viitor, cu o premieră mondială programată pentru Salonul Auto de la Geneva.
Cunoscut sub numele de cod W447, urmaşul lui Vito va miza pe un habitaclu mult mai în ton cu tendinţele contemporane, mizând pe materiale de calitate, cum ar fi lemnul şi pielea. De asemenea, planşa de bord va fi preluată de la celelalte modele Mercedes, mărturisind o oarecare înrudire cu noul C-Klasse, cel puţin dacă ne uităm la consola centrală.De ce mizează Mercedes pe o cabină poziţionată în segmentul de lux? Pentru că viitorul V-Klasse va încerca să ţină locul nu foarte popularului R-Klasse, monovolumul premium care nu va mai primi un înlocuitor separat din cauza evoluţiei comerciale slabe.
Despre gama de motorizări nu există prea multe informaţii, însă Autobild specula pe marginea a trei unităţi diesel: una de 136 de cai, alta de 170 de cai şi un vârf de gamă de 190 de cai putere. Unităţile pe benzină vor fi oferite pe alte pieţe decât cea europeană.
@zarnesteanu spunea ceva la articolul cu C-Klasse despre arhitectura minimalista si practica. Daca aceasta ar fi tendinta celui mai blazonat concern auto din istorie (Daimler), atunci eu ma declar...profund deceptionat. Probabil ca pana si S-Klasse va pierde incet-incet trena lui A8 in materie de lux inechivoc, palpabil, deoarece influentele partenerilor de la Renault-Nissan se vor face remarcate in urmatorii ani, la scara marita...Noua axioma a "succesurilor" decreteaza negru pe alb ca personalitatea nu salta graficul vanzarilor, asadar...te-ai dus si tu, dulce minune de stea cu trei spite.
GM a sucombat deja, indiferent ce breasla domneste astazi in RC! De s-ar narui si Daimler (chiar daca sigla ar straluci semeata in continuare), atunci, cel putin in optica mea, i s-ar pune cruce automobilismului! Incredibil unde s-a putut ajunge...DE CE ???
Design-ul asta minimalist se poate datora ... evolutiei tehnologice. Mai precis, daca te uiti pe volan, sunt vreo 12 butonase. Mercedes, in mod clasic, nu stiu de modelul asta, are toate comenzile legate de cruize control de o maneta un pic deasupra semnalizatorului. Dupa ce te obisnuiesti cu ea, nu mai vrei altceva. Pe urma vine ecranul tactil, butonul multimedia, noua suprafata tactila care cu siguranta inglobeaza o sumedenie de comenzi. Mai ai si HUD. Deci intreb si eu, ce rost mai au atatea butoane, butonase, rotite, samd, pe care le gasesti in mod clasic pe COMAND. (Nu e greseala de tipar, asa se scrie acronimul consolei centrale le Mercedes) :)
Intelegi de unde poate veni simplitatea asta? Se castiga foarte mult spatiu interior si probabil ca in urmatorii ani, vom avea principalele comenzi la masina prin voce sau gesturi, gen Apple. Mai departe nu mai zic nimic pentru ca e .... prea departe :)
PS Sper ca nu te-ai suparat ca m-am bagat pe fir cu Alero, dar ti-am spus totul din cea mai pura prietenie si simpatie virtuala.
Cheers ...
@inexorabil: si chiar daca ai avea ceva impotriva lui Renault-Nissan, care ar fi problema? Nu sunt eu cainele de paza al lui Renault, Nissan sau al oricarei alte marci, altii poate sunt. Suntem o tara libera si putem (inca) sa ne exprimam preferintele sau non-preferintele. Oricine poate sa laude/critice orice marca si orice model, insa ca sa convinga, ar fi bine sa ne spuna si de ce, fara minciuni, ura sau invidie, altfel se alege praful de conversatie, dupa cum bine am experimentat, aici pe AM. Deci spuneti fratilor ce credeti sincer, spuneti si pe cele bune si pe cele rele, nu va mai ascundeti ideile, ca doar de asta ne intalnim zilnic pe aici si ne declaram pasionati auto, ca sa putem discuta liber, nu?
Cat despre paradigma concentrarii cat mai multor functii si comenzi pe volan sau pe coloana lui si despre cresterea ponderii si importantei electronicii de bord, cu aceste doua idei super-utilitariste a cochetat mai ales...Lancia, in urma cu peste 30 de ani (bine ca doar in stadiu de concept). Dar Cutia Pandorei fusese deja deschisa de GM...Ca sa-i raspund si lui @Andi, eu zic ca se impune o stavila la "tehnoreea" de astazi, indiferent de cerintele si capriciile pietei, fiindca omul alienat tehnologic devine cu adevarat nefolositor atat siesi, cat si semenilor, plus ca n-are rost sa ne facem ca ploua: conform unui truism deja statuat al capitalismului globalist, cu cat o masina va fi mai dotata cu high-tech, cu atat va avea un pret final mai piperat, chiar si daca ar fi un fiasco estetic per ansamblu! In definitiv, s-ar cuveni ca oamenii responsabili sa preia fraiele la palier politico-legislativ si sa opereze in asa fel incat masinile sa ramana masini, ca sa ne putem bucura in liniste de atuurile lor inconfundabile, care, ca sa-l citez pe @mntsn, ne subjuga sufletele zi de zi :)