Mercedes testează un sistem de pilotaj automat
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Germanii de la Mercedes-Benz testează un sistem de pilotare autonomă a vehiculelor sale. Sistemul are rolul de a avansa tehnologia vehiculelor pilotate automat pentru a reduce riscul la care sunt supuşi şoferii şi pasagerii acestora atunci când se urcă într-o maşină. Tocmai de aceea, inginerii Mercedes-Benz au creat un robot special, care poate să imite o serie de manevre periculoase pentru a testa şi calibra modul în care răspund sistemele de siguranţă implementate pe vehiculele de test.
Specialiştii Mercedes au creat câteva machete la scară care imită un vehicul real dar care nu produc pagube vehiculelor de test la un eventual impact. Aceste vehicule sunt utilizate pentru a simula un potential impact şi pentru a testa reacţia sistemelor în cazul unui impact iminent. Împreună cu roboţii proiectaţi special, inginerii Mercedes repetă diverse scenarii care ar fi fost aproape imposibil de repetat în cazul în care ar fi folosit piloţi de teste. Spre exemplu, inginerii Mercedes au gândit o situaţie în care un vehicul frânează puternic şi efectuează manevra elanului în ultimul moment.
Situaţia respectivă este repetată de mai multe ori, pentru a evalua modul în care răspund sistemele respective.Roboţii de teste au capacitatea de a manevra volanul, accelera şi frâna în aceleaşi condiţii ca un om, dacă nu chiar mai bine. Un computer montat la bord coordonează traseul pentru a asigura parcurgerea aceleiaşi rute în momentul situaţiei critice. Astfel, rezultatele sunt indentice în cazul repetării aceluiaşi test chiar şi în zile diferite. Pe viitor, Mercedes speră ca noile sale sisteme să ofere un plus de siguranţă şi de a minimiza riscul la care sunt supuşi şoferii în cazul manevrelor periculoase.
Via | CNET
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Euro NCAP a efectuat ultima serie de teste din acest an. Nu mai puțin de 14 mașini noi au fost testate, printre care Audi A5, Porsche Macan Electric, Mini Countryman, Hyundai Santa Fe și Renault 5 E-Tech. (04.12)
-
TMD Friction, unul dintre cei mai mari producători de sisteme de frânare din lume, a publicat primul său raport ESG sau, cu alte cuvinte Environmental, Social and Governance. (26.11)
-
Euro NCAP a publicat rezultate noi după cea mai recentă serie de teste de siguranță. Au fost testate 5 mașini noi, printre care și Ford Tourneo Courier, produs la Craiova. Monovolumul a obținut doar 3 stele. (14.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Comentarii (0)