Chiar dacă Toyota și Honda ne-au dovedit că ideea unei mașini alimentate cu hidrogen poate deveni realitate, Mercedes preferă să se retragă din acest segment „verde”.
În cadrul unei conferințe recente, susținute la Stuttgart, Dieter Zetsche, președintele Mercedes-Benz, a anunțat că propulsia electrică alimentată cu hidrogen nu mai reprezintă o prioritate pentru companie. Proiectul nu va fi abandonat complet, întrucât actualul GLC va avea o versiune alimentată cu hidrogen, programată să debuteze în intervalul 2017-2018 și să ajungă la companiile de car sharing.
Zetsche susține că, deși compania deține o tehnologie de vârf în acest domeniu, avansul vehiculelor cu hidrogen față de cele electrice alimentate la priză este în scădere.
Eforturile Mercedes-Benz se vor concentra asupra vehiculelor electrice convenționale întrucât ecartul dintre acestea și mașinile alimentate cu hidrogen se va reduce considerabil în anii următori. Și mașinile electrice încep să ofere acum o autonomie decentă (peste 400 de kilometri), costul bateriilor scade, iar timpul de încărcare a fost redus considerabil.Prin urmare, avantajele propulsiei bazată pe hidrogen se diminuează, iar tehnologia nu poate ține pasul cu acest ritm. Mai mult, producția unor astfel de vehicule este foarte costisitoare.
via insideevs
Sunt oameni care zic de ani de zile ca tehnologia hidrogenului e moarta, inclusiv pe acest site.
Adica...transformi electricitatea in hidrogen...ca sa o transformi iar in electricitate...cam care-i eficienta?
Ce vrei să spui? Desfacerea legăturilor chimice ale... ?
tu ai dreptate in cazul apei, dar hidrogenul se obtine la nivel industrial ca materie secundara dintr-o multime de procese chimice. Nu se apuca nimeni sa scoata hidrogenul din apa doar de dragul de a avea hidrogen si oxigen separat.