În ultimii ani am asistat la o cursă de înarmare cu cât mai multe trepte de viteze pentru transmisiile automate. De la șase am trecut la șapte, iar acum cutiile cu opt trepte sunt deja o banalitate. Încep să devină o banalitate și transmisiile automate cu nouă trepte, folosite deja de Mercedes și Fiat, acesta din urmă instalându-le chiar și pe SUV-urile de segment mic.
Evoluția nu se oprește însă aici, pentru că Ford și General Motors sunt printre constructorii care au anunțat că dezvoltă cutii automate cu 10 rapoarte. Volkswagen acționa în aceeași direcție, dar a renunțat în urma pierderilor financiare cauzate de scandalul Dieselgate.
Înscriși până nu demult în această cursă a treptelor de viteză, cei de la Mercedes au decis să spună ”stop”. Marcus Sommer, inginerul șef responsabil cu sistemul de tracțiune integrală 4Matic, susține că Mercedes nu va oferi cutii automate cu mai mult de nouă trepte.Potrivit acestuia, inginerii au desfășurat 81 de miliarde de testări computerizate pentru transmisie, care au demonstrat că cea mai potrivită soluție pentru modelele din Stuttgart este o cutie cu nouă trepte, nu cu mai multe.
via autocar
MB face cutii de atat de multi ani că, in fata unei astfel de stiri, nu putem decat sa tragem concluzia ca electricele au ajuns la maturitatea necesara pentru a face parte din gama curenta, nu doar pe modele speciale cu iz de marketing ECO. Vorbim peste 10 ani, cam cand cutia in 9 trepte ar fi de inlocuit cu ceva nou ;)
e adevarat ca majoritatea habar nu au sa tureze(cica le trebuie sute de cai pt depasiri:) ), de-aia se si prefera mizeria de diesel.