Esential
537 | de cai putere dezvoltă SL63 AMG în versiunea standard. |
564 | de cai putere oferă SL63 AMG atunci când se optează pentru pachetul Performance. |
537 | de cai putere dezvoltă SL63 AMG în versiunea standard. |
564 | de cai putere oferă SL63 AMG atunci când se optează pentru pachetul Performance. |
Mercedes ne face astăzi cunoştinţă cu noul R231. Mai exact generaţia proaspătă a roadsterului SL63 AMG, pe care am avut deja ocazia să o vedem ieri, atunci când germanii şi-au lansat monopostul pentru noul sezon de Formula 1.
Noul SL63 AMG plusează la capitolul estetică, faţă de fratele său în versiune de serie. Se bucură de un kit aerodinamic nou, ce include un spoiler frontal redesenat, cu prize mai mari de aer şi lumini LED specifice AMG. Grila radiatorului dispune şi ea de o nouă linie, impusă de lamela cromată dublă, în mijlocul căreia tronează logo-ul constructorului din Stuttgart.
Profilul este personalizat cu ajutorul fantelor de aerisire, de logo-ul "V8 biturbo", de pasajele roţilor mai largi şi de pragurile laterale mai pronunţate. Aspectul posterior este dominat de cele patru evacuări cromate de formă pătrată, incluse în deflectorul special cu inserţie din aluminiu, dar şi de eleronul discret, amplasat pe portbagaj.
Interiorul se inspiră serios din cel al fratelui mai mare şi exclusivist: SLS AMG.
Gurile de ventilaţie amintesc de motoarele unui avion de vânătoare, iar mânerul schimbătorului adoptă un design caracteristic diviziei de performanţă. Nu lipsesc nici scaunele sportive în piele Nappa cu o singură culoare sau bicolore, dar nici inserţiile din fibră de carbon, pragurile iluminate cu sigla AMG şi luminile ambientale. Elementul exclusivist rămâne însă ceasul produs de celebrul orologier IWC, care tronează în mijlocul planşei de bord.Întreg habitaclul este acoperit de un acoperiş din tablă, acţionat electrohidraulic, ce poate fi retras complet în doar 20 de secunde. Acoperişul poate fi acum comandat în trei versiuni diferite: din tablă, din sticlă şi din tablă cu trapă Magic Sky Control, funcţie regăsită deja pe micul SLK.
Sub capotă se va regăsi deja cunoscutul propulsor V8 biturbo de 5.5 litri, capabil să livreze 537 de cai putere în versiune standard şi 564 de cai atunci când se optează pentru pachetul Performance.
Unitatea cu opt cilindri este asistată de o transmisie automată Speedshift MCT AMG cu şapte trepte.Resursele sunt transmise punţii spate şi sunt exploatate cu ajutorul unui şasiu sportiv AMG perfecţionat, cu funcţia Active Body Control. Nu lipsesc direcţia AMG şi nici frânele din materiale compozite AMG.
Ansamblul propulsor, precum şi întreaga caroserie, sunt aşezate pe o structură din aluminiu, care ajută la reducerea masei totale cu 125 de kilograme. Dieta ajută mult şi la obţinerea unui consum mai mic cu 30 de procente decât vechiul SL63 AMG.
Cea mai puternică versiune a noului SL îşi va face apariţia live în cadrul Salonului Auto de la Geneva. Debutul pe piaţa europeană este programat pentru luna martie, însă preţurile sunt momentan o necunoscută.
noul seria 6 are un concurent pe masura........
faruri de 'concept-car'
superb.......