Mercedes Clasa A marchează startul unei noi perioade pentru constructorul de la Stuttgart din punct de vedere al designului.
Dieter Zetsche, CEO-ul Daimler, a dezvăluit că strategia cu linii minimaliste de design va fi adoptată pe toate modelele viitoare ale producătorului, măsura prin care liniile agresive din punct de vedere estetice vor fi eliminate.
"Precedentul Clasa A a trebuit să fie colțuros dintr-un motiv: să stârnească atracție. Acest concept a fost adoptat pe scară largă de concurență, așa că este momentul să mergem mai departe. Așa cum spune Gorden Wagener, șeful nostru de design, dacă îți place, elimină o linie de design. Dacă încă îți place, mai elimină o linie", a precizat Zetsche.
Deși afirmă că măsura a fost luată pentru că strategia a fost adoptată de concurență, rivalii de la BMW pregătesc la rândul lor o măsură similară. Adrian van Hooydonk, șeful departamentului de design al Grupului BMW, are exact aceeași explicație cu privire la concurență pentru decizia de a îmbunătăți estetica modelelor.
"Acum există mai multă concurență.
Lumea s-a schimbat. Ritmul este mai alert, așa că și designul nostru trebuie să se schimbe mai repede. Vom folosi mai puține linii, iar cele pe care le vom avea vor fi mai precise", a explicat el.Via Automotive News
Eu, unul, fusesem (şi sunt încă) înnebunit după “rechinii” BMW, ansamblul Quattro-200-V8, respectiv “Bot de cal”, “Cobra” şi “Speciala” (W126). Mă minunam când le vedeam în almanahurile “comuniste” (pe străzile noastre erau rara avis prin anii ’90). Dar astăzi îmi vine greu să cred că producătorii nu mai dau doi bani găuriţi pe aspect şi pe senzaţiile pe care le poate genera aspectul. “Alinierea la trend” s-a transformat în prioritate vitală, în obsesie hipnotizantă.
Să fie la ei acolo! Unele mărci vor perpetua doar în amintirea fanilor retro, iar modelele îndrăgite vor fi tot mai îngrijite, pentru a li se prelungi viaţa (fără suflet, dar pentru suflet…).
Iti multumesc pt. apreciere inexo ! Eu doar am constatat noua moda a unor producatori si lipsa lor de respect pt. traditie si trecut. Nu degeaba ti se cere o gramada de bani pe un Rolls, Lamborghini, Bentley etc. Nu spun ca se justifica sumele...dar sunt clar superioare si ofera multe detalii care te fac fericit la volan sau pe bancheta din spate si cand iesi din ea si o privesti, iti creste inima. Pe cand la noile Audi, BMW , Mercedes din 90 hai sa zic si 95, nu mai ai aceasta senzatie cum o aveai inainte. Pacat ca s-au pierdut cele 3 marci bune mai accesibile omului de rand care spera la ceva special pana in 90 si chiar primeau ceva special. Acum sunt sigur ca daca s-ar face un sondaj la noii producatori de Audi, BMW , Mercedes daca ar cumpara unul nou cu design-ul actual sau tot unul nou dar cu design vechi daca s-ar putea , l-ar alege fara ezitare pe cel vechi. Sper ca producatorii sa nu strice pe viitor si putinele marci bune care au mai ramas intregi din orice punct de vedere.