În prezent, sunetul şi performanţele modelelor AMGg se datorează, în mare parte, prezenţei motorului V8 de 5.5 litri. Propulsorul se găseşte pe majoritatea modelelor transformate de divizia din Affalterbach, însă ar putea fi scos la pensie curând.
Potrivit unor surse din interiorul Mercedes, actualul S63 AMG, lansat la Frankfurt, ar urma să fie ultimul produs gata să adopte unitatea de 5.5 litri. Motorul V8 respectă normele Euro 6 şi este capabil să livreze 585 de cai putere şi 900 de Nm pe limuzina proaspăt lansată.
Mercedes S63 AMG - detalii şi galerie foto
Chiar şi aşa, prezenţa motorului pe viitoare modele nu mai este fezabilă. Tobias Moers, şeful diviziei AMG, a explicat: „Unitatea nu va putea primi mai multă putere fără a influenţa negativ emisiile de CO2”. Moers a refuzat să dezvăluie dacă vom vedea unitatea şi pe celelalte derivate de caroserie ale modelului S-Klasse: S63 AMG Coupe şi S63 AMG Cabrio. Varianta coupe a limuzinei, urmaşul actualului CL, a fost anticipat deja de un concept în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt.Mercedes Concept S-Klasse Coupe - detalii şi fotografii oficiale
Având în vedere că actualele emisii se supun normelor Euro 6, motorul ar urma să fie folosit şi pe faceliftul lui CLS63 AMG.
Locul unităţii V8 de 5.5 litri ar urma să fie luat, în cazul produselor AMG de dimensiuni mari, de un V8 de 4.0 litri combinat cu o propulsie electrică, rezultând astfel un ansamblu hibrid de performanţă.Motorul V8 de 4.0 litri este şi el o necunoscută. Mai multe voci vorbesc despre alăturarea a două unităţi supraalimentate, de patru cilindri şi 2.0 litri, regăsite în prezent pe A45 AMG. Configuraţia ar urma să anime viitoarea generaţie C63 AMG şi viitorul rival al lui Porsche 911, despre care vă povesteam ieri.
via worldcarfans
Comentarii (6)