Mercedes-Benz a fost, în urmă cu doi ani, în fruntea unui scandal în Franța care s-a lăsat cu restricționarea temporară a înmatriculărilor a patru modele din portofoliu în Hexagon. La vremea respectivă, scandalul viza obligativitatea utilizării unui anume tip de refrigerant în sistemele de climatizare ale automobilelor omologate după anul 2013, Uniunea Europeană alegând soluția denumită R-1234yf drept cea mai bună propunere, dar un constructor s-a opus utilizării sale - Mercedes-Benz. Formulat de Honeywell în colaborare cu DuPont, noul refrigerant promite să fie mai ecologic decât soluția folosită până la acel moment, R134a.
Mercedes-Benz a fost singurul constructor care s-a opus vehement utilizării acestui tip de refrigerant, motivând că este periculos în caz de accident în cazul în care se fisurează conductele instalației de climatizare. Cei de la Honeywell, care produc refrigerantul, au răspuns încă de atunci că au găsit testele celor de la Mercedes-Benz drept neconcludente.
Ulterior, BMW și Volkswagen au susținut Mercedes-Benz în exprimarea îngrijorării cu privire la utilizarea acestui tip de refrigerant și de riscurile care ar putea să apară la un impact frontal în cazul în care instalația are o scrugere. Oficialii Mercedes-Benz au declarat că vor produce mașini echipate cu noul refrigerant și cu un sistem de climatizare modificat începând cu anul viitor. Sistemul folosește refrigerantul R-1234yf, dar are un generator separat, care eliberează gazul inert în instalație doar atunci când este nevoie, pentru a preveni un incediu în caz de impact frontal. Singurele modele care vor păstra mai multă vreme vechiul refrigerant sunt hibrizii, pentru care este în proces de dezvoltare un compresor de climatizare operat electric și care să suporte funcțiile speciale dorite de Mercedes-Benz pentru mașinile care folosesc noul refrigerant dorit de UE.Via Autocar
Este interesant de aflat ce fac ceilalti producatori care folosesc refrigerantul asta. Siguranta nu inseamna doar nota 10 in caz de impact.