Problema diferențelor de emisii pe care motoarele diesel le înregistrează la teste versus viața reală le dau bătăi de cap tuturor producătorilor auto după scandalul Dieselgate, care a pornit de la faptul că Volkswagen a utilizat un software de limitare a emisiilor în timpul testelor de laborator pentru ca motoarele să fie conforme cu regulile din SUA.
Ultimii care reacționează pe această temă sunt cei de la Mercedes, care au fost acuzați în ultimele zile de faptul că un Clasa C diesel testat de Organizația de Cercetare și Științe Aplicate din Olanda (TNO) ar fi înregistrat emisii sesizabil mai mari la utilizarea reală decât în testele de omologare și măsurare a emisiilor oficiale.
Conform oficialilor germani, care au reacționat printr-un comunicat de presă, jurnaliștii au interpretat eronat diferențele, considerându-le majore. "Rezultatele măsurătorilor au fost discutate de reprezentanții Daimler și TNO și au clasificate de experți ca plauzibile", se arată în comunicarea oficială a grupului Daimler.
Viața reală nu-i ca-n laborator
Mai mult, Mercedes ține să clarifice faptul că rezultatele diferite între testele de laborator și cele de pe șosea sunt un fenomen normal care nu trebuie justificat prin existența unui "Defeat device", cum au numit englezii software-ul care avea rolul de a manipula emisiile din timpul testelor în cazul modelelor Volkswagen afectate."Este normal să apară deviații ale cifrelor de emisii în condiții reale în comparație cu cifrele certificate de testele oficiale. Acest lucru nu este o dovadă a manipulării testelor, ci rezultă din faptul că există condiții diferite pe șosea față de laborator: temperatura ambientală este diferită, operarea vehiculului se face în condiții diferite subliniate de faptul că echipamente adiționale precum aerul condiționat sau încălzirea în scaune sunt pornite", explică inginerii Daimler.
"Respingem categoric speculațiile sau interpretările conform cărora diferențele de emisii dintre testele de laborator și cele de pe șosea pot fi explicate doar prin utilizarea unui software manipulator. Mercedes-Benz nu folosește astfel de software, iar modelele Mercedes-Benz nu sunt dotate funcții care să recunoască automat faptul că mașina se află în timpul unui test", încheie marca germană.
dupa varu' Reno inca o dedicatie si de la Bossu Mercedes pentru cel mai mare smecher din Ieuropaaa:
https://www.youtube.com/watch?v=j__f8gD1nqU
Daca i-au dat pe fata pe VW fara ca o lume intreaga sa aiba cea mai mica banuiala, de ce n-ar face acum la fel, cu orice producator? Mai ales ca stiu la ce sa se uite. Atatea acuzatii si dezvinovatiri !!! O testezi in laborator, o testezi pe sosea samd si vii cu cifrele exacte. Daca e vinovat, sa plateasca pana-i iese pe nas. Daca nu, ciocu' mic si joc de glezne.
Deja devine penibil totul.
Oricum, ceea ce e clar la producatorii premium in special, pentru ca au in general motoare cu cilindree mare, este ca un consum in conditii controlate va fi foarte departe de consumul real. Eu pe masina mea am 4Matic si motor in 6 cilindri. Daca la toate pana acum puteam sa scot consumul din carte daca mergeam linistit, la 4Matic e mult mai greu. In mers normal ia in jur de 1-1.5 l/100 in plus. E ok, nu ma deranjeaza, atata timp cat depasirea e in limite rezonabile.
Una e sa intelegi ca ai un consum un pic mai mare ca la carte, si alta e sa bagi toata ziua placa cu softurile fantoma. Daca ai vreo banuiala la un producator, da-l tata pe fata si il bagi in tribunal. E foarte simplu.
Un lucru e clar: Volkswagen e singurul fraudator !
Încă o precizare: autoritățile vor mai mult, atunci sa reglementeze metodologia de încercare.
da, doar tu ai impresia, si inca 3 care ti-au votat ideea nastrusnica ca'necatii :))
Mizeria aruncata in curtea vecinului nu a pornit decat de la fitzuica de sters posteriorul concernului
http://www.automarket.ro/stiri/dieselgate-se-extinde-actualul-bmw-x3-acuzat-ca-are-emisii-de-11-ori-mai-66167.html
PS imi cer scuze pentru primul comentariu, nu stiu exact care sunt preferintele fanilor celui mai smecher constructor european. Dar ati prins voi ideea. Pentru ca, da, m-as bucura sa ramana singurul smenar dovedit. Mi-ar parea rau ca Merc, BMW, Opel etc sa fie partasi la o astfel de mizerie.
130 emisii in laborator si 330 in realitate ?