În urmă cu câteva săptămâni, Dieter Zetsche, şeful Daimler, anunţa că Mercedes îşi revizuieşte în scădere ţinta profitului pentru anul în curs. Astăzi se pare că estimările lui Zetsche par să se adeverească.
Mercedes a anunţat că va reduce producţia actualului S-Klasse din cauza cererii foarte reduse. Începând cu luna viitoare, linia de asamblare care produce nava amiral a constructorului din Stuttgart va funcţiona doar pe o singură tură, cea de-a două urmând sa fie desfiinţată. Muncitorii vor fi redistribuiţi către linia de asamblare a actualului C-Klasse.
Funcţionarea la turaţie redusă va fi menţinută până la debutul noii generaţii S-Klasse pe linia de producţie a uzinei de la Sindelfingen, adică în august 2013.
Decizia a fost luată după ce oficialii Mercedes au constatat o scădere cu 27% a comenzilor pentru modelul vârf de gamă. Mai exact, în primele opt luni ale anului, Mercedes a reuşit să vândă doar 5227 de unităţi în toată Europa.Potrivit unor estimări Reuters, decizia de a reduce producţia va face ca la Sindelfingen să se construiască în ultimul sfert al acestui an mai puţin cu 8000 de unităţi S-Klasse.
via automotivenews
De altfel, Daimler are posesiuni si asupra unor firme americane de vehicule grele, nu? Printre care si fosta Diesel Division a lui GM, care acum scoate motoare pentru......Daimler. Bravo, GM, cata "inteligenta": renunti fara sa clipesti la un fost madular al tau, vechi, loial si prolific, pentru a imprumuta niste rasnite Diesel de la Fiat......si tot in urma lui VAG-MAN defilezi !! Cateodata, am impresia ca managementul ar trebui sa fie cea mai simpla si mai accesibila meserie din lume......
La Maybach a fost altceva, de cand au relansat aceasta marca, in 2002-2003 parca, nu a fost profitabila nici macar un an, dc? Pt c-au facut greseala sa-l faca pe platforma vechiului S, o sa spui si care e problema, a fost o masina excelenta. Asa este, dar nu doar platforma, si la interior influentele au fost evidente, multe butoane comune, ceasurile de bord, etc...si cand costa 350-400 de mii, chiar si milionarii se gandeau "pai mai bine dau 150 de mii si-mi cumpar un S600 cu tot ce trebuie", mare diferenta fata de Maybach nefiind, oricum nu era justificata diferenta de pret de 200 de mii, de aia s-a vandut slab, mult mai slab decat Rolls, si de aia au renuntat la el, nici macar pt imagine n-a mai meritat sa-l tina.
Un alt model reprezentativ pt marca, actualul CLS a furat si el o parte din clienti.