Mercedes pregăteşte o cutie automată cu nouă rapoarte
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Deşi pe piaţa abia se introduc cutiile de viteze automate cu opt rapoarte, cei de la Mercedes se gândesc deja mai departe. Inginerii constructorului din Stuttgart lucrează în prezent la o nouă transmisie automată, capabilă să depăşească performenţele celei gândite de ZF, cu opt trepte, regăsită pe majoritatea modelelor BMW.
Potrivit unor surse neoficiale, unitatea de transmisie Mercedes va avea nouă rapoarte şi va fi destinată propulsoarelor de capacitate mare, care dispun de un cuplu motor generos. Spre deosebire de cutiile automate existente în prezent pe piaţă, viitoarea transmisie Mercedes va putea oferi o economie de carburant impresionantă şi va putea reduce emisiile de CO2 până la o limită nouă, fără a afecta performanţele.
Nemţii optează pentru o astfel de transmisie şi nu pentru una cu dublu ambreiaj, luând în calcul avantaje ca masă totală, fiabilitate, simplitate şi costuri de producţie.
Deşi se pare că asistăm la un război al transmisiilor cu cele mai multe rapoarte, Mercedes susţine că un număr de nouă trepte este maximul pe care industria actuală îl poate atinge.
Germanii sunt de părere că dezvoltarea unei cutii cu mai multe trepte este un proiect nefezabil care, mai presus de orice, ar induce clienţii în eroare.via | autocar
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Tehnologie
-
Porsche a pregătit o actualizare over-the-air pentru sistemele multimedia ale mașinilor sale. Odată cu noua actualizare, aplicația YouTube este acum instalată și poate fi accesată doar de pasagerii din față. (12.12)
-
BMW a lansat o nouă tehnologie de conducere autonomă, care permite mașinilor proaspăt construite să se conducă autonom în interiorul uzinelor. De această tehnologie beneficiază și Mini. (27.11)
-
Mercedes-Benz a mărit viteza maximă a sistemului său de conducere autonomă prezent la modelele sale. Astfel, toate modelele noi dotate cu acest sistem se vor putea conduce singure până la o viteză maximă de 95 de km/h. (24.09)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
Partea proasta la toata afacerea asta este ca tre sa si ai banii necesari pentru a putea aprecia tehnologia din masinile Mercedes ... din nou aviz acelor "zorro" de romania :)
zorro este mai degraba un gen de tarzan care vrea sa faca de toate si de fapt nu face nimic bine...
@alex
probabil nu vom obosi pt ca asa ceva nu va exista la cv manuala.Este daunator sofatului si nu cred ca cei de la Mercedes vor asa ceva,din contra ei au tot felul de sisteme care ajuta soferul,preiau sarcini etc.
Citisem undeva la un moment dat despre o cutie care nu are un numar finit de trepte, nu mai tin minte exact principiul pe care se bazeaza, probabil acolo se va ajunge.
Oricum, chestia asta cu 7-8-9 trepte ma lasa rece, pornesc din Cluj si pana in Gherla tot schimba.
Consider ca era cutiilor manuale a apus deja de mult timp atat dpdv al performantelor cat si al comfortului si sigurantei. In acest moment cutiile manuale sunt o tehnologie de nisa, anume pe masini low-cost, exotice traditionale pentru pasionati si masini pentru inadaptati. Nici o alta masina nu mai poate justifica folosirea unei cutii manuale, parerea mea.
daca l-ai intreba pe tiff nedell de la fifth gear nu ar ezita sa spuna ca prefera un ferrari cu cutie manuala in locul unuia cu varianta secventiala! cam orice pasionat, mai ales cei care se si pricep la pilotaj, doreste sa "simta masina" ... e cam diferenta intre o femeie normala la care tii si o prostituata frumoasa, dar...
On:
Eu as fi tare curios care e principiul confor caruia o cutie cu 9 trepte are un consum mai mic. Pentru ca, din cate stiu consumul si performantele sunt la slabe la o cutie automata (... clasica, asa cum este cea pe care o propune MErcedes, adica de ex. fara dublui ambreiaj).
Foarte bine ca exista o continua dezvoltare pe N planuri....au unii ce face.....au unii ce manca.....au si ce vinde.....se mai nimeresc si cei care sa cumpere daca au bani
Ex. : Camioanele, care au 18 viteze tocmai pentru a mentine motorul mereu la turatia optima.
@Flexusz28 Lexus LS600 are o CVT si nu este o masina tocmai slaba
Am un 4x4 automat pe benzina care in oras consuma mai putin ca echivalentul lui manual pentru ca pleaca de pe loc la doar cateva sute de ture si start-stopurile se fac doar din frana. Totusi la starturile lansate (cand lasa cauciuc pe asfalt si face masini sport manuale la 30% din greutatea lui si dublu cai puere) consuma la greu pt ca el nu schimba viteza daca acceleratia e la blana ci doar daca este la 90%.
Zicea cineva ca manualele mai sunt doar pentru low-cost si inadaptati. Habar nu are ce spune. Nimic nu se compara cu senzatia de a schimba tu vitezele. Simti ca ai un control mai bun asupra masinii. Pentru cei ca dansul stati voi linistit, cutiile de viteza manuale vor dainui multa vreme de acum inainte.
Toate cele bune
Gandeste-te ca cu cat ai mai multe trepte cu atat diferenta de ratie dintre ele e mai mica, asa ca schimbarea este mai liniara.
Hadukonen, ms pentru raspuns. :)
in 2005 cand Mercedesu avea 7G tronic concurenta se juca cu "stiti voi ce" in tarana.