Mercedes a dezvăluit săptămâna trecută noul SUV electric EQC, primul model din noua gama EQ care va cuprinde la un moment dat 10 modele.
Producția SUV-ului va începe în prima parte a anului viitor la uzina de la Bremen, însă oficialii Mercedes au anunțat că în faza inițială vor adopta o strategie conservatoare: producția va fi una limitată cu scopul de a observa fiabilitatea componentelor primite de la furnizori.
"Nu sunt îngrijorat de planurile de producție de la Bremen și Beijing. Știu ce calități au și au demonstrat că pot mări producția în mare viteză. Este vorba despre rețeaua de furnizori. Sunt sute de componente care trebuie să funcționeze împreună și care vin de la diverși furnizori. Trebuie să vedem ce performanțe au", a explicat Markus Schaefer, directorul de producție al celor de la Mercedes.
În plus, îngrijorări există și în privința bateriilor, care vor fi produse la nouă uzina Mercedes din localitatea germană Kamenz. Până în prezent, Daimler a mai produs propriile baterii pentru versiunile electrice ale lui Smart ForTwo, însă numai în cantități limitate.
Mercedes EQC este echipat cu două motoare electrice care funcționează însă în mod diferit.
Motorul de pe puntea față este optimizat pentru eficiență, în timp ce unitatea de pe puntea spate are rolul de a asigura un plus de sportivitate. În total, cele două motoare electrice generează 300 kW, echivalentul a 408 cai putere, în timp ce cuplul maxim este de 765 Nm.De asemenea, SUV-ul este echipat cu un acumulator Li-Ion de 80 kWh care asigură o autonomie de circa 450 de kilometri conform standardului NEDC. Alte detalii interesante despre noul model electric poți citi aici.
Via InsideEVs
sau "avem" impresia ca stilu hei-rupist a lu Musk cu Tesla e noua referinta pentru un management de succes?
Fiabilitatea componentelor livrate e deci răs-testată cu mult înainte de startul producției de serie - și separat, și-n combinație cu restul componentelor/agregatelor conexe.
Succesiune clar valabilă și pt premiera EQC - care, repet, ar fi putut fi cu ceva mai puțin banal (i-Pace e un exemplu pozitiv), EV-urile neavînd constrîngerile specifice vehiculelor cu propulsie clasică.
Nu zic ba, conservatorismul designului poate fi un atu pentru clientela vizată de Mercedes, dar tehnologia ar fi trebuit să fie de top.
...Și NU este - v. slaba *densitate energetică* a bateriilor EQC compusă din module mari (iar mă repet, dar o Tesla cu aceeași capacitate în kWh ar fi fost cu cca. 180 kg mai ușoară - OK, mai mult ca sigur finisarea EQC-ului e mai bună ca a X-ului american, dar numai la asta să se limiteze oare progresul?!)
În fine, mă opresc aici că n-am de gînd să scriu un website AM paralel (deși ar merita unul cu articole nu doar traduse mecanicist) și oricum știrile despre EQC îmi par deja excesiv de multe pentru o mașină încă netestată, fie ea EV.
UK are un Jaguar I Pace care este produsă în numere mici, dar este deja în producţie.
China .... ce să mai vorbim.
Şi Europa.... cu germanii care conduc UE stăm la cwrw vacii cu un Golf electric care nu există la vânzare, nici măcar versiunea hibridă plugin ....
Noroc de eternele Renault Zoe şi Nissan Leaf... dar germanii... motorină alles....
Dezamăgitor.