Chiar dacă în acest moment are cea mai cuprinzătoare gamă de modele de performanță, Mercedes nu se oprește aici. Divizia AMG lansează alte trei noi modele cu ocazia Salonului Auto de la New York, programat să își deschidă porțile la finalul acestei luni.
Noutățile AMG au la bază SUV-ul compact GLC și varianta coupe a acestuia. Astfel se nasc Mercedes-AMG GLC63, Mercedes-AMG GLC63 Coupe și, cel mai puternic dintre ele, Mercedes-AMG GLC63 S Coupe.
Toate variantele sunt propulsate de același motor V8 biturbo de 4.0 litri, pregătit să dezvolte 470 de cai putere și 650 de Nm pe GLC63 și GLC63 Coupe. Suficient pentru ca modelele să ajungă de la 0 la 97 de km/h (unitatea de mpsură americană) în doar 3.9 secunde.
cai putere și un cuplu motor de 700 de Nm. Bineînțeles, și performanțele sunt mai bune: acelerația de la 0 la 97 de km/h se face în 3.7 secunde. Ca referință, sunt aceleași valori de timp pe care le oferă și supercarul Mercedes AMG GT în varianta coupe și roadster.
Pentru vârful de gamă GLC63 S Coupe, Mercedes a pregătit 503Alături de motorul V8, Mercedes a instalat o transmisie automată cu nouă rapoarte și o tracțiune integrală 4Matic. Versiunile de bază, adică cele de 470 de cai putere, folosesc un diferențial mecanic, în timp ce GLC63 S Coupe folosește unul electronic. Toate cele trei modele folosesc o suspensie pneumatică și amortizoare adaptive.
Din punt de vedere estetic, SUV-urile sportive primesc o grilă frontală mult mai agresivă, preluată de la Mercedes AMG GT R, pasaje mai mari ale roților, un deflector posterior, un spoiler față redesenat și jante de 19 inch. În cazul lui GLC63 S AMG, jantele au o dimensiune de 20 de inch.
Alb (apropo de articolul de ieri :-P) cu accente negre si rosii e chiar pe placul meu.
Si grila care apare si pe GT-R (nu R35 ;-) ) si preluata de la clasicul W198 300 SL ii da un aer retro/nobil-sportiv
Acuma nevasta-mea mai are una pe lista, pe langa Evoque si X6 :):):) Mai nasol ca n-am bani de ele :)
Am observant in ultimul timp ca in statisticile Mercedes apare frecvent o crestere fulminanta a vanzarilor diviziei sport, AMG. Mi-e foarte greu sa cred ca n-a fost o miscare bine calculata, dar la Mercedes nu prea mai poti cumpara in ultimul timp un V6 decat daca are AMG pe portbagaj. Pai cine nu vrea un 4 cilindri, volens-nolens intra pe teritoriul AMG. E foarte drept ca V6 sare bine de 370-400 CP si asta i-ar indreptati eticheta sportiva, dar totusi, in ziua de azi nu sunt singurii si poate nici primii care au puterea motoarelor in plaja asta.
Multi se plang ca asta n-a dus decat la o diluare a spiritului exclusivist at diviziei sport, dar ... lovitura psihologica, de a avea un AMG, este incontestabila. Chiar daca AMG intra acum si pe mana unora care doar visau la asa ceva cu 5-10 ani in urma. Vom trai si vom vedea care vor fi efectele pe termen lung.