După aproape 20 de ani și 670.000 de unități vândute de la debutul oficial, Mercedes SLK își schimbă numele în SLC, cu ocazia faceliftului actualei generații. Litera C vine să sublinieze înrudirea tehnologică a roadsterului cu modelul C-Klasse. Așadar, constructorul german continuă să revizuiască titulatura modelelor sale, după ce a schimbat aproape toate numele SUV-urilor din gamă.
Design inspirat de clasicul Mercedes 300 SL
Faceliftul îi aduce roadsterului german un look ceva mai sportiv, cu influențe clare de la fratele său mai mare SL. Capota ascuțită se întâlnește cu o grilă nouă, simplificată și mult mai geeroasă, la extremitățile căreia și-au găsit loc două blocuri optice echipate cu tehnologie LED Intelligent Light System și sticlă rezistentă la zgârieturi.
Apare și o priză de ventilație la nivelul aripilor laterale față, amintind de clasicul Mercedes 300 SL. Jantele disponibile au dimensiuni cuprinse între 16 și 18 inch, iar posteriorul este definit cu ajutorul unor stopuri LED și al unui deflector integrat în spoiler.
Ecran de 7 inch și funcția Airscarf
Interiorul primește o serie de materiale noi și finisaje care imită fibra de carbon. Instrumentarul de bord are un nou design, iar în mijlocul acestuia și-a făcut loc un computer de bord color, cu un ecran de 4.5 inch. A crescut și ecranul sistemului multimedia aplicat la nivelul planșei de bord. Acesta are acum 7 inch și este încadrat într-o ramă lucioasă neagră, ca în cazul tuturor modelelor Mercedes.Cusăturile scaunelor sunt realizate cu ață contrastantă, iar tapițeria poate fi comandată acum în două culori noi, Saddle Brown și Platinum White. Iluminarea ambientală a fost extinsă și la nivelul picioarelor și este disponibilă cu alte două culori. Lista de dotări s-a îmbunătățit și ea. Sistemul multimedia Command Online vine, pe lângă ecranul de 20 de inch, și cu sistem de navigație de la Garmin, Live Traffic Information, DVD player, comenzi vocale Linguatronic, aplicații Mercedes-Benz și acces la intenet atunci când mașina este staționară.
Și pentru a putea fi decapotat pe orice tip de vreme, Mercedes introduce și funcția Airscarf, întâlnită pentru prima dată la E-Klasse Cabrio, gata să trimită un jet de aer cald la nivelul gâtului atât pentru șofer cât și pentru pasager. Și pentru că tot am amintit de acoperișul mobil, trebuie să spunem că noul SLC se decapotează până la o viteză maximă de 40 de km/h.
Versiune nouă de 367 cai putere
Noutăți importante și la nivelul gamei de motorizări, unde avem două agregate noi: unul care deschide gama și unul care o închide. Cel entry-level se regăsește sub indicativul SLC180 și dispune de un motor pe benzină de 1.6 litri, care oferă 156 de cai. Urmează pe rând SLC200 cu 184 de cai, SLC300 cu 245 de cai, dieselul SLC250d cu 204 cai și vârful de gamă SLC43. Acesta din urmă este o noutate și vine cu un motor de 3.0 litri, capabil să dezvolte 367 de cai putere. Cu asemenea resurse nu e de mirare că accelerația de la 0 la 100 de km/h se face în 4.7 secunde, iar viteza maximă este limitată la 250 de km/h.
VERSIUNE |
PUTERE CUPLU |
ACCELERAȚIE 0-100 km/h |
CONSUM l/100 km |
VERSIUNI DIESEL | |||
SLC250d |
204 CP 500 NM |
6.6 | 4.4 |
VERSIUNI BENZINĂ | |||
SLC180 |
156 CP 250 NM |
7.9 | 5.6 |
SLC200 |
184 CP 300 NM |
7.0 | 6.1 |
SLC300 |
245 CP 370 NM |
5.8 | 5.8 |
SLC43 |
367 CP 520 NM |
4.7 | 7.8 |
Noul Mercedes SLC își va face debutul public în luna ianuarie a anului care stă să înceapă, cu ocazia Salonului Auto de la Detroit. Tot atunci vor fi anunțate și prețurile pentru diferite piețe ale Europei. Primele exemplare sunt așteptate să ajungă în showroom-uri abia în aprilie 2016.
După dimensiuni cam acolo ar intra, deși multă vreme l-am asociat ca variantă decapotabilă pentru CL. Dar văd că SL avea în funcție de generație între 4,53 și 4,61 m lungime, în timp ce CL sărea de 5 m.
Probabil va deveni SLE.
Nu se mai fabrica SLS>...e AMG GT acum.
Masina arata foarte bine. Nici nu aveau nevoie de facelift dar daca asa trebuie sa fie. Cred ca viitoarea generatie o sa fie fenomenala.