Industria auto începe să îmbrățișeze din ce în ce mai puternic segmentul mașinilor electrice pentru respectarea normelor de poluare, iar una dintre soluțiile complementare la modelele plug-in hybrid și electrice este sistemul de propulsie micro-hibrid.
Volvo a anunțat deja că toate modelele sale vor fi electrificate începând din 2019, în timp ce noul Audi A8 este echipat în standard cu un sistem micro-hibrid bazat pe un pachet electric de 48 de volți.
O strategie similară cu cea a germanilor pregătește și Mercedes, întrucât motoarele pe benzină pe care le va lansa anul viitor vor beneficia de asemenea de pachete electrice de 48 de volți.
"În viitor vom avea o acoperire în toată gama cu tehnologia de 48 de volți, acompaniată cu sisteme plug-in hybrid. Pe măsură ce ne apropiem de ținte tot mai coborâte pentru emisiile de dioxid de carbon, aceasta este combinația potrivită. Asta înseamnă sisteme de 48 de volți în volume foarte mari, sisteme plug-in hybrid în volume semnificative și apoi mașini electrice", afirmă Ola Kallenius, directorul departamentului de cercetare și dezvoltare al Daimler.
Pe de altă parte, Daimler insistă că va continua să dezvolte motoare diesel, în ciuda scandalului Dieselgate.
Principala problemă a acestui tip de propulsie este cantitatea mai mare de oxid de azot pe care o degaja în atmosferă, însă pe de altă parte un motor diesel emite mai puțin dioxid de carbo decât un motor pe benzină."Noua generație de motoare diesel oferă emisii de mai mici și poate contribui la reducerea emisiilor de dioxid de carbon. Nu avem niciun motiv să renunțăm la avantaje", spune Dieter Zetsche, CEO-ul Daimler.
Comentarii (0)