Mercedes-Maybach S-Klasse marchează întoarcerea pe piaţă a numelui Maybach
de Sebastian Toma
Miercuri, 19.11.2014
NewsletterEşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
După doi ani de pauză, Maybach s-a întors din nou pe piaţă, cu un debut în forţă derulat simultan la două saloane auto: Guanghzhou şi Los Angeles. Modelul se numeşte acum Mercedes-Maybach S-Klasse şi este nava amiral a producătorului din Stuttgart.
Esential5.435milimetri este lungimea lui Mercedes-Maybach S-Klasse.
3.365milimetri reprezintă ampatamentul lui Mercedes-Maybach S-Klasse.
Mercedes-Maybach S-Klasse a debutat astăzi simultan la Saloanele auto de la Guangzhou şi Los Angeles. Modelul de 5.453 milimetri lungime marchează întoarcerea pe piaţă a numelui Maybach şi este vârful gamei Mercedes, fiind cu 20 de centimetri mai lung decât versiunea cu ampatament mărit a lui S-Klasse. Reprezentanţii producătorului german spun că Mercedes-Maybach S-Klasse este cel mai silenţios model de producţie din lume la nivelul sunetelor percepute de pasagerii din spate. Cei de la Daimler au specificat încă de la lansarea noului Mercedes-Maybach S-Klasse că noul model nu reprezintă o simplă versiune de top a navei lor amiral, numele Maybach fiind o divizie separată dedicată luxului în rândul concernului Daimler. Un statut similar a primit şi AMG, modelele lansate de această divizie în 2014 fiind denumite Mercedes-AMG, nu Mercedes-Benz AMG, lucru care se va întâmpla cu fiecare apariţie Maybach în viitorul apropiat.
Gama Mercedes-Maybach S-Klasse este oferită doar în compania a două motorizări, denumite S500 şi S600. În cazul primului, vorbim despre un motor cu opt cilindri în V, cu 4.663 centimetri cubi, care livrează 455 CP între 5.250 şi 5.500 rpm. Cuplul maxim al lui S500 este de 700 Nm şi este asigurat între 1.800 şi 3.500 rpm. Acest model are un consum mixt de 8.9 litri la sută şi accelerează de la 0 la 100 km/h în 5.0 secunde. Versiunea de top este S600, echipată cu un motor V12 de 5.980 centimetri cubi, care asigură 530 CP între 4.900 şi 5.300 rpm. Cuplul maxim al acestei motorizări este de 830 Nm, asigurat între 1.900 şi 4.000 rpm. Consumul mixt al lui Mercedes-Maybach S600 este de 11.7 litri la sută, iar timpul 0-100 km/h este tot de 5.0 secunde. Indiferent de versiunea de motorizare aleasă, viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h.
Marca Maybach s-a stins în 2013, dar revine pe piaţă ca divizie independentă Mercedes-Benz în 2015.
În materie de design, Mercedes-Maybach S-Klasse prezintă câteva modificări la nivelul grilei frontale în comparaţie cu S-Klasse, are numele Maybach amplasat în mai mult locuri şi este echipat cu portiere mai scurte.
Diferenţele majore între un S-Klasse L şi un Maybach S-Klasse se simt la interior, pasagerii de pe locurile din spate fiind răsfăţaţi cu diferite gadget-uri, pe lângă spaţiul suplimentar asigurat acestora şi scaunele speciale din dotare. Producătorul german oferă până şi pahare de şampanie speciale, realizate manual, pentru ocupanţii locurilor din spate.
Foarte tare nemţii ăştia. Folosesc un procedeu low-cost (cosmetizarea unui model existent căruia îi trag o tapiţerie cu model în romburi de pufoaică sovietică cei drept la modă la ei) şi pe urmă spun că au făcut cea mai tare limuzină. Le recomand trei motoare de Logan (lipite între ele ca la VW) ca să nu se mai strice la 200.000 km ca la celălalt model care a făcut 1 milion de km după ce i-au reaparat de trei ori motorul.
ps. Arata mai bine ca Maybach 62 asta e clar !