Mercedes extinde gama de motorizări a modelului CLA în Europa. Sedanul coupe va primi două noi unităţi: una pe benzină şi un diesel entry-level, menit să coboare preţul de achiziţie al modelului din Stuttgart.
Propulsorul pe motorină este un dCi de 1.5 litri, aparţinând Alianţei Renault-Nissan, folosit deja pe versiuni de bază ale fraţilor de platformă: A-Klasse şi B-Klasse. Cei patru cilindri garantează o putere de 109 cai şi un consum mediu de numai 3.9 litri/100 de kilometri. Cei 260 de Nm ajută şi ei la obţinerea unor performanţe decente: acceleraţia de la 0 la 100 de km/h se face în 11.6 secunde, iar viteza maximă se opreşte la 205 km/h. Toate reunite sub indicativul CLA180 CDI.
Celălalt propulsor introdus de Mercedes este un bezinar de 2.0 litri, supraalimentat, capabil să dezvolte 211 cai putere şi 350 de Nm. El se regăseşte sub versiunea CLA250 Sport. Poate fi asociat însă şi tracţiunii integrale 4Matic, situaţie în care versiunea se numeşte CLA250 Sport 4Matic. În cazul acesteia, clienţii pot alege, opţional, şi o cutie cu dublu ambreiaj 7G-Tronic.Ambele versiuni au fost etichetate „Engineered by AMG”, ceea ce se traduce în modificări estetice şi mecanice discrete. Nu lipsesc etichetele AMG, inserţiile de culoare roşie, jantele de 18 inch, o evacuare care promite note ceva mai „emoţionale”, pragurile cu inscripţia Sport, centurile de siguranţă roşii, scaunele sport şi o suspensie sportivă, alături de o direcţie calibrată de AMG.
Pe lângă modificările dedicate lui CLA, Mercedes introduce o nouă versiune şi pentru A-Klasse. Compacta germană va fi oferită şi în extensia A250 Sport 4Matic şi va beneficia de aceleaşi modificări enunţate mai sus pentru CLA. În plus, sistemul multimedia primeşte acum informaţii din trafic şi posibilitatea de a conecta mai repede telefoanele Apple.
In rest ....... sa vanda un milion de exemplare.
Bravo! Asteptam varianta AMG la semafor sa ne uimeasca cu suntetul "unic" al "propulsorului"!!!
Inca o data salutam baietii din Stuttgart care au inventat BENZina!!!
Era ironic la faza cu benzina...nu te-ai prins ? BENZina. BENZ..Mercedes Benz. !!!
Omul are dreptate....cand te declari marca premium si ai atetea pretentii + pret mare, nu cumperi motoare de la marci non-premium si apoi sa le vinzi la suprapret. In fine...probail alte versiuni de motorizari de pe CLA sunt facute de ei. Nu stiu exact . Aici ar putea sa ma lamureste cineva ?
Daca nu crezi ... faci cheta cu toti ai tai prin casa si te duci la Stuttgart la muzeu. Nu te zgarci si mai plateste 5euro pt ghidul in engleza. In romana nu exista din pacate. Informatia o gasesti in prima sau a 2-a incapere.
Atunci hai sa te intreb cum merge treaba la un Audi cu un TDI Vw?
Volkswagen, marca non-premium, exact ! Dar BMW/ Mini cu motor Peugeot? Huh?
Ontopic: Baza e foarte buna. Motorul e bun. Mercedes si-a facut modificarile de riguare pt a le aduce la standarde premium.
Audi si VW bla, bla bla.... afara ploua. maine e joi.
ok, mai coafezi tu adevarul, putin din stanga...putin din dreapta... ideea e sa-ti convina tie si zeului la care te inchini zici tu discret... >>Bmw
Stati voi linistiti ca cei de la Mercedes nu isi stirbesc imaginea asociind motoarele lor cu cele de la Renault. Nu zic ca Renault ar fi o oaie neagra, doar ca in cazul de fata vorbim de o marca premium care foloseste motoarele unei marci de volum. De exemplu diesel-ului de 1.5 DCI care ajunge sub caroseria Clasei A ii sunt modificate cam 50 de piese.
Mercedes a pierdut teren acum cativa ani, ce face in prezent e sa-l recupereze. Nu ma astept sa recunosti ceva.
Principalul motiv pentru care Mercedes a apelat la Renault pentru motoarele diesel este din rationamentt de costuri. Este mai ieftin sa iei un motor facut de altii, sa-l adaptezi standardelor si imaginii proprii decat sa proiectezi de la 0. Si chestii de genul asta se practica de foarte mult timp. Gandeste-te ca sunt constructori care se aliaza si fabrica modele pe platforma tehnica la fel, tocmai pentru ca este mai ieftin sa proiecteze de la 0.
In plus Mercedes a mai avut un motiv pentru care a luat acest motor de la Renault, si anume TIMPUL. Mercedes era descoperit la diesel-uri de cilindree mica, iar proiectarea unui motor in general dureaza cativa ani buni. Asta inseamna ca tu pierzi pentru ca esti descoperit cu motorizarile, asta insemnand implicit si bani pierduti pentru ca multi vor cumpara de la concurenta. Deci gandeste-te putin logic: tu cheltuiesti in proiectarea unui mototr milioane si miliane de euro, in timp ce BMW si Audi vand pentru ca au ce tie iti lipseste. Iar tu ii vei prinde (daca ii mai prinzi) dupa cel putin 2-3 ani in cel mai fericit caz, cand ei deja au vandut peste 100 000 de masini cu un diesel asemanator cu ce ai proiecat tu. Inmulteste cifra asta cu un pret mediu de 30000 de euro sa zicem cat este o astfel de masina si vezi cat ai pierdut tu (Mercedes) proiectand un motor de la 0.
Am spus-o si in continuare cred ca nu conteaza chiar atat de mult cu cine te aliezi sau de cine apartii, cat conteaza modul cum privesti si gandesti lucrurile in asamblu. Acesta e motivul pentru care VAG vinde foarte bine TDI si pe Skoda Fabia si pe Audi A8.
@@Scorpionul.negru
"Mercedes si-a facut modificarile de riguare pt a le aduce la standarde premium."
Ai o bere de la mine. Asta a si vrut Mercedes de la Renault, niste motoare ok pe care sa le adapteze. Aplauze!
"Gandeste-te ca sunt constructori care se aliaza si fabrica modele pe platforma tehnica la fel, tocmai pentru ca este mai ieftin DECAT sa proiecteze de la 0. "
Nu mai spun nimic de butonul edit.
Francezi poate.
Sau uni Romani mai usor de dus cu vb.
i-as bate obrazul "sefului" de la Mercedes. Dar trebuie facuta o precizare: e seful Mercedes UK si cred ca dupa acele declaratii a facut o vizita inopinata la Stuttgart. Dar ii putem ierta iesirile. Obisnuit cu declaratiile fara perdea ce se poarta prin State si Canada (a fost seful Mercedes Canada) la adresa concurentilor si pozitiile diverse prin vanzari si marketing cred omu' inca mai are scapari.
Ma intreb cati dintre viitorii clienti Merceds vor sti sau cat de mult ii va interesa ca motorul lor de 1,5L e de provenienta Renault. Chestiunile sunt mai dureroase pentru clientul roman, foarte atent la prestigiul si la imaginea sa.
Oricat de economic ar fi acest 1.5 de la Renault, si este, nu se cade sa-l pui pe un Mercedes. Pur si simplu, nu se leaga cu imaginea premium.
Dar, intr-o lume in care lumea poate sa aiba si 2 veverite alergand dupa o aluna intr-o rotita sub capota unei masini, ca nu le pasa nici cat negrul sub unghie, probabil ca impactul negativ va fi minimal.
Poate nu m-am exprimat bine, n-am zis ca motivul pt care Mercedes este pe 3 e din cauza acestei colaborari, stiu ca este pe aceasta pozitie de cativa ani, am incercat sa explic care sunt diferentele intre colaborarea mult mai stransa si mai veche intre VW-Audi fata de Mercedes-Renault, pt ca unii au dat ca exemplu VAG sau chiar colaborarea Bmw-Psa pt Mini, iar diferentele exista si sunt destul de mari, apoi am zis ca daca vor continua sa tot monteze dci-uri pe tot mai multe modele ar putea sa le dauneze la imagine, un nou motiv pt Audi sa se indeparteze si mai mult, iar telul Mercedes, acela de a fi din nou nr 1 mondial, sa devina din ce in ce mai greu de realizat, iar asta se va vedea de acum inainte, colaborarea a inceput de abia in 2012, ramane de vazut cat de bine se vor vinde modelele Mercedes cu motorizari Renault, eu zic ca mai prost decat Audi cu motorizari VW, nu mai revin asupra diferentelor de perceptie.
@Calin
Poate ca n-am dat-o doar in bara, poate am dat bara gol:). Foarte
buna observatia lui @ironR, adica pe fata un oficial Mercedes nu crede in Renault ca poate sa faca un produs cu adevarat premium dar n-au nici o problema sa monteze motoare diesel de la ei, ce sa zic, probabil cat trebuie facuta o curatenie si-n randul acestor directori, apoi daca adauga si episodul Citan, care chiar daca este o utilitara, anume un Kangoo cu sigla de Mercedes, crezi ca le-a picat bine faza cu 3 stele? Raman la parerea ca trebuie sa se opreasca aici cu motorizarile comune, sa ramana la aceste modele.
Cica "orice s-ar spune strambatul din nas la un CLA cu 1.5 dci de la renault care este si pe Dacia este mai mare decat un tdi de la VW la Audi, iar asta se vede in vanzari, Mercedes se indeparteaza de Audi"
Baiatule, stai linistit ca altul e targetul lor...Nu stau Daimler si Renault in rromanasi cu "fumuri" premium, dar care n-au bani sa le cumpere de noi si sa le intretina ca atare...Sa fii sanatos cu BMW-ul tau la mana a 2-a, dar lasa-ne... Dispret maxim pentru cei care n-au curajul sa stea in spatele afirmatiilor proprii pana la capat. !
C-G-C a afirmat un lucru foarte corect: va conta f putin in occident si alte state civilizate cine-i furnizorul motoarelor, decat daca ne raportam la Romania. Vor conta in schimb asprecte precum, emisiile, consumul si pretul de achizitie.
Pai Mercedes chiar se indeparteaza de Audi, motoarele de Renault il vor face sa se indeprateze si mai mult, apoi ca n-am eu bani sa intretin sh-ul ca atare..., iti spun eu ca-l intretin ca atare, vorbeste de coloana vertebrala unu @vasi de pe net, care poate are masina noua, poate n-are deloc, poate n-are nici permis, dar frate, Vasi mi-a zis-o, bravo, sa fii sanatos si tu, dispret maxim , auzi:)). Lasa ca vor conta in Occident toate exagerarile si frustrarile fanilor Renault din Romania, cand spun ei ceva e litera de lege, chiar sa se intampla.
Dar personal consider ca Mercedes isi strica imaginea folosind un asemenea motor 1.5 dci pe CLA, care are o imagine putin mai sportiva fata de un A class, iar asocierea dintre motorul asta cu performante decente dar deloc sportive si "engineered by AMG" mi se pare de foarte prost gust. Ca sa nu mai spun de vrajeala de marketing cu 180CDI, care nu are nici o legautra cu cilindreea motorului ( asa cum era in trecut), ci doar partial cu performantele.
sczuzati greselile de literatura............................................
Cand iei o Toyota si ca este o Toyota nu o masina facuta din bucati de VW sau Renault sau Hyundai sau BMW sau Fiat sau Mazda sau ..........
Corcituri.
O alianta aiurita printre cele mai proaste motoare concepute vreodata sunt ultimele generatii de diesel Renault. S-au axat direct spre consum, ceea ce le-a iesit pe buna dreptate de minune, dar au uitat de fiabilitate. La un Common rail daca vrei viata lunga bagi piese de calitate, asta inseamna costuri ridicate. In fine, daca cei de la Mercedes vor face treaba asta isi vor strica rau de tot imaginea. Sincer imi este dor de vechile Cobre de altadata. Dar sa speram ca francezii nu o vor da in bara de aceasta data, doar chiar ei firma frantuzeasca Eurocopter e cel mai mare producator din LUME de elicoptere. Elicoptere nu masini. Asta daca stiti ce inseamna un elicopter si cum este fabricat. Este mult mai complicat ca o masina. Daca francezii au fost in stare de asta, sa speram ca de aceasta data ar fi in stare sa faca si un ***** de motor de masina bun. Ca ei mai pun injectii de proasta calitate pe unele modele sa fie ieftine e alta treaba.Dar motorul in sine este economic cu siguranta. Numai bine !
De acord cu @AndreiRN
Au stat ei asa, cu migala, sa dea minusuri in stanga si dreapta la oricine indrazneste sa gandeasca ceva stramb despre mult iubita marca.
Nu tu dezbatere, nu tu logica, nu tu gandire, direct injuratura, pumnul si minusul.
Asa ceva...
Daca Renault ar fi cumparat motoare de la Tata, eventual Nano, si le-ar fi pus pe Clio, cu motivatia ca sunt foarte bune, consuma putin si nu e nimic rau cu ele, oare fanii Reno ce ar fi avut de zis? Sau atunci ar fi intors-o ca la Ploiesti?
Nu exista masina/motor mai bine facut.
1461cmc - 110cp/4000rpm - 240nm/1750rpm - mixt 4,6l - vmax 185
(motorizarea prezenta pe Megane 5usi)
fata de:
1598cmc - 95cp/4000 rpm - 235nm/1500 - mixt 4,1l - vmax 185
(motorizarea prezenta pe Seria 1 5usi)
sau
1598cmc - 105cp/3000rpm - 250nm/1500 - mixt 3,8l - vmax 195
Eu zic ca la o cilindree mai mica cu 100cmc, motorul este absolut comparabil cu 1,6 de la BMW si cu mici ajustari de soft poate egala valoarea de cuplu de la Audi. Cred ca acel caracter nobil de care tot vorbim aici este dat de altceva si nu strict de motor, in conditiile in care niciunul din motoarele de mai sus nu pot fi considerate premium deoarece pe toate le regasim si pe modele de volum. Deci despre ce vorbim?
P.S.: Datale tehnice sunt luate de pe AM, sectiunea masini noi!
Numai prostii se antepronunta !
Ai dreptate! Personal mi-as lua un CLA cu motor 1.5 diesel. Renault a fost unul dintre primii constructori de volum care a adoptat commonrailul acum mai bine de 10 ani si l-a tot perfectionat de-a lungul timpului. E un motor de incredere acum, dovada ca si Mercedes-Benz isi pune banii pe el.
Mercedes a pus common rail inaintea lui Renault ( se intampla prin '96-'97), in conditiile in care primul sistem common rail de serie a fost lansat in '86. Ghici de cine.
Oricum sunt multe variabile pentru care motorul asta e si la Mercedes. Vorbim pana la urma de un mare business.
Alooo !! Mercedes-Benz e constructor de volum?! Nu.
Nu te mai baga ca musca-n lapte si fii mai atent la exprimare.
are un consum mic,ca sa nu zic extrem de mic, se simte si se accelereaza ca si o benzina.
daca esti incepator,credeti-ma ca o sa aveti tentatia sa alimentati cu benzina in statie peco :))
din experienta va vorbesc-megane 2007 consuma romania-grecia mediu 4.4l. -cu AC pornit -am respectat limitele legale,autostrada 110-130km. distanta parcursa 720km.
craiova-bucuresti facut noaptea cu 100km/h : 3.3litri !!!
fara ac pornit
modelul 2012 consuma cu maxim 1 litru mai mult. mai multa electronica+optiuni si mai grea .
daca nu te uiti dupa consum scoti in oras de maxim 6,5 litri. eu obtin 5.7l ,dar dupa sute de mii de km efectuati ,prinzi ceva experienta :)) in a abtine un consum bun.
din nefericire nu am condus si un clio model nou, as fi tare curios ce consum are.
Este normal ca mercedesul sa foloseasca motorul asta din 2 ratiuni principale:
1-clienti acestui model: (domnisoarele nu asociaza puterea si marimea motorului cu savarina lor ca in cazul domnilor . doamnele doresc un condus linistit,consum mic si taxe reduse la impozit)
2-avand cerinta acum de motor cu cc mica,prefera sa ia unul de top ca si performante-( consum redus-fiabilitate maxima( problema cu injectoarele nu tine de motor atentie-pui alte injectoare si punct).
este normal sa prefere decat sa investeasca sute de milioane in cercetare si cativa ani pierduti ,si posibil sa faci unul mai slab ca si 1.5dci-ul.
de ce sa nu iei un motor gata facut-unul beton din toate punctele de vedere.
ca si varianta aveau 1.6 vwdar ala consuma mai mult, toaca ca o drujba, are pe hartie euro 6 si in realitate euro 3.
bravo lor. !