Esential
557 | de cai putere va oferi cea mai puternică versiune a motorului V8 pe E63 AMG. |
9.8 | litri/100 de kilometri consumă E63 AMG cu noul motor V8. |
557 | de cai putere va oferi cea mai puternică versiune a motorului V8 pe E63 AMG. |
9.8 | litri/100 de kilometri consumă E63 AMG cu noul motor V8. |
Mercedes continuă transplantul motorului de performanţă V8 bi-turbo de 5.5 litri, şi pe actualul E63 AMG. Unitatea dezvoltată de divizia de performanţă va lua locul propulsorului V8, de 6.2 litri şi 525 de cai putere, pe actuala generaţie a modelului E-Klasse.
Cum era de aşteptat, noul motor cu opt cilindri va fi oferit în două versiuni de putere, similare celor regăsite şi pe fratele mai mare CLS. Prima va avea 525 de cai putere, asemeni predecesorului, iar cealaltă 557 de cai putere. Ambele vor fi însă mai cuminţi decât motorul V8 de 6.3 litri, instalat pe vârful de gamă SLS AMG, unde puterea totală atinge 571 de cai.
Cea mai potentă alternativă în gama lui E63 AMG va fi capabilă să propulseze sedanul de la 0 la 100 de km/h în doar 4.2 secunde, cu 0.3 secunde mai rapid decât principalul rival german, viitorul BMW M5. Viteza maximă va fi limitată electronic la 250 de km/h, însă clienţii vor putea opta pentru pachetul Performance, care duce limitatorul până la 300 de km/h.
Clienţii acestei versiuni vor primi din partea AMG şi un curs de pilotaj profesionist, pentru a învăţa să strunească sedanul de peste 500 de cai.Noul motor pe benzină înregistrează şi un consum mai bun decât predecesorul său, acesta fiind practic unul dintre principalele motive ale operaţiei de downsizing. Graţie cilindreeii mai mici, E63 AMG consumă doar 9.8 litri/100 de kilometri, comparativ cu cei 12.6 litri înghiţiţi de generaţia actuală.
via | autoblog
sigur comparatia cu M5 nu se refera la actuala versiune a M5? ... pentru ca nu prea ii vad pe cei de la BMW surclasati atat de categoric pe acest segment (asta ca sa am si un comentariu serios la adresa articolului ... ca, sa fim seriosi, cine dracu merge mereu la vale cu vantul in spate ca sa consume doar 10% ... aia-i masina sa-i dai talpa nu sa stai la coada :P)
@octav - sincer nu vad cum BMW ar lasa M5 cu 10% mai lent decat concurenta, iar "se pare ca... 560cp...4,5s" vine de la niste date inca neoficiale aparute pe la niste publicatii (respectabile totusi) care au reusit sa traga de limba persoane din conducerea BMW. Ar trebui sa vedem intai versiunea oficiala BMW, sincer cred ca se va apropia de 600 de cai si de 4 secunde :)
P.S.: @unkle, Seria 5 nu a fost niciodata (cel putin in era moderna) cea mai puternica masina din clasa si nici cea mai rapida pe sprintul de la 0-100 km. As putea spune ca atunci cand s-au egalat generatiile a fost intotdeauna pe 3. Este adevarat ca mereu a fost cea mai agila, insa viitoarele comparative ne vor edifica.
Realitatea in care M5 cam bate orice concurent este in pericol in cazul in care M5 are acceleratie semnificativ mai mica decat concurentii . . . iar 0,3s in zona de 4-4,5s este, cred eu, semnificativ.
@aia care se gandesc un pic si apoi apasa pe "manuta verde" din dreptul comentariului "esti un lingau BMW atata tot,cu mana pe inima acum,cati ani ai !" ... ce aveti frate in cap ... intr-o discutie cat de cat civilizata apare unu si injura ca cretinu iar voi ... greu, greu cu gandirea..... (acum ceva vreme ziceau unii chestii similare, cu cuvinte mai civilizate, cum ca as fi "un mare fan BMW" . . . ghici ce masina mi-am luat ;) )