Mercedes a prezentat în această săptămână noul model Clasa X prin care marchează debutul nișei de pick-up-uri premium, însă utilizarea platformei și a unei părți din tehnologiile lui Nissan Navara au generat numeroase critici la adresa constructorului german.
Parțial, aceste afirmații se bazează și pe faptul că designul este unul mai cuminte decât liniile curajoase prezentate anterior pe conceptul Clasei X, însă oficialii mărcii susțin că toate aceste asemănări sunt normale în segmentul de piață în care activează modelul.
"Ne-am concentrat pe avantajele și dezavantajele concurenței pentru a vedea ce trebuie să facem. Dacă asta a însemnat să lucrăm cu partenerii de la Renault-Nissan și să folosim componentele lor, de ce să nu fi făcut asta când nu ai nevoie să te diferențiezi cu lucruri pe care clientul nu le vede sau nu le simte?", se întreabă Volker Mornhinweg, șeful diviziei de utilitare din cadrul Mercedes.
În plus, acesta afirmă că inginerii Mercedes au avut puțin timp la dispoziție pentru dezvoltarea noului model și că acesta trebuia să aibă și un preț atractiv, chiar dacă este premium.
"Dacă vrem să fim atractivi din perspectiva prețului trebuie să lucrăm împreună.
Nu putem obține cifrele mari de vânzări ale diviziei de mașini. În plus, am avut un termen scurt la dispoziție pentru introducerea mașinii și nu puteam construi o fabrică pentru acest model, pentru că este unul global. Așa că am întrebat la Nissan dacă vor să lucreze cu noi", a adăugat Mornhinweg.Via Motoring
Următorul C sa-l facă pe platforma de Talisman, sunt fix aceleași argumente.
Nu, nu i-a grabit nimeni. Insa pur si simplu aceasta masina este destinata pietei americane de unde Mercedes incearca sa mai rupa cateva firimituri din vanzarile monstrilor sacrii Ford si GM.... Ori pentru asta un pret competitiv este vital. Asta-i motivul concret pentru care au renuntat sa investeasca intr-o platforma proprie si au preferat sa cumpere una.
Am auzit pareri in sensul in care ar fi putut utiliza o platforma de G ... Nimic mai gresit! Un pick-up are un sasiu cu totul diferit, iar G-uri pick-up nu se mai fabrica de ceva vreme ....
Macar un nume din triada face fix acelasi lucru. Aceeasi triada foloseste scaune pe care si le gasesti la marcile de volum pentru ca au acelasi furnizor. Aston preluase ceasuri de la Ford iar cheia de Mondeo pe care nu se mai obosisera sa omodifice ci doar imbracata cu piele stantata Aston. Cu toatea astea AM7 a resurscitat compania...
Da-ti'o'ncolo de treaba...un surub e un surub iaf solutiile tehnice sunt sunt solutii tehnice, niste ingineri si-au stors creierii sa faca ceva bun, dar (va convine ori ba) badge-ul face diferenta...de pret. Numai exista costructori de elita si afafici...ci doar bani mai multi sau mai putini
Sunt dezamagit doar de faruri..astea faceau sarea si piperu...restul arata asa cum trebuie sa arate.
Mie mi se pare amuzant acest comunicat, pentru ce-au dat explicatii? Se simt cu musca pe caciula?:)
Una este sa folosesti aceeasi furnizori, sau aceleasi scaune imbracate cu textil sau piele, in functie de marca, alta este o sigla pe o masina care nu este a ta, iar la acest lucru sa vii cu explicatii, de parca nu era evident.
Sa vorbim si de pretul competitiv, pai Navara are pret de pornire de circa 30.000 euro, la versiunea de top Tekna, ajunge la 40.000, X-ul sare deja la 37.000 ,pret de pornire anuntat pentru Germania, cum orice doritor nu-si va alege o versiune saracacioasa in dotari, ca nu-i vad rostul, va ajunge lejer la cel putin 47.000 euro intr-o versiune dotata.
Asta este diferenta de sigla, aproximativ 7000 euro, pret de pornire. Nu-i rau:).
Misha a explicat destul de clar care e treaba cu X, pe de o parte,pe de alta cumperi Merc adica badge-ul adica status adica ai niste bani de dat pe imagine, in primul rand, apoi pe o calitate perceputa in al doilea rand (vezi ce zice si Andy)
Despre explicatii...s-au dat pentru ca s-a starnit un rahat inutil de niste unii. Daca nu ar fi aparut criticile si observatiile nici Merc n-ar fi justificat. Acuma nu stiu daca explicatiile astea au fost o buna strategie (nu sunt primii care isi pun sigla peste alta) da' poate are legatura si cu scandalul in fasa legat de emisii si o eventuala silwntio stampa ar fi fost perceputa ca o oarecare ingamfare...zic
Sa vedem ce zice si piata...Merc e pe val; posibil sa profite lejer de inertie si inclusiv X sa se vanda bine, nu neaparat in Eu pentru ca nu e chiar pe gustul europenilor aceasta arhitectura
Una e sa imprumuti anumite piese sau butoane si alta e sa iei pur si simplu alta masina, sa-ti pui sigla ta pe ea si sa ceri inca 7000 de eur in plus...Chiar daca interiorul e mai premium (?) cine cumpara o masina din categoria asta nu cred ca se uita la astfel de lucruri. Si apoi sa nu ne imaginam ca va avea interior de S class! Vezi Citan!
si la ce se uita? adica chiar nu pricep care sunt asteptarile voastre de la un astfel de model. Adica niciunul dintre noi nu s-a urcat in asa ceva si totusi strambam din nas doar pentru ca la baza e un Renault/Nissan? Hmmm....