Mercedes a prezentat marți seară la Stockholm primul său model electric de sine stătător din noua gamă EQ, iar primul reprezentant este un SUV.
Pe numele său Mercedes EQC, modelul intră în competiție cu Tesla Model X sau Jaguar I-Pace și oferă un sistem din două motoare electrice și o autonomie de circa 450 de kilometri conform standardului NEDC.
Mercedes EQC: date esențiale:
● Mercedes EQC are o lungime de 4.761 mm, o lățime de 1.884 mm și o înălțime de 1.624, în timp ce ampatamentul ajunge la 2.873 mm. Valorile sunt foarte apropiate de cele ale lui Mercedes GLC;
● versiunea de serie păstrează o bună parte din designul conceptului cu același nume prezentat în urmă cu doi ani la Paris și caracterizat de linii simple și curate;
● deși vorbim despre un model electric, partea frontală include și o grilă specifică modelelor cu motoare cu combustie internă. Mercedes justifică această alegere prin faptul că "mașina are nevoie de o față" și că ar arăta nenatural fără o grilă;
● blocurile optice și grila sunt înconjurate în special în partea inferioară de o suprafață neagră care în timpul nopții este iluminată la extremități. Astfel, la rularea pe timp de noapte, lumina este generată atât de faruri, cât și de o bandă luminoasă de deasupra grilei care "conectează" blocurile optice;
● în partea din spate, plafonul și geamurile au designul asemănător cu cel întâlnit în cazul coupe-urilor. De altfel, producătorul afirmă că, din acest punct de vedere, EQC se încadrează între un SUV și un SUV coupe;
● interiorul lui EQC seamănă ca două picături de apă cu cel disponibil pe noua generație Mercedes Clasa A, cu excepția gurilor de circulație rectangulare în locul celor rotunzi. Astfel, există un panou de bord alcătuit din două ecrane touch care acoperă mai mult de jumătate din lățimea interiorului;
● Mercedes nu oferă alte detalii concrete despre interior, însă cel mai probabil avem același setup de pe Clasa A, care beneficia în versiunea de top de două ecrane de câte 10.25 inch pentru instrumentarul de bord și pentru sistemul de infotainment;
● evident, este prezent și noul sistem multimedia MBUX, echipat însă cu funcții specifice mașinilor electrice: autonomie, gradul de încărcare al bateriei sau fluxul de energie;
Motorizare
● din punct de vedere tehnic, EQC este echipat cu două motoare electrice care funcționează însă în mod diferit.
Motorul de pe puntea față este optimizat pentru eficiență, în timp ce unitatea de pe puntea spate are rolul de a asigura un plus de sportivitate;● în total, cele două motoare electrice generează 300 kW, echivalentul a 408 cai putere, în timp ce cuplul maxim este de 765 Nm;
● șoferul are posibilitatea de a alege între mai multe moduri de condus: Comfort, Eco, Max Range și Sport;
● în privința performanțelor, EQC are nevoie de 5.1 secunde pentru a ajunge la 100 km/h, în timp ce viteza maximă este de 180 km/h;
Baterie și autonomie
● EQC este echipat cu un acumulator Li-Ion de 80 kWh care asigură o autonomie de circa 450 de kilometri conform standardului NEDC. Utilizarea standardului NEDC este surprinzătoare în contextul în care noul standard WLTP a devenit obligatoriu de la 1 septembrie pentru toate modelele. Cel mai probabil, Mercedes va oferi valorile WLTP, mai realiste decât cele NEDC, mai aproape de lansarea comercială a SUV-ului;
● acumulatorul are nevoie de circa 40 de minute pentru a se încărca de la 10% la 80%. Totuși, bateria poate fi încărcată la stații de încărcare care oferă cel mult 110 kW, deși constructorii europeni și Tesla au anunțat deja că vor dezvolta stații de încărcare de până la 350 kW;
● SUV-ul electric vine și cu un pachet Driving Assistance care include o serie de sisteme de siguranță, însă Mercedes menționează în detaliu unul singur: Active Distance Assist Distronic, care reduce preventiv viteza la 100 km/h atunci când detectează în față un grup de mașini care circulă cu viteză mai redusă pe autostradă.
Producția de serie a lui Mercedes EQC va începe în cursul anului 2019 la uzina de la Bremen, însă modelul va fi produs și în China pentru piața locală. Constructorul nu a anunțat încă prețul de comercializare al lui EQC.
Rivali actuali și viitori
Gama de SUV-uri electrice premium va deveni în scurt timp una dintre cele mai aglomerate și competitive nișe din industria auto.
Dacă Tesla Model X era practic singurul reprezentant al segmentului la lansarea din 2015, Jaguar I-Pace s-a alăturat concurentului său american în primăvara acestui an și poate fi cumpărat inclusiv în România pentru circa 78.000 de euro.De asemenea, lansarea lui Mercedes EQC va fi urmată în 17 septembrie de prezentarea oficială a lui Audi e-tron, un SUV electric cu autonomie de 400 de kilometri care va fi disponibil în showroom-uri de anul viitor și care poate fi deja precomandat în România prin plata unui avans de 1.000 de euro.
În plus, Volvo va lansa în cursul anului 2019 o versiune electrică a SUV-ului XC40, care va fi urmată de o variantă electrică a lui XC90. Nu în ultimul rând, BMW dezvoltă în prezent iX3, un SUV electric care va fi produs exclusiv în China începând din 2020 pentru a fi exportat în întreaga lume și pentru care bavarezii acceptă deja precomenzi din Norvegia.
Interior de clasa A si consola de clasa C, per total nu arata rau, astept s-o vad pe strazi.
Dati avansul fratilor. Fiti avangarda! :D
Integrarea europenilor in zona electricelor trebuie sa fie cat mai rapida!
BRAVOS MERCEDES BENZ, MULT SUCCES !!!!
Nu inteleg de ce se mai dau valorile NEDC cand acuma se foloseste WLTP. Doar ca sa-ti fure ochii...
Si prezenta grilei fata, un element fara rol functional, prezent pentru ca nu au fost in stare designerii sa scoata altceva.
as spune ca din contra. Electricele sunt mult mai modulare si elimina o serie de restrictii pe care le impuneau termicele clasice (motoare mari, arbori cardanici, etc). Acum designerii au o libertate mult mai mare, tocmai de acolo dezamagirea fata de EQC. Tesla a incercat sa reinventeze roata cu Model X si pe alocuri a reusi, prin altele nu, dar a incercat. Mercedes, cu toata experienta a preferat sa nu. Buuuu
daca te referi la sistemele de autonomie, alea se pot dezactiva, nu te obliga nimeni sa le tii folosite. si ce placere de a conduce, cand drumurile sunt din ce in ce mai aglomerate si mai pline de intersectii?
s-a dus placerea de mult timp. acum 30 de ani faceam un drum in afara orasului in timp mai putin decat il fac acum si mult mai placut, in ciuda faptului ca in ziua de azi am o masina net superioara. de ce? pentru ca sunt mult mai multe pe sosea si sunt mult mai multe intersectii si alte puncte care te obliga sa reduci viteza. nu mai zic ca si limitele sunt mai mici. si va fi si mai rau.
Masina electrica va ucide placerea condusului, cu toate acceleratiile fulminante si cuplul maxim disponibil instantaneu. Confortul este boala secolului, dupa cum spunea Konrad Lorentz in ''Cele 8 pacate capitale ale lumii civilizate'', in foarte scurt timp vom avea masini docile, semi autonome/autonome care vor accentua si mai mult aceasta ''lene'' a simturilor.
Am mers cu masina electrica spre deosebire de, probabil multi dintre cei ce comenteza aici si daca in oras are sens, in afara orasului e un nonsens.
Incepand cu 70-80 k, varianta de baza ? Nu, merci!
Intre timp exista Kona electric, Niro electric, Ioniq electric...preturi cat de cat decente, autonomie intre 400-500 WLTP