Mercedes E43 AMG, prima dovadă că noul Clasa E poate fi și o alegere sportivă

de Bogdan Mirică
Vineri, 11.03.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes a dezvăluit primele imagini și informații ale noului E43 AMG, primul derivat de performanță în gama noului E-Klasse. Modelul vine cu un motor bi-turbo de aproape 400 de cai putere.

Cu ocazia Salonului Auto de la New York, Mercedes deschide drumul noii generații Clasa E către performanță. Constructorul german a dezvăluit noua versiune E43 AMG, prima pe care divizia din Affalterbach își pune numele, de la debutul noii generații W213.

Noul E43 AMG este, după cum probabil v-ați obișnuit, doar un pas intermediar între versiunile de serie și vârful de gamă, ce urmează a fi lansat spre sfârșitul acestui an: E63 AMG. În afară de noile jante de 19 sau 20 de inch, cu aspect lucios, noul Mercedes E43 AMG nu vine cu foarte multe modificări estetice, fiind practic un lup în blană de oaie. Trădează doar evacuările duble prin care respiră un motor V6 bi-turbo, de 3.0 litri, capabil să dezvolte 396 de cai putere și 520 de Nm, încă de la 2500 rpm.

Agregatul cu șase cilindri se folosește doar de o cutie automată cu nouă rapoarte pentru a trimite puterea ambelor axe prin intermediul unei tracțiuni integrale 4Matic. Aceasta distribuie resursele cu un raport 31/69, favorizând astfel propulsia spate și, implicit, comportamentul sportiv.

Accelerația de la 0 la 100 de km/h se realizează în 4.5 secunde, iar viteza maximă este limitată electronic la 250 de km/h.

Esential 396 de cai putere oferă noul Mercedes E43 AMG.
În comunicatul oficial, Mercedes susține că E43 are cu 34 de cai putere în plus față de C43 AMG, la fel un model de performanță intermediar, care umple golul între Clasa C de serie și versiunea C63 AMG. Noul E43 AMG va fi însă ceva mai greu decât fratele său mai mic, cântărind în total 1840 de kilograme.

Ținuta de drum este asigurată de o suspensie Air Body Control și de amortizoare adaptabile. Toate acestea îi oferă celui de la volan opțiunile Comfort, Sport și Sport Plus.

Comentarii (13)

  • Trebuie sa recunosc faptul ca masina asta arata excelent, chiar daca sunt fan BMW. Cred ca este primul Mercedes pentru care as sta serios sa ma gandesc intre el si Seria 5. Ramane de vazut cum va arata noua Serie 5 la sfarsitul anului.
    15 5
  • adrian
    masina arata super .. nu vreau sa fiu carcotas, in poza 6 cum se da soferul jos ?
    7 1
  • @adrian noul e class poate fi parcat cu ajutorul unei aplicatii din telefon, fara ca soferul sa fie in masina
    8 5
  • E aceeasi aplicatie pe care o are si Honda de acum 5 ani '' Park pilot'' , doar ca la Mercedes cam troncane , auziti asta de la min 0:50 cand o gareaza apoi de la min 1:04........tehnologie Daimler domle' :)))))))))))))))

    https://www.youtube.com/watch?v=J-S0GOESHR4
    1 22
  • Claudiu
    @roco-e pardoseala ,nu piscina :)
    5 5
  • @roco madalescu ai si tu decenta de a nu-mi mai folosi nickname-ul.Decenta sa ai, ca inteligenta....
    Vreau sa vad si eu parcarea de pe telefon la honda.
    @claudiu si ce legatura are cu ce am zis eu?
    11 1
  • Iar se da asta drept eu.....of of.....oare cand isi va lua pastilele.
    2 8
  • matei09
    Sincer, noua generatie de E-class arata ok, insa nu spectaculos, ceea ce nu inteleg eu este de ce la generatia precedenta, probabil din motive de marketing...poate nu era profitabila, insa dpmdv merita din plin producerea unei variante E63AMG coupe/cabrio (cum se face deobicei cam la toate marcile, variantele de performanta apar la facelifturi) si au ales sa produca varianta AMG pt berlina si T-modell, pt berlina inteleg, e foarte ok, face concurenta directa celor de la BMW sau Audi, insa era ok doar CLS S.Brake ca si varianta de performanta. De aceea si BMW a renuntat la un M5 Touring, vanzari slabe...E coupe-ul merita din plin sigla AMG pe spate. Pacat, dar e doar parerea mea, nu prea comentez pe AutoMarket, dar sunt sigur ca sunt cativa de aceeasi parere cu mine la capitolul acesta, plus ca Mercedes a avut in trecut CLK 55/63AMG si Black Series plus acea varianta dedicata pasionatilor, CLK DTM...E o politica pe care eu nu o inteleg la ei, si poate aducea profit, mai ales ca design-ul este foarte frumos. Ok au ales C class coupe ca si AMG, E-ul avand aceeasi platforma doar ceva mai scump ca si pret (ma refer la couple/cabrio)...dar era aducea un efect bun, parerea mea.
    1 0
  • matei09
    M-am referit strict la varianta T-modell de generatie precedenta, pe care nimeni nu prea o cumpara, in locul unui coupe/cabrio frumos.
    1 0
  • matei09
    sincer, noua generatie de E-class arata ok, insa nu spectaculos, ceea ce nu inteleg eu este de ce la generatia precedenta, probabil din motive de marketing...poate nu era profitabila, insa dpmdv merita din plin producerea unei variante E63AMG coupe/cabrio (cum se face deobicei cam la toate marcile, variantele de performanta apar la facelifturi) si au ales sa produca varianta AMG pt berlina si T-modell, pt berlina inteleg, e foarte ok, face concurenta directa celor de la BMW sau Audi, insa era ok doar CLS S.Brake ca si varianta de performanta. De aceea si BMW a renuntat la un M5 Touring, vanzari slabe...E coupe-ul merita din plin sigla AMG pe spate. Pacat, dar e doar parerea mea, nu prea comentez pe AutoMarket, dar sunt sigur ca sunt cativa de aceeasi parere cu mine la capitolul acesta, plus ca Mercedes a avut in trecut CLK 55/63AMG si Black Series plus acea varianta dedicata pasionatilor, CLK DTM...E o politica pe care eu nu o inteleg la ei, si poate aducea profit, mai ales ca design-ul este foarte frumos. Ok au ales C class coupe ca si AMG, E-ul avand aceeasi platforma doar ceva mai scump ca si pret (ma refer la couple/cabrio)...dar era aducea un efect bun, parerea mea.
    1 0
  • M-am uitat mai atent și cred că podeaua e compusă din suprafețe glisante.
    1 0
  • Cred ca proprietarul vilei a facut o tona de bani doar din publicitate. Am vazut pana acum nenumarate modele de Mercedes si chiar si un BMW fotografiate in perimetrul vilei din fotografie. :)

    Masina arata exceptional, iar performantele sunt pe masura. Sunt curios care ar fi diferenta la intretinere fata de un E63. Oricum, as fi multumit si cu motorul actual de 3.0 litri si 302 cp.
    3 0
  • @adrian
    Nu e apa acolo....e pardoseala lucioasa.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru