După ce a stârnit admiraţia fanilor sau dimpotrivă, înverşunarea lor cu faceliftul actualei generaţii E-Klasse, Mercedes ne propune astăzi o serie de imagini şi informaţii cu variantele de caroserie revizuite ale modelului de segment E. Este vorba despre noile Mercedes E-Klasse Coupe şi Cabrio, ambele afectate de faceliftul de jumătatea carierei.
Exterior mai agresiv
Asemeni fraţilor sedan şi break, variantele în trei uşi şi cabrio adoptă noua faţă impusă de filosofia de design Mercedes. Blocurile optice rectangulare au fost abandonate şi aici, fiind înlocuite cu unele unitare, cu canale luminoase de tip LED şi spoilere mult mai agresive.
Aceleaşi modificări importante şi în partea din spate, unde avem stopuri noi, de asemenea cu lumini LED, şi o bară retuşată, ce înglobează evacuările cromate.
Motorizări Euro 6 şi Start-Stop în standard
Modificări importante şi sub capotă, acolo unde Mercedes ne promite că vom regăsi, cel puţin în cazul lui E-Klasse Coupe, motorizări noi, îmbunătăţite, dintre care trei dieseluri şi şase pe benzină. Puterile lor vor fi cuprinse între 170 şi 408 cai, gestionate fie cu ajutorul unei transmisii manuale, fie cu ajutorul automatei 7G Tronic, cunoscută deja publicului.Mercedes nu a detaliat fiecare motorizare, dar a ţinut să precizeze că mare parte din viitoarele unităţi respectă deja normele de poluare Euro 6. Printre ele se află şi noul motor BlueDirect cu patru cilindri de 2.0 litri, echipat cu injecţie directă şi turbo pentru o eficienţă sporită.
Titulatura BlueDirect va fi tot mai întâlnită în gama Mercedes, chiar şi motorizările V6 şi V8 urmând a fi integrate în această familie. Mercedes chiar ne confirmă că unitatea cu şase cilindri biturbo, regăsită pe versiunea E400 Coupe, va fi conformă cu normele Euro 6, deşi oferă 333 de cai putere. Vârful de gamă va fi reprezentat tot de versiunea E550 Coupe sau Cabrio, alimentată de un motor V8 de 408 cai putere.
Nu vor fi ocolite nici variantele diesel, germanii promiţînd că până şi versiunile V6 BlueTec vor fi conforme cu normele Euro 6. Mai mult, toate versiunile, indiferent că vorbim de cele diesel sau benzină, vor beneficia de sistem Start-Stop în standard.
Dispare clasicul schimbător de viteză
La interior, Mercedes a decis să ofere materiale noi şi o echipare standard ceva mai bogată. Nu vor lipsi inserţiile din lemn preţios şi aluminiu şi nici noul instrumentar de bord pe fundal alb. De asemenea, clienţii vor face cunoştinţă cu un nou levier al schimbătorului, montat pe coloana de direcţie şi nu pe consola centrală ca în cazul celorlalte modele. Nu va lipsi nici ceasul analog, repoziţionat în centrul planşei de bord.
Tehnologii de siguranţă noi
Faceliftul aduce cu sine şi o serie de noi tehnologii de siguranţă.
Noile modele beneficiază de un nou radar montat în parbriz, cu vedere tridimensională. Acesta monitorizează traficul din jur şi lucrează împreună cu tehnologiile de siguranţă pentru a preveni un impact.Sistemul de menţinere a benzii de rulare a fost şi el revizuit, în aşa fel încât atunci când maşina depăşeşte traiectoria delimitată de liniile albe, iar din faţă se apropie un alt vehicul, sistemele vor ajusta uşor direcţia pentru a reveni pe trasa optimă. Radarul montat în parbriz va atenţiona şoferul şi în privinţa pietonilor şi a semnelor de circulaţie.
Automarket.ro la Salonul de la Geneva 2013
Automarket va fi prezent în perioada 4-6 martie la Salonul de la Geneva şi vă va prezenta live pe site şi pe pagina de Facebook ultimele noutăţi, informaţii şi imagini de la standurile constructorilor auto prezenţi la evenimentul din Elveţia.
In rest, mici ajustari si adaosuri tehnologice asa cum se cuvine unui producator de calibrul Mercedes. Per ansamblu imi place si mi se pare un pas inainte.
Parca ceva nu merge ...
pe cand vreodata sa ofere mai samba-bamba ( inca nu-l vad ratoindu-se pe aici ) ceva macar pe aproape, Lexing, Infinitum sau Akur-aaaa ???, cand nici macar un sedan cat de cat la inaltimea celor de BMW sau Audi nu reusesc sa scoata ( acel IS nu reusesc sa-l aduca la actualitate de ani buni, avand un singur diesel 2,2 de 150 comparativ cu 2,0 184 de la BMW )
Nu o fi fost noul E prea reusit, dar asta e urit rau de tot!!!Cabrioul fara facelift e chair frumos.
Au nimerit atit de bine C-ul incit nu au mai stiu ce sa faca dupa cu E-ul. Hihihihih
I-a priveste aici : http://www.youtube.com/watch?v=CqNITUm3WA8
Poate si un Mercedes sa faca asta? Nu prea cred.In ultima faza Mercedes se mai rasturna o data insa Volvo a ramas pe lateral.
Asa ca mai taci naibii din gura hapsanule.
Cand imi arunc osciorii peste lista de tehnologii de siguranta noi,imi vine sa le dau o piatra in cap comunistilor,fiindca nu au pic de obraz in ei.Mai toate tehnologiile sunt luate de la Volvo.Volvo a fost primul care le-a inventat.Rusine Mercedes ca te lauzi cu inventiile altora.