Mercedes face "pași mărunți" în ceea ce privește adoptarea tehnologiilor care pemit pilotajul autonom, iar ultimele incidente în care au fost implicați cei de la Tesla Motors confirmă faptul că strategia pe care au ales-o germanii este cea corectă. Declarația îi aparține lui Jochen Haab, unul dintre inginerii care se ocupă de dezvoltarea noilor tehnologii în cadrul grupului Daimler.
"Da, accidentul Tesla (n.r. în urma căruia un american și-a pierdut viața în timp ce mașina rula pe modul Autopilot) ridică semne de întrebare și bineînțeles că există discuții interne în urma informațiilor pe care le avem. Analizăm situația, dar de fapt ea confirmă faptul că strategia noastră este cea corectă. Acum câțiva ani, când am introdus sistemul de asistență a direcției Distronic pe mașinile pe care le vindem astăzi, am fost întrebați de ce nu facem mai mult decât atât și de ce mizăm pe pași mici. Am spus atunci că trebuie să vedem lucrurile din perspectiva siguranței și să facem pași mărunți în această direcție.
Când vom fi complet încrezători, vom lansa sistemele pe toată gama și apoi vom face următorul pas", a declarat oficialul mărcii germane în cadrul unui eveniment care a avut loc în Australia.Conform tehnicianului german, cea mai importantă întrebare pe care trebuie să și-o pună un constructor auto este "ce se întâmplă dacă?", iar mașinile ar trebui să fie dotate cu sisteme care să preia controlul în cazul în care, de exemplu, o piatră distruge radarul principal sau dacă parbrizul crapă în fața camerei de bază. "În acest moment putem să facem orice mașină să conducă automat. Avem sistemele care permit asta la nivel de direcție, de frânare și de accelerație. Dar nu avem sistemele de backup pentru cazurile de avarie. Nimeni nu le are Sigur, problemele de genul ăsta nu au loc des, dar dacă se întâmplă, trebuie să fie acoperite. Statistic, ele vor avea loc. Din această perspectivă nu trebuie să lăsăm mașinile să circule autonom", continuă oficialul Daimler.
via goauto
Comentarii (2)