2016 este fără îndoială anul în care Mercedes a surclasat fără emoţii BMW şi Audi în clasamentul celor mai mari constructori premium în funcţie de vânzări.
Producătorul de la Stuttgart avea deja un avans consistent după primele nouă luni ale anului, iar octombrie evidenţiază încă o dată progresele făcute de germani. Mercedes a raportat vânzări de 173.096 de unităţi pentru a 10-la luna a anului, în creştere cu 11.5% comparativ cu octombrie 2015, ca urmare a cererii majore din China (+29%) şi Europa (+9.6%). A fost cea mai bună lună octombrie din istoria Mercedes, care a permis producătorului să ajungă la 1.711.017 unităţi în primele 10 luni ale anului, în creştere cu 11.7%.
În acelaşi timp, Mercedes a raportat trecerea pragului de 5 milioane de unităţi de maşini compacte de la lansarea Clasei A în 1997, ca urmare a vânzărilor în creştere pentru Clasa A, Clasa B, CLA, CLA Shooting Brake şi GLA.
Între timp, BMW rămâne pe locul doi în clasament după vânzări de 166.805 unităţi în luna octombrie, corespunzătoare unei creşteri de numai 1.1%. Constructorul de la Munchen a raportat o creştere importantă de vânzări pe segmentul SUV-urilor, după ce numărul de unităţi X1 livrate s-a dublat comparativ cu perioada similară a anului trecut.În paralel, BMW a ajuns la peste 100.000 de unităţi electrice şi hibride vândute de la lansarea gamei i, însă în acest prag sunt incluşi şi hibrizii care fac parte din alte game. La nivelul primelor 10 luni ale anului, vânzările BMW au ajuns la 1.646.743 de unităţi, în creştere cu 5.5%.
Luna octombrie nu a fost spectaculoasă nici pentru Audi, care a raportat o creştere de numai 1.2%, la 150.950 de unităţi.
Una dintre explicaţii este că Audi a crescut pe piaţa chineză cu numai 0.6%, la 47.000 de unităţi, cu numai 5.000 de unităţi peste vânzările raportate de Mercedes în această ţară. La nivelul primelor 10 luni, Audi a vândut 1.559.750 de unităţi, în creştere cu 4.2% comparativ cu perioada similară a anului trecut.Loc | Constructor |
Vânzări octombrie 2016 |
Creștere | Vânzări ian-oct 2016 |
Creștere |
1 | Mercedes | 173.096 | 11.5% | 1.711.017 | 11.7% |
2 | BMW | 166.805 | 1.1% | 1.646.743 | 5.5% |
3 | Audi | 150.950 | 1.2% | 1.559.750 | 4.2% |
Via Mercedes, BMW, Audi
În rest pe Europa sunt foarte apropiați cei trei, în SUA Bmw a avut scăderi pe tot parcursul anului, dar raportate la vânzările globale nu i-a afectat prea mult. Observ că mai toată lumea consideră că Bmw a fost depășit de Mercedes doar datorită aspectului, parțial adevărat, nu că noile modele Mercedes n-ar arata foarte bine, dar consider piața din China principalul motiv.
De obicei reducerile le oferă dealerii, în China este o altă situație, e vorba de cum au negociat, e o piață imensă, nu are rost să compari cu ce este la noi.
Bmw are probleme cu X1? În privința vânzărilor absolut deloc, nu te contrazic la partea cu discurile spate, te cred pe cuvânt, nu știam asta.
Noul seria 5 are planșa de bord de la F10? Greșit, are planșa de bord de la noul seria 7, că seamănă este altceva, dar are altă grafică, la fel și la vechiul 7, ceasurile de bord nu sunt identice cu cele de la noul model.
Eu vorbesc despre plansa de bord digitala de la f10 si comparand cu g30 nu aduce nimic nou ca si desgin.
Uitate aici : https://www.youtube.com/watch?v=F5LdG-fJcBA
Eu am plecat de la aceasta declaratie de fapt, spusa de CEO Bmw, nu de un reprezentant al dealerilor, revin la China, dupa implementarea reducerilor semnificative, au crescut brusc la 30 %, inainte de asta cresteau aproximativ la fel ca Bmw si Audi, intelegerea cu dealerii chinezi poate fi ceva de genul ca suporta si ei o parte din discount, de ce CEO Bmw a declarat ca prefera profit mai mare decat mentinerea primei pozitii la vanzari, daca reducerile de pret le suporta doar dealerii? Intreb si eu, stii mai multe daca esti in domeniu, dar piata noastra este nesemnificativa pentru aceste marci, raportata la vanzarile globale, deci poate sunt alte reguli prin alte parti.
in care CEO Daimler declara acelasi lucru ? Iti zic eu ? BMW profit 9,4% iar Mercedes 11%. Deci cum sa nu conteze cine vinde mai multe masini ?
la chestia cu discurile de frana poti sa adaugi si puntea spate semiindependenta la unele modele (o involutie avand in vedere ca pana si pe prima generatie Mini bavarezii pusesera multilink)... probabil ca multi (nu doar BMW) fiind presati de costurile tot mai mari generate de tehnologii ”soft”, norme de poluare etc. aleg sa isi salveze profiturile (inca)grase prin scaderea calitatii tehnologice a partii mecanice... insa da, e un joc periculos pe termen lung... unde esti Alfa Romeo?!