Mercedes caută să îşi extindă nu doar gama de modele pentru pasageri, ci şi gama de modele utilitare. O recunoaşte chiar Volker Mornhinweg, şeful diviziei Mercedes Vans, care susţine că viitorul ne va aduce şi un pick-up premium semnat de constructorul din Stuttgart, cel mai probabil până la sfârşitul acestui deceniu.
Va fi primul pick-up de clasă medie din lume, deschizând astfel drumul către un nou segment.
”Un pick-up Mercedes Benz va avea o contribuţie importantă la atingerea ţintelor noastre de vânzări. Vom intra pe acest segment cu identitatea de brand pe care o ştiţi deja şi cu toate atributele brandului. Ne vom concentra pe siguranţă, confort, motorizări şi valoare”, a declarat Dieter Zetsche, preşedintele grupului Daimler.
În anunţul oficial, Mercedes îşi motivează simplu decizia: segmentul pick-up-urilor medii trece în prezent printr-o transformare, maşinile fiind folosite mai mult pentru scopuri personale, nu neapărat pentru scopuri utilitare. Mai mult, clienţii unor asemenea vehicule, indiferent de utilizarea lor, îşi doresc să beneficieze de atributele unor maşini normale.Prin urmare, Mercedes simte că ar putea exploata această tendinţă cu prima propunere premium. Prima schiţă oferită de constructorul german întăreşte intenţia de a dezvolta un pick-up gata să ofere confortul, siguranţa şi designul unei maşini de pasageri.
Noul pick-up Mercedes se va adresa doar anumitor pieţe la nivel mondial: America latină, Africa de sud, Australia şi Europa.
Pe piata americana exista de ani de zile camionete premium in curtea celor de la Cadillac si Lincoln. Sunt curios pick-up-ul german pe ce platform se va baza. Pe M Class sau GL? Ma rog, GLE sau GLS :):).
Avand in vedere ca vizeaza America de Sud probabil ca nu vor construi unul full size. Vom vedea.
Deci explica-ne si noua cum fac legea? toiota pick-up? Uita-te singur pe internet.
Zărne, până la urmă, Cadillac Escalade EXT s-a dovedit un eşec. A fost doar o excentricitate a fostei mărci de superlux a fostului GM. La fel şi Lincoln Blackwood în curtea lui Ford. Dar la ce altceva să te aştepţi atunci când se iau decizii nechibzuite?
Sincer, eu consider că monumentalului Mercedes nu-i stă deloc bine cu alură de camionetă. Nu înţeleg ce se întâmplă cu acest simbol uriaş al lumii auto...Astăzi, steaua cu trei colţuri a lui Gottlieb Daimler nu-mi sare în ochi pe stradă decât prin SLS AMG (oricum, o prezenţă rară în rromanika --- când postam ca "Giga Motors", am elogiat ediţia Black Series...un exemplar galben parcă mi-aş dori şi acum, chiar dacă modelul SLS AMG a fost înlocuit cu AMG GT-ul mai "cuminte" şi..."boring") şi prin S-Klasse (dar, dacă nu poartă semnătura lui AMG, nu mă las uşor impresionat).
Ehei, ce atmosferă feerică ne blagoslovise odată. Îmi amintesc de filmele cu BD: miliţienii se deplasau cu Mercedes-Benz 190c negru, iar gangsterii cu Buick Skylark convertible (când stăteau acasă, ascultau tranzistorul japonez).
Apropos,numele meu este Senior Lucian Niculae ,asa ca nu te mai zdrobi inca o data!
Chiar daca randurile urmatoarea risca sa declanseze din partea geniului dumneavoastra neanteles, o noua serie de jigniri, legat de B.D. se impun cateva precizari, ca tot ati adus vorba ...
Buick-ul a fost o masina folosita in mai multe firme romanesti. Alte doua care-mi vin acum in minte sunt "Nea Marin miliardar" si "Secretul lui Bahus"
Cat despre seria "B.D.", mie mai emblematica decat alte masini folosite in film, (Ford Taunus, Fiat 124, Opel Record, IMS), marturisesc ca mi s-a parut Volga alba (culmea, nu neagra) condusa de Cristoloveanu. Oricum filmul si-a atins scopul propagandistic asa cum a facut-o si seria frantuzeasca despre jandarmi care i-a servit ca model.
Chiar daca randurile urmatoarea risca sa declanseze din partea geniului dumneavoastra neanteles, o noua serie de jigniri, legat de B.D. se impun cateva precizari, ca tot ati adus vorba ...
Buick-ul a fost o masina folosita in mai multe firme romanesti. Alte doua care-mi vin acum in minte sunt "Nea Marin miliardar" si "Secretul lui Bahus"
Cat despre seria "B.D.", mie mai emblematica decat alte masini folosite in film, (Ford Taunus, Fiat 124, Opel Record, IMS), marturisesc ca mi s-a parut Volga alba (culmea, nu neagra) condusa de Cristoloveanu. Oricum filmul si-a atins scopul propagandistic asa cum a facut-o si seria frantuzeasca despre jandarmi care i-a servit ca model.
Cât despre acel Buick apărut în BD, eu îl asociez cu regretatul Dem Rădulescu, mentorul comediei (autentice) româneşti, care a filmat cu splendoarea respectivă şi în “De trei ori Bucureşti” (1967). În scheciul “Cip cirip” (1972), maestrul a străbătut B-dul Magheru la volanul unei maşini care nu se observă în detaliu, dar eu bănuiesc că era Opel Rekord B. Una peste alta, aş fi dat orice ca să “prind” acea perioadă extraordinară pentru automobilism. Nu conta că trăiai în comunism sau în capitalism – totul părea un rai…Evident, nu Raiul adevărat şi veşnic din Ceruri al lui Dumnezeu, dar, orişicum, diametral opus milenarismului care se prefigurează şi care va fi definit de: patima consumistă, molima uniformizării (inclusiv: modus vivendi, modus pensandi, chiar şi modus amandi), alienarea prin tehnologism, prozelitismul inovaţiilor “culturale”, corectitudinea politică, ura rafinată, egoismul legiferat, lipsa de idealuri transcendentale şi caracterul duplicitar al pământenilor de astăzi…
Hotărâsem să nu le mai răspund, sub nicio formă, “amicilor” mei…Dar dvs. v-am răspuns ;)
Laegat de replicile mai vechi, las-o asa, eu nu pastrez niciun resentiment. In rest, numai bine!
Gandeste-te ca Mercedes fabrica aproape tot ce misca pe 4 roti ca productie de masa, de la camioane grele pana la Smart. Probabil ai auzit de Unimog. Sunt folosite si in ziua de azi in general pentru aplicatii industriale, militare, etc. Consider ca au tot know-how-ul necesar pentru a construi o camioneta de top si daca si-au pus in gand s-o faca sunt sigur c-o sa le si reuseasca. Daca va avea succes comercial, asta ramane de vazut. R Class este o masina absolut superba dar nu s-a vandut bine. Poate a fost design-ul, poate nisa de piata, cine stie? Dar dupa 7 ani n-a mai avut urmasi si au scos-o de pe linia de fabricatie sa faca loc la GL care pur si simplu zbura din loturile dealership-urilor.
Deci se intampla si la case mai mari sa greseasca socotelile. Sunt curios ce-o sa iasa, si cred ca n-o sa ne deziluzioneze, nici ca design nici ca si capabilitati off road, tractare, si tot ce inseamna un pick-up.
Cat despre AMG GT, stai sa-l vedem in realitate si pe urma o sa vedem ce si cum. SLS aproape ca nu mi-a placut la aparitie, dar dupa cativa ani am inceput sa-l apreciez asa cum trebuie. Varainta decapotabila cel putin mi se pare de vis. Pentru mine asa a fost aproape mereu: designul la Mercedes nu ma fascineaza la inceput dar cu trecerea timpului incep sa-i inteleg rostul. E o marca pe care trecerea timpului o avantajeaza si imbatraneste frumos. La altele este exact invers.
Unul din multele lucruri frumoase care se intampla cand mergi la biserica este ca dai peste oameni care mai gandesc si simt ca tine. Fara excese, fara fanatism, fara ipocrize. Iar dintre cititorii site-ului asta mai sunt cel putin 2 in afara de noi care sunt la fel si probabil multi altii care accepta dar nu spun nimic. Sperante exista :)
SUBIECTIVISMUL este la putere astăzi, ce să mai discutăm?!
Revenind la ceea ce ne interesează, îmi dau seama cât preţuieşti Mercedes, la justa lui valoare, şi te susţin întrutotul! Dar cu siguranţă şi tu eşti conştient că nimic nu mai este "ca pe vremuri"...Eu consider că ultimele Mercedes-uri (am oroare de argoul "Merţan" sau "Merţ") autentice (mă refer strict la autoturisme, nu la autovehicule utilitare şi grele sau la specialităţile Unimog, care-mi plac şi mie) au fost cele din faimoasa şi irepetabila serie Cobra (W123), care propunea acea caroserie distinctă (radia personalitate), acel spaţiu interior generos şi acel bord simplu şi foarte practic, pentru o satisfacţie ergonomică maximă: https://c1.staticflickr.com/1/51/141403648_287f7e7cac_b.jpg
Oare întâmplător a fost şi cea mai vândută serie din istoria mărcii, când, nota bene, tentaţia profitului nu le sucea minţile tuturor producătorilor ca astăzi? Nu ştiu dacă ai citit pe net topicul "Societate de consum - Mercedes e acum...mercedes". Aş putea să plămădesc şi eu ceva asemănător: Giem e acum...gem.
Cel mai profund regret la Daimler AG..."concedierea" lui Maybach. Nu mi s-a părut justificată, chiar dacă s-au invocat costurile ridicate şi profiturile scăzute. Iar ideea de "renaştere" ca submarcă ultraluxoasă a lui S-Klasse o calific drept bizarerie. De exemplu, cum vine asta: Mercedes-Maybach S600? Aştept ziua în care va fi disponibil Volkswagen-Audi A8. Nu comentez mai mult.
Parerea mea este ca Mercedes a fost o masina deosebita de-a lungul timpului, fiecare generatie la vremea ei. Ce imi place este ca si-au mentinut filozofia de a oferi lux, confort si prestanta la un pret, accesibil nu doar regilor si bogatanilor lumii ci si pentru omul de rand.
Iti spun sincer ca n-am studiat in mod deosebit Cobra. Am rasfoit cateva volume foarte interesante despre istoria marcii cand asteptam la dealer pentru servicii pe care nu le puteam presta acasa, dar nimic altceva. Da, au avut modele absolut superbe inca de-acum 100 de ani si au stiut mereu sa ridice la rang de arta absolut tot ce inseamna o masina. De la mecanica, la design, functionalitate, rasfat, etc. La mine la dealer este expus un SL 280 (cred) decapotabil de prin anii 50-60 intr-o stare absolut impecabila. Are un semn mare de "Nu e de vanzare" :):):) si de cate ori merg acolo este cineva care se uita la masina aia. Stiu ca ai o nostalgie pentru lucrurile de odinioara :) dar crede-ma ca si in ziua de azi gasesti bijuterii autentice. Chiar daca sunt intesate cu electronica nu inseamna ca sunt mai prejos decat ce se fabrica acum 50-60 de ani. Asatzi artistii au computere, camere digitale si roboti dar nu sunt mai putin artisti decat cei care aveau pensula, creionul sau dalta in mana.
Iti inteleg deasemenea "deznadejdea" in ceea ce priveste accesul liber si facil la informatie. Cu toate avantajele si primejdiile care vin la pachet. Dar asta e cursul vietii in ziua de azi si tot ce putem spera este ca in lumea asta plina de "zgomot" o sa mai gasim loc si pentru Dumnezeu si sa-I dam toate cate I se cuvin. Fara exagerare sau patimi exaltate, ci rational, cu recunostinta si cu inima calda.
PS, Si mie imi pare foarte rau de Maybach. Au fost cateva greseli capitale la lansarea pe piata iar pentru noul S Class Maybach deocamdata pot doar sa spun ... "wait and see".
Deţinem în familie un Mercedes-Benz E200 2.2 16V CDI 116 CP, transmisie automată, producţie 2000. Eu nu circul mai deloc cu el fiindcă, în general, “urăsc” Diesel-ul, dar maşina se “înfige” straşnic în şosea când apeşi acceleraţia (deşi “plaja” este estimată la 12-13 sec, ajunge de la 0 la 100 km/h de parcă ar fi o "sportivă"). Consumul te lasă cu gura căscată (teoretic: 4,8 “afară”; dar poţi să “scoţi” şi 4,2!). Interiorul îmi stârneşte senzaţia de…sufragerie. Spaţiu…galactic. Piele neagră. Confort la pătrat. Singurul aspect problematic este…computerul de bord (singurul în care îţi vine să-ţi…). Nici locul unde este plasată frâna “de mână” nu mi se pare…inspirat. Poate fi confundată cu pedala de ambreiaj de acela obişnuit cu cutia manuală şi care urcă pentru prima dată în acest E200. Am dat cu capul în parbriz din cauza asta, neavând centura pusă; noroc că de-abia pornisem de pe loc – din reflex, am vrut să “bag într-a doua” :)
Într-adevăr, Zărne, orice maşină este caracterizată de puncte forte şi puncte slabe. Un truism iremediabil, dar care constituie farmecul ei aparte. Mă tem însă că dreptul de a avea puncte slabe va fi…suspendat în viitorul cel “non-vulnerabil” al omenirii. “Maşinile autonome” (aşa i-am poreclit eu pe “oamenii” stăpâniţi de patima antihristico-tehnologistă) ne vor considera chiar pe noi, robii lui Dumnezeu, punctul slab, “balastul”, “cancerul” planetei. Cine s-a uitat cu luare aminte la seriile Terminator şi Matrix a înţeles că acelea au fost nişte ficţiuni cu învăţăminte despre…realitate (mai mult decât ipotetică).
@Mafia, ce-ar fi să te porţi la fel de măgulitor cu toată...lumea, nu numai cu mine! Nu, nu răspunde nimănui “cu aceeaşi monedă”, ci fii mai înţelept decât adversarii tăi! Imită-mă, dacă poţi! În mod “normal”, dacă m-aş fi ţinut băţos ca de obicei, @mishazaitev nu mi-ar fi urat “Numai bine!” (cu sinceritate) 100 de ani la rând. Sunt sigur că mulţi anticipau, când am "ameninţat" că mă voi cuminţi, că voi aplica "de fapt" cine ştie ce tactică "şmecheră", doldora de venin, din care să reiasă, vezi Doamne, ce "inteligent", ce "superior" şi ce "victimă" aş fi eu...Uite că i-am "păcălit".
Tu, ştampilând în stânga şi în dreapta “melteni” şi “cocalari”, îţi vei atrage doar oprobriul lor…Garantat! Văd că, mai nou, îţi arogi precepte ortodoxe…Însă conştiinţa ta nu te îndeamnă să “extragi” din semenii tăi tot ce este (încă) uman? Chiar nu înţelegi ce anume se va abate asupra noastră şi a întregii lumi? Sf. Ilie Cleopa: “Ştiti dumneavoastră ce vremuri trăim noi? Noi suntem cei de pe urmă! Ar trebui numai să plângem în toată ziua, dar nu simţim! Trăim în nesimţire, că aşa au trăit cei dinainte de potop ...”. Sf. Apostol Petru: “Fiţi treji, privegheaţi. Potrivnicul vostru, diavolul, umblă răcnind ca un leu, căutând pe cine să înghită” (1 Petru 5:8). Şi iarăşi citim în Apocalipsă, la cap.12 vs.12: “Vai vouă, pământule şi mare, fiindcă diavolul (prin Antihrist) a coborât la voi, având mânie mare, căci ştie că timpul lui este scurt” (va avea răgaz de a prăbuşi cât mai mulţi oameni în gheenă până la apariţia intempestivă a Domnului Însuşi, când “Iisus îl va ucide cu suflarea gurii Sale şi-l va nimici cu strălucirea venirii Sale” – 2 Tesaloniceni 2:8).
Dacă ai cunoaşte temeinic adevărul, ai fi mult mai chibzuit…Altă intervenţie de acest gen nu-mi voi mai permite la adresa ta, fiindcă ţi-am arătat prea multă bunăvoinţă şi de prea multe ori! Toţi “amici” tăi de aici te ironizează, te înfierează şi te etichetează cu acelaşi etalon de măsură. Numai “sentimentalistul” şi paseistul de @inexorabil te-a tratat altfel, chiar dacă şi lui i-a mai “sărit muştarul”, că de! oameni suntem, pui (îndopaţi cu steroizi) mâncăm.