În ultimii ani, constructorii auto au introdus din ce în ce mai mulţi roboţi pe liniile de asamblare care să preia munca angajaţilor tradiţionali, ca urmare a costurilor de operare mai mici şi a posibilităţii ca aceştia să funcţioneze în permanenţă.
Daimler începe însă să aibă probleme neaşteptate la acest capitol: posibilităţile variate de personalizare ale sedanului de lux Mercedes Clasa S pun în dificultate roboţii, ale căror programe trebuie actualizate prea des. O astfel de operaţiune durează câteva săptămâni, timp în care producţia ar avea de suferit, motiv pentru care constructorul german a luat decizia să înlocuiască roboţii cu oameni.
"Roboţii nu pot face faţă gradului de individualizare pentru numeroasele variante pe care le avem astăzi. Economisim bani şi ne asigurăm viitorul prin angajarea mai multor oameni. Varietatea este prea mare pentru aceste maşini, pentru că nu pot lucra cu opţiuni diferite şi nu pot ţine pasul cu schimbările", explică Markus Schaefer, şeful de producţie al Daimler.Un caz similar se petrece şi în cazul noului sedan de clasă mare Mercedes Clasa E: doi roboţi care se ocupau de montarea sistemului head-up display vor fi înlocuiţi cu un muncitor sau cu un robot mobil.
De altfel, constructorii auto tind să renunţe la roboţii industriali în favoarea unor roboţi mai mici şi mai flexibili capabili să lucreze împreună cu oamenii, concept pe care Daimler îl numeşte "ferma de roboţi". O astfel de strategie este adoptată în prezent şi de rivalii de la BMW sau Volkswagen.
Via Bloomberg
Comentarii (0)