Noua generație Mercedes Clasa E nu va da tonul doar în materie de gadget-uri revoluționare. Sedanul de segment E va fi promotorul unei noi generații de motoare diesel, create pentru a fi mai silențioase, mai puternice și mai economice.
Propulsorul care sparge gheața este botezat cu numele de cod OM 654 și are o capacitate de 2.0 litri. El vine să înlocuiască vechiul motor de 2.2 litri, regăsit pe versiunea E220d. Noul motor cu patru cilindri a fost construit din aluminiu și va fi destinat tot versiunii E220d.
De această dată însă, el va oferi 191 de cai putere și un consum îmbunătățit cu 13%. Mai exact, media consumului va fi una incredibil de mică pentru un model din acest sgment: doar 3.9 litri/100 de kilometri. În plus, Mercedes susține că și emisiile au scăzut cu 13%, iar motorul a fost conceput pentru a respecta noile norme de emisii reale RDE, așteptate să intre în vigoare în acest an.
Noul propulsor este mult mai ușor decât vechiul agregat de 2.2 litri, cântărind doar 168 de kilograme, față de cele 202 ale predecesorului. În plus, beneficiază de o izolare mult mai bună și de un management perfecționat al temperaturii, util mai ales în sezonul rece. De asemenea, adăugarea unei evacuări noi reduce și emisiile periculoase.Disponibil cu 191 de cai putere pe versiunea E220d, noul motor își va face loc ceva mai târziu și pe indicativul E200. Acesta va livra însă ceva mai puțină putere.
Daca asta e din aluminiu, celalalt de 2.2 din ce era ?
Motoarele din aluminiu sunt capabile sa duca milionul ?
Scuza ironia...:)
acum doi ani cand Volvo isi lansa noul motor diesel de 2 litri si 191 de cai am avut mai multe info, mai ales sistemul iArt , cine isi mai aduce aminte.....
Volvo de mult a declarant ca vrea doar motoare de 4 cilindrii si capacitate de 2 litri pe toata gama!
Drumuri bune!
Dar demult faceau motoare trainice.