La numai câteva zile după ce a publicat o serie de imagini în avanpremieră, Mercedes a dezvăluit toate detaliile despre Clasa A Sedan, model care se alătură astfel versiunii hatchback Clasa A prezentată încă din luna februarie.
Conform tuturor așteptărilor, Clasa A Sedan preia practic designul, interiorul și tehnologiile disponibile pe Clasa A, însă are o lungime mai mare și, cel puțin în faza inițială, va fi disponibil în numai două versiuni de motorizare.
Mercedes Clasa A Sedan: date esențiale:
● Mercedes Clasa A Sedan este dezvoltat pe platforma MFA II (Modular Front Architecture) și are o lungime de 4549 mm, cu 130 mm în plus comparativ cu hatchback-ul, în timp ce înălțimea este de 1446 mm, cu 6 mm mai mult. În schimb, lățimea de 1796 mm și ampatamentul de 2729 mm au fost păstrate;
● designul exterior este împrumutat de la Clasa A, inclusiv în privința grilei proeminente sau a blocurilor optice. Totuși, spre deosebire de hatchback, Clasa A Sedan are un plafon alungit și portiere spate mai lungi, ceea ce a permis și o creștere a volumului portbagajului de la 370 la 420 de litri;
● Mercedes susține că spațiul pentru umeri și coate este peste media oferită în acest segment, în timp ce spațiul pentru cap de 944 de milimetri este cel mai bun din segment;
● Mercedes Clasa A Sedan beneficiază de un coeficient aerodinamic de 0.22, cea mai bună valoare din segment, similară cu cea întâlnită pe Mercedes CLA 180 BlueEfficiency și BMW Seria 5, în condițiile în care versiunea hatchback are un coeficient aerodinamic de 0.25;
● interiorul este de asemenea preluat de Clasa A și include în standard noul sistem de infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience) cu asistent vocal și posibilitate de a primi update-uri over-the-air;
● clienții pot alege între trei variante pentru bord, în funcție de preferințe și buget: ecrane de 7 inch pentru instrumentarul de bord și sistemul de infotainment, un ecran de 7 inch și unul de 10.25 de inch sau ecrane de 10.25 de inch pentru instrumentarul de bord și sistemul de infotainment;
Gama de motorizări
● la lansare, Mercedes Clasa A Sedan va fi oferit cu numai două motorizări.
Prima dintre ele este A200, cu motor pe benzină de 1.3 litri dezvoltat în parteneriat cu Renault care dezvoltă 163 de cai putere la 5.500 rpm și un cuplu de 250 Nm între 1.620 și 4.000 rpm;● a doua motorizare este A180d cu motor diesel de 1.5 litri care generează 116 cai putere la 4.000 rpm și un cuplu maxim de 260 Nm între 1.750 și 2.500 rpm. Ambele motoare vor fi disponibile, cel puțin faza inițială, doar cu cutie de viteză automată 7G-DCT cu dublu ambreiaj;
● cel puțin pentru moment, versiunea A 250 cu motor pe benzină de 224 CP de pe Clasa A nu va fi disponibilă și pe Clasa A Sedan, iar o variantă plug-in hybrid va fi lansată în cursul anului viitor;
Tehnologii și sisteme de asistență
● Clasa A Sedan împrumută tehnologiile și sistemele de asistență de pe Clasa A, care la rândul lor au fost preluate în bună măsură de pe Clasa S. Astfel, sistemul Active Brake Assist este disponibil în standard, iar Mercedes oferă și pachetul Driving Assistance, care include sistemele Active Distance Assist Distronic cu Active Steering Assist, Active Speed Limit Assist, Active Lane Change Assist, Active Emergency Stop Assist, Evasive Steering Assist, Active Lane Keeping Assist, Active Blind Spot Assist, Traffic Sign Assist și Active Parking Assist.
● Mercedes-Benz Clasa A Sedan va putea opri și porni singur în zonele congestionate atât pe autostrăzi, cât și pe drumuri similare.
Mercedes Clasa A Sedan devine astfel al șaselea membru al gamei de modele compacte a mărcii, care este alcătuită și din Clasa A, Clasa B, CLA, CLA Shooting Brake și GLA.
Producția noului Clasa A Sedan va avea loc la uzinele Rastatt (Germania) și Aguascalientes (Mexic), în timp ce în China se produce varianta cu ampatament mărit Clasa A L Sedan.Noul Clasa A Sedan va debuta în fața publicului la Salonul Auto de la Paris din luna octombrie, în timp ce vânzările vor începe la sfârșitul anului.
Via Mercedes
pacat ca mercedes insista cu motorul renault de 1.5. acesta nici nu ar trebui sa mai existe pe orice masina, dar e ciudat mai ales ca mercedes tocmai a scos noul motor facut in casa de 1.6 si 120 cai. ei bine , acela se potrivea mai bine clasei A decat cel de 1.5