Deși o analiză extinsă a autorităților germane de profil arată că nicio altă marcă în afară de Volkswagen nu a utilizat metode ilegale pentru a păcăli testele de emisii și consum, unii dintre proprietarii versiunilor diesel ale modelelor Mercedes vândute în SUA au hotărât să acționeze în judecată marca șvabă. Motivul: diferențele prea mari dintre emisiile rezultate în urma testelor de laborator și cele afișate de testele de șosea.
Plângerea în justiție vine din partea unui grup de clienți reprezentat de casa de avocatură Hagens Berman. Aceștia susțin că "faptul că Mercedes a trecut toate testele pe dinamometru, dar le-a picat pe cele realizate în condiții reale de șofat este un element care sugerează că, la fel ca Volkswagen, Mercedes utilizează un sistem care are rolul de a păcăli testele", se arată în actele depuse de Hagens Berman la tribunalul din New Jersey.
Reacția mărcii germane a venit foarte repede, printr-un comunicat de presă publicat vineri: "Considerăm că acuzele aflate la baza acestei chemări în judecată sunt nefondate. Mercedes-Benz nu folosesc nicio componentă care reduce emisiile în mod inadmisibil", spun oficialii brandului din Stuttgart.
Poziția noastră rămâne neschimbată: mașinileTeste reale vs. teste de laborator: diferențe normale sau exagerate?
Diferite teste internaționale realizate după izbucnirea scandalului Dieselgate, în centrul căruia stau unele motorizări diesel dezvoltate de Grupul Volkswagen, arată că majoritatea modelelor diesel de pe piață emit o cantitate mai mare de Oxizi de Azot (NOx) la testele reale față de cele oficiale, realizate în laborator.
Chiar dacă multe rapoarte au arătat că acest lucru poate fi considerat normal având în vedere faptul că testele de laborator nu reflectă condițiile din traficul real, diferențele subliniate de diferite analize au dus la grăbirea implementării unor teste de omologare care să se apropie mult mai mult de condițiile reale de șofat. Primii pași în acest sens au fost făcuți de Grupul PSA (Citroen, Peugeot, DS) și de Opel, mărci care au anunțat cifre de consum și de emisii rezultate în urma unor teste realizate în condiții reale de șofat.
via Automotive News (înreg.)
oricum, ce inseamna "nu folosesc nicio componentă"??? ce-i aia "componenta"?
astept sfarsitul lunii sa vad cu ce ies la inaintare carnatzarii
Cu ceva timp in urma era un avocat care a primit un E Class nou nout la schimb de la un dealer, dupa ce a primit un cec cu compensatii si nu la incasat tocmai ca sa depaseasca termenul de o luna si sa-i poata da in judecata. La fel mi se par si astia. Pana cand un producator nu se dovedeste ca si in cazul VW ca minte, sincer, nu mai cred o iota din tot marketing-ul asta. Eu zic ca devin penibili.
Sincer, Mercedes totdeauna a consumat 1-1.5l mai mult decat in cartea masinii, mai ales cu 4Matic. Pur si simplu este un aspect neglijabil pentru mine, atata timp cat masina merge perfect si e in parametri. Ceva e foarte putred in Danemarca.
La Vw a fost corecta decizia pentru ca umblau cu fofarlica, dar asta-i exagerat. Nu au nicio dovada. Amercicanii sunt programati genetic procesomani, iar un client de Mercedes clar are bani si n-are ce face cu ei.
Nu se plang clientii de Mercedes de consum pt. ca si-l permit oricare ar fi el. Dar asta nu inseamna ca Mercedes nu are masini care consuma enorm. AMG GT de ex. .... S 600 etc.
Și ar mai fi un aspect legat de mentalitate și anume că americanul niciodată nu se consideră a fi inferior în fața unui alt popor ori a mărfurilor ei oricât de sclipitoare ar fi.