Mercedes, BMW şi Audi luptă bară la bară în segmentul premium: în martie, fiecare constructor a avut cea mai bună lună din istorie

de Daniel Popescu
Marti, 12.04.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes rămâne pe primul loc în topul constructorilor premium, însă BMW şi Audi suflă în ceafă. Toţi cei trei producători germani au raportat în martie cea mai bună lună din istorie.

Mercedes, BMW şi Audi traversează o perioadă excelentă datorită interesului din ce în ce mai ridicat pentru maşinile premium. O demonstrează din plin faptul că toţi cei trei constructori premium au raportat pentru martie cea mai bună lună de vânzări din întreaga istorie, iar pentru BMW şi Audi a fost şi cel mai bun trimestru din istorie.

După startul fulminant din primele două luni, Mercedes rămâne în continuare pe primul loc cu vânzări de 198.921 unităţi în martie şi de 483.487 unităţi în primele trei luni. Creşterea pe primul trimestru a fost de 12.6% şi s-a datorită vânzărilor mari înregistrate de Mercedes Clasa S, care rămâne cea mai vândută limuzina premium, dar şi a gamei Mercedes Clasa C şi Mercedes Clasa E.

BMW, record după record inclusiv în România

Urmareste Automarket
Rivalii de la BMW rămân însă foarte aproape de Mercedes după ce au raportat pentru prima oară vânzări de peste 200.000 de unităţi într-o singură lună.
Pe ansamblul primului trimestru, BMW a ajuns la 478.743 unităţi comercializate, cu 6% peste perioada similară a anului trecut, astfel că diferenţa este mai mică de 5.000 de unităţi.

A fost cel mai bun trimestru din istorie pentru BMW, iar cele mai mari creşteri pe modele au fost înregistrate la BMW Seria 2 (56%) şi BMW X1 (67%), în timp ce gama BMW i a ajuns la peste 5.000 de unităţi comercializate. În plus, tot în această perioadă, BMW a anunţat că a ajuns la 2 milioane de unităţi BMW Seria 5 comercializate din actuala generaţie.

De altfel, printre ţările care au raportat recorduri absolute se numără inclusiv România, întrucât germanii au vândut în ţara noastră 297 de maşini în martie şi 578 de unităţi în ansamblul primelor trei luni.

Audi creşte timid, dar rămâne aproape

Cei de la Audi sunt un pic mai în spate, însă au raportat de asemenea cea mai bună lună şi cel mai bun trimestru din istorie, după vânzări de 186.100 şi, respectiv, 455.750 de unităţi. Creşterile au fost generate de vânzările foarte bune pentru Audi A4, care rămâne cel mai popular model al mărcii, dar şi pentru Audi Q7, care înregistrează creşteri lunare din cel puţin două cifre încă din vara anului 2015.

Totuşi, în ansamblu, Audi a înregistrat o creştere de vânzări de 4% la nivel global în primele trei luni ale anului, cea mai mică dintre cei trei constructori.

Loc Constructor Vânzări
martie 2016
Creștere Vânzări
ian-mar 2016
Creștere
1 Mercedes 198.921 8.4% 483.487 12.6%
2 BMW 201.352 2.9% 478.743 6%
3 Audi 186.100 4.6% 455.750 4%

Via Daimler, BMW, Audi

Comentarii (12)

  • Interesant e ca Mercedes face majoritatea vanzarilor prin modele traditionale C, E, S..........in schimb modelele bine vandute la BMW sunt seria 2(probabil monovolumele) si X1(care pt. mine e un fel de semi-BMW:)))))
    12 8
  • Ca de obicei, nu intelegi sau te faci ca nu intelegi cand vine vorba de anumite articole despre Bmw, modele cu cea mai mare crestere nu inseamna ca reprezinta mare parte din vanzari, X1 este model nou si e normal sa aiba o crestere mare, dar nu reprezinta " o mare parte din vanzari", seria 3 si 5 au o pondere de 40 % din totalul vanzarilor, modele clasice, seria 5 F10 a ajuns la 2 milioane unitati, fiind liderul segmentului, Mercedes pluseaza cu S, dar la clasa medie si mare nu depaseste Bmw, cel putin pana acum, e posibil ca Mercedes C sa depaseasca pana la urma seria 3, care are o vechime. Sper ca-ti vor fi de folos aceste informatii, nu de alta, dar pentru a nu mai face confuzii :).
    15 6
  • In Romania cel mai bine vandut Mercedes e C si S si cel mai bine vandut BMW e X5 mai nou si X6.
    8 4
  • Xenon Buzatu Dima
    Si cu toate astea Lexus este cel mai valoros brand premium din industria auto. Valoarea de brand reiese dupa urma investitiilor, dezvoltarii de noi propulsii alternative Fuel Cell ( pe baza de hidrogen ), asamblarea si montarea cu tehnologii laser pt ca piesele sa se imbine perfect, modul de satisfactie al clientilor, operativitatea prin care se rezolva rapida orice problema de fiabilitate care poate aparea pe durata de exploatare, calitatea inegalabila.
    7 28
  • Xenon Buzatu Dima
    As mai adauga si raportul pret/calitate imbatabil atat pe linia de volum cat si cea targetata premium.


    Am fost la 3 reprezentante unde am testat 3 modele din clasa D diferite : Toyota Avensis 2016, VW Passat B8 , Mazda 6 .

    Cu tot cu oferta comerciala si contravaloarea primei de casare pretul variantelor de baza a fost asa :

    Toyota Avensis 1.6 132CP : Pret lista 16.889 euro - 1.400 - 1.000 = Pret final : 14.489 euro

    Cateva dotari standard :

    Lumini de zi LED (LED DRL)
    Stopuri LED
    Sistem de siguranta activa Pre-Crash:- Avertizare asupra coliziunii frontale (Forward-Collision Warning FCW)- Asistenta la franare-Franare de urgenta autonoma (Autonomous Emergency Braking AEB)
    Inchidere centralizata & telecomanda
    Senzor pentru avertizare asupra presiunii in pneuri
    Airbag-uri frontale sofer & pasager + airbag-uri laterale fata
    Airbag-uri tip cortina
    Airbag pentru genunchii soferului
    Directie asistata electric (EPS)
    ABS & EBD
    Sistem de asistenta la franarea de urgenta – BA
    Semnal pentru franare de urgenta
    Sistem de asistenta la pornirea din rampa - HAC
    Blocare automata a usilor
    Sistem de control al stabilitatii Plus – VSC +TRC

    Dotari standard care la concurenta nu exista decat la un pret enorm mai mare

    Passat 1.4 TSI : Pret lista : 22.029 -1.400 euro- 1.350 = 19.297 pret final - Ca dotari este inferior Avensissului entry-level , dar ca pret este SUPERIOR asa cum stie VAG sa faca ''afaceri'' pe spinarea altora .

    Mazda 6 2.0 145CP : Pret lista 21.600 euro -1.400 - 2.000 = 18.200 pret final

    Asadar Toyota Avensis este cel mai accesibil sedan de clasa medie la ora actuala. BA mai mult Toyota a crescut garantia la 6ANI sau 200.000 km.
    3 22
  • @Madalaescu...ma ia o pauza.

    si ai testat tu modelele alea cum am testat eu naveta spatiala americana alaltaieri
    15 2
  • @vianu
    e si greu sa faci 3 teste pe 3 marci diferite!!??
    2 14
  • deloc doar ca, pentru asta, iti trebuie si permis. Plus bilet de iesire macar pentru 8 ore. Si insotitor.
    16 2
  • @Xenon Buzatu Dima by Madalescu
    Iar te-a apucat sevrajul ?
    6 2
  • Xenon Buzatu Dima
    @Scorpionul.copilaros

    N-ai idee ce ma apuca cand deschid linkul asta si vad cum Mărseidis-Benz si BiEmDabălIu se afla sub McDonald's ca valoare de brand :)))) ...... Cred ca aici doar Folțfagăn poate bate Mc'-ul cu al sau lant de afumatura ghermana :)))))) . Ca deobicei Lexus se afla deasupra lor.


    http://www.automarket.ro/stiri/toyota-bmw-si-mercedes-sunt-cele-mai-valoroase-branduri-auto-din-lume-in-66501.html
    2 12
  • Xenon Buzatu Dima
    @viene, ai auzit sloganul cu musca si cur* calului ? Ai vizualizat pretul lui Avensis pe configuratorul oficial Toyota ?
    3 8
  • @xenon
    +1 de la mine !!
    1 7

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru