Mercedes-Benz este unul dintre pionierii siguranței din industria auto. Mai multe sisteme pasive de siguranță, care se regăsesc la mai toate mașinile noi, precum airbag-urile, caroseria cu zone de deformare în caz de accident, sistemul ABS și sistemul ESP au fost dezvoltate de către constructorul german și mai apoi adoptate de restul lumii.
Deși mașinile din prezent sunt mai sigure ca oricând, mulțumită tehnologiei noi și a numărului mare de sisteme de protecție activă, lumea încă se confruntă cu un număr mare de accidente rutiere, multe dintre ele fiind chiar mortale.
Potrivit unui raport al Organizației Mondiale a Sănătății din 2018, circa 1.3 milioane de oameni mor în accidente rutiere în fiecare an. În același timp, între 20 și 50 de milioane de oameni se aleg cu răni grave în urma acestor accidente.
Noul plan al constructorului german, Vision Zero, are ca scop principal eliminarea completă a accidentelor rutiere până în anul 2050. Mai mult, Mercedes-Benz dorește ca până în 2030 să fie înjumătățit numărul de accidente fatale și victime grav rănite față de nivelul din 2020.
Constructorul german ia în considerare nu numai pe cei din interiorul vehiculului, dar și pe cei din afara acestuia.
Timp de mai bine de 50 de ani, Mercedes-Benz a reconstituit și analizat peste 5000 de accidente din lumea reală prin intermediul unității sale de Cercetare a Accidentelor, unitate înființată în 1969.Modelele din prezent dispun de tehnologii extrem de avansate în acest scop. Fiecare model vine echipat cu peste 40 de sisteme active de siguranță și cu alte sisteme inovatoare, precum TwoBox, care oferă un răspuns mai rapid și mai eficient al frânei.
Alte sisteme de siguranță notabile sunt: airbag-uri frontale pentru pasagerii din spate, airbag-uri speciale pentru centurile de siguranță, sistem de frânare activ și independent pe puntea spate și, bineînțeles, numeroase sisteme de prevenire a coliziunilor.
via Mercedes-Benz
Comentarii (3)