Mercedes-Benz Vision EQXX: Prototipul electric a parcurs peste 1.000 de kilometri cu o singură încărcare

de Alexandru Monenciu
Joi, 14.04.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Prototipul electric Mercedes-Benz Vision EQXX a parcurs peste 1.000 de kilometri cu o singură încărcare. Mașina a pornit din Germania, iar linia de sosire a fost într-un oraș de pe Coasta de Azur din Franța.

Constructorul german de automobile a publicat primele informații și imagini cu prototipul electric Vision EQXX la începutul acestui an. Descris ca fiind "cel mai eficient model din istoria mărcii," conceptul este echipat cu o baterie de 100 kWh.

Potrivit specificațiilor tehnice, Vision EQXX are o autonomie de până la 1.000 de kilometri și un consum de energie de 10 kWh/100 de kilometri. Motorul electric, dezvoltat împreună cu inginerii echipei de Formula 1 Mercede-AMG Petronas, este capabil de 203 CP.

Aerodinamica este unul dintre punctele forte ale prototipului, coeficientul Cx fiind de 0.17.

Germanii au vrut acum să vadă cum se traduc aceste cifre în realitate, așa că au "trimis" noul Vision EQXX într-o călătorie de la Singelfingen, Germania, până la Cassis, un oraș de pe Coasta de Azur, Franța.

Pe drum, mașina s-a confruntat cu trafic bară la bară, temperaturi ridicate, drumuri virajate, autostrăzi și cu alte obstacole cu care mașinile obișnuite se confruntă în fiecare zi.

Desigur, în tot acest timp, o echipă de ingineri o monitorizau de la distanță.

1.008 KM CU O SINGURĂ ÎNCĂRCARE

Așadar, Mercedes-Benz Vision EQXX a pornit din Stuttgart, a trecut granița în Elveția, apoi a coborât spre nordul Italiei și în final a ajuns în Cassis, pe Coasta de Azur. La finalul celor 12 ore, prototipul a parcurs 1.008 kilometri cu un plin de baterie.

Viteza medie a fost de 87.4 km/h, iar bordul a indicat un consum de 8.7 kWh/100 de kilometri. Mai mult, la finalul testului, prototipul mai avea 15% din baterie și o autonomie estimată de 140 de kilometri.

Reprezentanții companiei germane au confirmat deja că multe dintre tehnologiile care au debutat odată cu acest Vision EQXX se vor regăsi, în viitor, pe modelele electrice de serie.

via Mercedes-Benz

Comentarii (22)

  • Nu se poate, ca nu e diesel :))
    15 7
  • 8.7 kWh/100 km? Ăsta da consum! În condițiile în care un Zoe are un consum real, nu declarat, de aproximativ 12.5 kWh/100 la o viteză constantă de 92 km/h pe autostradă și 11.9 în oraș. Cx-ul cred că nu influențează semnificativ.
    13 6
  • Impresionant CX, consum (sub jumatate din ce consuma in trafic real masinile electrice ale zilei), autonomie si chiar viteza medie ! Din pacate, articolul nu mentioneaza nici capacitatea acumulatorului, nici masa proprie a masinii ... Cat despre pret .. nu pot decat sa-l estimez la 100.000 + Euro
    9 2
  • ACE - Craiova
    Deci tehnologia pentru condus de lunga durata EXISTA deja (nu discutam acum despre pretul acesteia)....

    O dovedeste si LUCID Motors si TESLA - important este ca aceasta sa devina si ACCESIBILA.....
    26 4
  • Cam uratzica...
    4 11
  • Nu ne maturizam si gata. Aceleași comentarii fără sens (unde este cazul) diesel VS electrice. Prețul este cel care contează la producția de masa. Dacă ar conta design, te miri ce mai dotări inutile nu am avea Sandero in top vânzări. Cu un plin de diesel se fac lejer 800 de km in unele situații se depășesc 1.000 fără a depăși costul de 25.000 de euro pentru o masina noua. Fiecare își ia ce are nevoie in limita posibilităților. OZN-urile astea electrice trec lejer de 120.000 si se apropie in unele cazuri de 200.000 de euro. Cine încă spera la minuni sa se mai relaxeze puțin ca mai este de așteptat din păcate pentru electrice. Tot ce iese astăzi pe piața ca si electric este in principal recomandat pentru oraș, ai nevoie sa stai la casa si cel mai probabil ca a 2-a masina si nu este nici o problema ca treaba asta… doar ca asta este.
    Nu înțeleg de ce trebuie sa fiu eu convins ca electrică este marină potrivită pentru altcineva… poate sa si-o ia si dacă eu am alta părere.
    Revenind la subiect… da, este o performanța autonomia la care a ajuns acest concept, dar poate fi utilizat si accesat doar de un număr infim de utilizatori când si dacă va devenii realitate.
    12 5
  • Mircea Badea
    spatele se poate mai bine, in rest arata mult mai bine decat restul modelelor mertz si in general..

    aerodinamica e frumoasa in principiu, pacat ca in ziua de azi nu se mai cauta asta...

    bai dutzule, intelege ca in cativa ani ori iti iei masina electrica(ce va spulbera la orice termicele) ori bicla....
    7 10
  • aerodinamica conteaza enorm, trebuie sa ne amintim ca aeronavele usoare decoleaza la 100 km/h.
    Aripa aceea de cativa metri patrati tine in aer peste 300 de tone la un Boeing...
    Prevad ca viitorul va fi nemilos cu ''animalele'' de SUV-uri...:))
    7 1
  • Bai Mircea am bicicleta electrică (toți in familie) de 3 ani. Parcăm rulota si o luam la plimbare unde vrem cu Electricele… biciclete.
    Vezi tu, fiecare face cum vrea in limita posibilităților. Când mașinile electrice o sa poată trage o rulota 600 km in aceeași zi si nu o sa coate cât un apartament de ce nu? Pana atunci singura opțiune este diesel…
    7 10
  • Foarte tare, felicitari Mercedes. Asadar aerodinamica e extrem de importanta. Nu au spus nimic despre acumulator, si da, asa cum spuneau altii mai sus, nici despre pret.

    Acuma eu am o intrebare de carcotaz dizalar: daca modelului asta i-ar monta un motor Diesel de 1.5 si ar lasa toate sistemele de recuperare a energiei electrica, panouri solare pe acoperis si toate celelalte tehnologii F1, va puteti imagina cam ce autonomie ar avea? Cu un rezervor care ar cantari probabil 1/8 din cat cantareste bateria aia, cu masa totala redusa cu vreo 500 de kile, cu aerodinamica aia si recuperarea de energie, eu as pune pariu ca ar merge peste 2500 de km cu un plin.

    Stai ca am vesti bune si pentru indragostii de copaci, care fac dragoste cu planeta: ar fi MULT mai prietenoasa cu mediul, toata productia si exploatarea jucariei ar genera clar mai putin codoi, spaima voastra, a pepenilor verzi pe dinafara si rosii ca steagul sovietic la interior.

    Dar na, de ce sa imbunatatim ceva bun si functional, cand putem sa ne sinucidem pe baze ideologice in timp ce semnalizam cat suntem de grijulii si cum ne inchinam Zeului Sigurantei?!...
    4 8
  • Seriff
    Nimic nou sub soare, au pus o baterie foarte mare ca sa ajunga la acea autonomie, nu ajuta cu nimic, masina o sa coste min. 100.000 euro si tot in 7 ore se va incarca, asa ca tehnologia diesel e mult peste aceste jucarii electrice, oricum dintre toti de pe AM care sunt fani eco, pun pariu ca nici unul nu are nici macar un SPRING, dar Mercedes electric.
    6 14
  • @Seriff: corect! Aceleasi solutii, cu diferenta ca masina asta e scumpa ca dracu. Daca ar face o versiune de vanzare, sunt convins ca ar fi mai mult de 100.000. As zice un 150.000 sau chiar 200.000.

    Dar un Diesel curat, cu emisii minime, cu cele mai noi tehnologii pe acelasi model ar fi maximum 50.000 si ar avea de peste 2 ori acea autonmie. Insa cand civilizatiile decid sa se sinucida, isi pun la carma si le dau putere celor mai rai si mai netrebnici. Astia o sa aiba eficienta si viteza maxime sa faca praf tot ce altii s-au chinuit timp de generatii sa realizeze. Asta e istoria omenirii: cand exista ceva bun si durabil, se gasesc intotdeauna cretini care sa faca totul praf.
    6 12
  • Seriff
    @PMC, corect, bine punctat.
    Problema principala in ziua de azi nu e diesel-ul, nu e poluarea, pe ei ii roade faptul ca isi permite oricine masina si bogatii nu mai au loc in trafic de ''ala cu golf 4 alh''.
    Asta e de fapt problema, vor sa nu mai aibe tot omul de rand masina, sa stea in statie la autobuz, ala e scopul principal, asta s-a vrut si cu mascarada covid, hai sa vedem cat rezista oamenii in comunism, inchisi in case si cu carpa pe mufa, le spunem ca e spre binele lor, nu conteaza ca au distrus economia, ca multi au ramas fara munca, victime colaterale.
    7 11
  • Gheorghe
    Daca vreti detalii despre:
    Secretul bateriei Mercedes EQXX - Baterie cu anod de silicon și răcire pasivă baterie:

    https://www.auto-motor-und-sport.de/tech-zukunft/silzium-anode-akkutechnik-mercedes-eqxx-batterie-1000-kilometer-reichweite/
    15 0
  • Pentru ce va trebuie autonomie de 1000-1500km cu dieselu ca oricum mai faceti pauze.
    8 7
  • E doar un concept, un prototip!!
    Mașina de serie va arăta altfel (ceea ce va fi un lucru bun fiindcă asta e cam urâțică) și va avea un preț atât de mare încât nu și-o vor cumpăra decât snobii parveniți.
    În concluzie, stați calmi!
    9 7
  • @fanboy
    La electrică faci pauze lungi, de nevoie, în stațiile de încărcare, iar la diesel faci pauză când vrei tu, unde vrei tu și cât vrei tu.
    12 8
  • Seriff
    @fan boy, una e sa faci o pauza de 10 minute, alta e sa stai sa cauti statii de incarcare libere si daca ai norocul sa gasesti una, fii sigur ca nu stai doar 10 minute acolo, o sa stai cateva ore?
    Tu ai masina electrica? Ai facut un Bucuresti - Piatra Neamt dus intors in aceeasi zi cu ea? Daca da, zi-ne si noua in cat timp ca vad ca esti mega pro Electrice.
    9 10
  • A se observa puterea mica a motorului.
    coroborat cu CX bun si masa foarte redusa, rezulta autonomia.
    Plus ca nu a circulat in orase.
    8 6
  • Mircea Badea
    in oras scotea 1,5k km.

    sherif, ai dreptate doar cu autobuzul. dar diesel curat e vrajeala forever.

    fumegatorile trebuie sa dispara, urmasii nostri vor fi oripiliati de cat de mult le-am tinut.
    7 7
  • Esti modest. Eqs e 150000
    3 2
  • Seriff
    @Mircea Badea, dar ce sa dispara? E nevoie de ele si isi fac treaba bine mersi, nu omoara pe nimeni, daca sunt asa de periculoase cum de esti inca viu?
    0 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru