Constructorul german de automobile a publicat primele informații și imagini cu prototipul electric Vision EQXX la începutul acestui an. Descris ca fiind "cel mai eficient model din istoria mărcii," conceptul este echipat cu o baterie de 100 kWh.
Potrivit specificațiilor tehnice, Vision EQXX are o autonomie de până la 1.000 de kilometri și un consum de energie de 10 kWh/100 de kilometri. Motorul electric, dezvoltat împreună cu inginerii echipei de Formula 1 Mercede-AMG Petronas, este capabil de 203 CP.
Aerodinamica este unul dintre punctele forte ale prototipului, coeficientul Cx fiind de 0.17.
Germanii au vrut acum să vadă cum se traduc aceste cifre în realitate, așa că au "trimis" noul Vision EQXX într-o călătorie de la Singelfingen, Germania, până la Cassis, un oraș de pe Coasta de Azur, Franța.
Pe drum, mașina s-a confruntat cu trafic bară la bară, temperaturi ridicate, drumuri virajate, autostrăzi și cu alte obstacole cu care mașinile obișnuite se confruntă în fiecare zi.
Desigur, în tot acest timp, o echipă de ingineri o monitorizau de la distanță.1.008 KM CU O SINGURĂ ÎNCĂRCARE
Așadar, Mercedes-Benz Vision EQXX a pornit din Stuttgart, a trecut granița în Elveția, apoi a coborât spre nordul Italiei și în final a ajuns în Cassis, pe Coasta de Azur. La finalul celor 12 ore, prototipul a parcurs 1.008 kilometri cu un plin de baterie.
Viteza medie a fost de 87.4 km/h, iar bordul a indicat un consum de 8.7 kWh/100 de kilometri. Mai mult, la finalul testului, prototipul mai avea 15% din baterie și o autonomie estimată de 140 de kilometri.
Reprezentanții companiei germane au confirmat deja că multe dintre tehnologiile care au debutat odată cu acest Vision EQXX se vor regăsi, în viitor, pe modelele electrice de serie.
via Mercedes-Benz
O dovedeste si LUCID Motors si TESLA - important este ca aceasta sa devina si ACCESIBILA.....
Nu înțeleg de ce trebuie sa fiu eu convins ca electrică este marină potrivită pentru altcineva… poate sa si-o ia si dacă eu am alta părere.
Revenind la subiect… da, este o performanța autonomia la care a ajuns acest concept, dar poate fi utilizat si accesat doar de un număr infim de utilizatori când si dacă va devenii realitate.
aerodinamica e frumoasa in principiu, pacat ca in ziua de azi nu se mai cauta asta...
bai dutzule, intelege ca in cativa ani ori iti iei masina electrica(ce va spulbera la orice termicele) ori bicla....
Aripa aceea de cativa metri patrati tine in aer peste 300 de tone la un Boeing...
Prevad ca viitorul va fi nemilos cu ''animalele'' de SUV-uri...:))
Vezi tu, fiecare face cum vrea in limita posibilităților. Când mașinile electrice o sa poată trage o rulota 600 km in aceeași zi si nu o sa coate cât un apartament de ce nu? Pana atunci singura opțiune este diesel…
Acuma eu am o intrebare de carcotaz dizalar: daca modelului asta i-ar monta un motor Diesel de 1.5 si ar lasa toate sistemele de recuperare a energiei electrica, panouri solare pe acoperis si toate celelalte tehnologii F1, va puteti imagina cam ce autonomie ar avea? Cu un rezervor care ar cantari probabil 1/8 din cat cantareste bateria aia, cu masa totala redusa cu vreo 500 de kile, cu aerodinamica aia si recuperarea de energie, eu as pune pariu ca ar merge peste 2500 de km cu un plin.
Stai ca am vesti bune si pentru indragostii de copaci, care fac dragoste cu planeta: ar fi MULT mai prietenoasa cu mediul, toata productia si exploatarea jucariei ar genera clar mai putin codoi, spaima voastra, a pepenilor verzi pe dinafara si rosii ca steagul sovietic la interior.
Dar na, de ce sa imbunatatim ceva bun si functional, cand putem sa ne sinucidem pe baze ideologice in timp ce semnalizam cat suntem de grijulii si cum ne inchinam Zeului Sigurantei?!...
Dar un Diesel curat, cu emisii minime, cu cele mai noi tehnologii pe acelasi model ar fi maximum 50.000 si ar avea de peste 2 ori acea autonmie. Insa cand civilizatiile decid sa se sinucida, isi pun la carma si le dau putere celor mai rai si mai netrebnici. Astia o sa aiba eficienta si viteza maxime sa faca praf tot ce altii s-au chinuit timp de generatii sa realizeze. Asta e istoria omenirii: cand exista ceva bun si durabil, se gasesc intotdeauna cretini care sa faca totul praf.
Problema principala in ziua de azi nu e diesel-ul, nu e poluarea, pe ei ii roade faptul ca isi permite oricine masina si bogatii nu mai au loc in trafic de ''ala cu golf 4 alh''.
Asta e de fapt problema, vor sa nu mai aibe tot omul de rand masina, sa stea in statie la autobuz, ala e scopul principal, asta s-a vrut si cu mascarada covid, hai sa vedem cat rezista oamenii in comunism, inchisi in case si cu carpa pe mufa, le spunem ca e spre binele lor, nu conteaza ca au distrus economia, ca multi au ramas fara munca, victime colaterale.
Secretul bateriei Mercedes EQXX - Baterie cu anod de silicon și răcire pasivă baterie:
https://www.auto-motor-und-sport.de/tech-zukunft/silzium-anode-akkutechnik-mercedes-eqxx-batterie-1000-kilometer-reichweite/
Mașina de serie va arăta altfel (ceea ce va fi un lucru bun fiindcă asta e cam urâțică) și va avea un preț atât de mare încât nu și-o vor cumpăra decât snobii parveniți.
În concluzie, stați calmi!
Tu ai masina electrica? Ai facut un Bucuresti - Piatra Neamt dus intors in aceeasi zi cu ea? Daca da, zi-ne si noua in cat timp ca vad ca esti mega pro Electrice.
coroborat cu CX bun si masa foarte redusa, rezulta autonomia.
Plus ca nu a circulat in orase.
sherif, ai dreptate doar cu autobuzul. dar diesel curat e vrajeala forever.
fumegatorile trebuie sa dispara, urmasii nostri vor fi oripiliati de cat de mult le-am tinut.