Mercedes-Benz va include pe viitoarele modele un sistem care... te adoarme mult mai uşor
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Odată rezolvată problema eficacităţii airbag-urilor şi a celorlalte sisteme clasice de siguranţă care ajută pasagerii în caz de accident, constructorii auto se concentrează pe sisteme adiacente care au rolul declarat de a scădea preveni accidentele. Iar cele mai cunoscute deintre acestea - senzorii de proximitate care detectează prezenţa unei maşini în unghiul mort sau senzorii care îl anunţă pe cel de la volan că a tercut peste linia care delimitează banda sa de mers - intră deja în dotările opţionale ale din ce în ce mai multor modele. Ei bine, Mercedes-Benz anunţă că dezvoltă un sistem inovator care îl va ajuta pe şofer să adoarmă. Chiar dacă sună ciudat, noul pachet tehnologic al germanilor va avea acelaşi scop: prevenirea accidentelor.
ACTIVE COMFORT
Sistemul se va numi oficial Active Comfort şi va avea rolul de a-i induce şoferului un somn adânc imediat după ce acesta a tras maşina pe dreapta pentru a se odihni. Astfel, cei de la volan vor putea să revină la volan mult mai proaspeţi, în timp ce somnul scurt va fi unul adânc, fără clasicele probleme de adaptare la noul "pat" de ocazie.
Pentru a-şi îndeplini acest scop, Mercedes va utiliza diferite metode pentru a-i ajuta pe şoferi să adoarmă mult mai uşor.
Astfel, Active Comfort schimbă lumina ambientală din habitaclu, inundă cabina cu muzică relaxantă, implică în joc sistemul de masaj al scaunelor şi înlocuieşte aerul din maşină cu un miros subtil plăcut, cum este cel de levănţică. Pe de altă parte, atunci când maşina se află în mişcare, Active Comfort promite să întârzie la maximum instalarea stării de oboseală printr-o ventilaţie excelentă a habitaclului, prin tehnologie care limitează zgomotul la rulare şi, de asemenea, prin arome precum mentolul, care menţine starea alertă a celui de la volan.SIGURANŢĂ ŞI ECONOMIE
Pe lângă factorul siguranţă, noul sistem dezvoltat de Mercedes-Benz are şi implicaţii economice, un şofer mai alert reuşind să menţină consumul la un nivel mai bun în comparaţie cu un şofer obosit. "Investigaţiile noastre au arătat că şoferii de camioane consumă în jur de un litru de motorină în plus la fiecare sută de kilometri în raport cu cei care sunt odihniţi", spune Siegfried Rothe, unul dintre directorii biroului de Dezvoltare din cadrul Daimler.
Mercedes nu a anunţat când va fi disponibil noul sistem pe piaţă, însă este foarte probabil ca acesta să fie inclus între dotările opţionale ale viitoarelor generaţii sau facelift-uri ale modelelor mari din gama proprie.
De asemenea, sistemul va face parte din lista de opţiuni ale viitoarelor camioane Mercedes-Benz.via | Mercedes-Benz
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Euro NCAP a făcut un nou raport cu cele mai sigure mașini testate în 2024. Modelul care a fost desemnat cel mai bun performer a fost noua generație Mercedes-Benz Clasa E. (16.01)
-
Lamborghini a inițiat o campanie de rechemare pentru Revuelto. Campania vizează două exemplare ale modelului exotic care prezintă un risc de incendiu. (03.01)
-
Kia a fost nevoită să inițieze o campanie de rechemare pentru SUV-ul EV9 în Statele Unite. Aproape 23.000 de exemplare sunt vizate de o problemă cu prinderea scaunelor din spate, ale căror șuruburi de prindere lipsesc. (31.12)
- Noua Skoda Superb Hatch, acum și în versiune PHEV: autonomie electrică de peste 120 km
- Euro NCAP: Cele mai sigure mașini testate în 2024
- Volkswagen ID.7 a parcurs 941 de kilometri cu o singură încărcare
- Primele imagini neoficiale cu noul Volkswagen T-Roc
- Primele imagini neoficiale cu Mercedes-Benz Clasa S Coupe
@Automarket
Noul S... cand vine noul S Class???
@da @Leni
Cand esti in salbaticie sau pe autostrada nu sunt moteluri la tot pasul, deci da, soferii de Mercedes dorm si ei in masina pentru sporirea sigurantei.