În 2020, Daimler a anunțat că într-un an va înceta să mai producă motorul diesel cu șase cilindri la uzina din Berlin. Acum, însă, spre ușurarea personalului de acolo, Mercedes-Benz a declarat că această fabrică va construi motoare electrice de înaltă performanță.
Este vorba despre așa numitele motoare electrice cu flux axial, o tehnologie la care Daimer a avut acces după achiziționarea companiei britanice YASA din vara acestui an. Pe scurt, acest tip de propulsor oferă o densitate de cuplu cu 30% mai mare decât un motor electric cu flux radial și poate crește autonomia unei mașini electrice cu până la 7%.
Uzina din Berlin va trece, așadar, prin câteva schimbări și anul viitor vor intra în funcțiune o serie de linii de asamblare pilot.
"Odată cu producția de motoare electrice de înaltă performanță, uzina din Berlin va deveni un pilon cheie al strategiei de electrificare durabilă a Mercedes-Benz," a declarat Jorg Burzer, director de producție și lanț de aprovizionare la marca germană.
via Carscoops
Cât despre articolul în speţă…ia să vedem noi ce carte interesantă din bibliotecă putem aborda în seara asta. Că n-am chef nici să mă zgâiesc la “televiziunea lui Prelipceanu” (aferim, @PMC!).
Oare fac motoare electrice, ca asta se cere? S-a saturat lumea de Dieselgate???
Şi mai…spălaţi-vă, tati, căci se plânge lumea că luceşte jegu’ pe voi. Vi se duce duhul de duşmani ai săpunului. Vă duceţi ca ultimii boschetari în misiune (oricum vă trădează limbajul, după cum se observă şi pe AM). Voi, partenerii NATO la Marea Neagră.
Un salut pionietesc paznicilor cu bocanci!
Și nu uitați că urmează să vă spulbere uraganul...schimbărilor climatice ;)
Dacă, miraculos, veți scăpa teferi (intelectualmente), vorbim după, da? Țuc!
Diferenta de atunci si acum era ca in perioada aia chit ca erau diferente de opinie intre utilizatori fiecare isi spunea punctul de vedere legat de subiect cu argumentele lui si fara injurii (sau cel putin clar nu asa multe), plus ca cei din redactie interveneau si ei si aduceau un deliciu un plus.
Acum observ ca sunt unii (din pacate majoritatea) care doar se ataca gratis fara nicio legatura cu articolul si nu mai poti avea o conversatie normala la subiect iar actuala redactie cam permite degradarea lucrurilor.
si despre ce argumente vorbesti? ca in afara de epilati, glezne goale si sa te dai cocos nu am auzit ceva serios de la tine.
Iartă și tu p-un retrograd neadaptat Prezentului Luminos -- ce dac-o să-ți stingă lumina și ție ?!
Serios acu, nu cred c-am jignit pe cineva vreodată și nici n-am venit cu argumente ilogice.
Am încercat doar să evaluez critic limitele ”progresului” vostru -- fiindcă, dacă fără vreun gadget modern nu mai poți funcționa tu ca OM, înseamnă că ți-ai produs o infirmitate, nu vreun avantaj strategic.
Nici măcar anti-electrice nu-s -- dovadă, am și e-troti (dar nu și vreo intenție să mă pensez. :-))
P.S. Chiar dac-o să intru mai rar sau deloc prin zonă, să știi că nu regret timpul pierdut cu +2.000 postări -- din care încă mă auto-iluzionez c-ai învîțat și tu una-alta.
Ce ne facem însă cu umorul…trist de mai sus (14:35) ? Persiflarea “artistică” a “dujmanilor (e-)poporului” reprezintă doar o tehnică de discreditare din vastul arsenal de propagandă & maşinaţii marca OSF. Poate cea mai neinspirată (mai ales că, de obicei, autorii ajung la următoarea concluzie în care nu se întrevede niciun indiciu de autocritică: “Ce-mi plac glumele mele!”).
Vrei argumente: uite un motor diesel duce si 1 milion de km daca e intretinut si folosit corespunzator.
2.O alimentare dureaza 5 minute si ai un range de aproximativ 1000 km indiferent de viteza de croaziera, temperatura si consumatori.
3.E usor de revandut.
4.Nu trebuie sa ai aplicatia Plug And Share pentru a cauta statii, nu trebuie sa ai aplicatie pentru fiecare statie in parte, poti plati cu cash sau cu card oriunde, oricum, oricand.
5.Nu trebuie sa iti planifici drumul in functie de statiile de incarcare.
Daca mai vrei Fanel/Edikk vorbim pana maine.
Însă aceşti propagandişti feroce (ah, da, ei nu amăgesc pe nimeni: pseudo-emotivi!) ignoră truismul conform căruia, dacă i-ar fi crescut părinţii lor numai cu vegetale, s-ar mai fi dezvoltat ei fizic, în parametri optimi, din părţi. Adică au fost îndopaţi cu carne, lapte şi ouă “la greu”, fratziwear, dar na! ulterior, mai gustoasă li s-a părut…corectitudinea politică, recte “grija” (dirijată interesat din umbră) faţă de orice vietate “fără apărare” sau care aparţine “minorităţilor discriminate”.
Chiar că mi-e dor de revista “România Mare”. N-am mai citit-o de la dispariţia Tribunului. Dar fiinţa acolo o rubrică interesantă, intitulată “Vitrina cu monştri” (de fel şi chip).
PS. Securiştilor, nu vă încearcă arta scrisului, staţi voi liniştiţi! Nu vă mai străduiţi!! De când v-aţi debarasat de Interesul Naţional (implicit, de obiectivul Siguranţei Naţionale), ca să vă lansaţi, în schimb, în vâltoarea “polivalenţei”, curcile plouate se crăcănează de râs!
Notă. Prima datorie a unui ofiţer “sub acoperire” este să fie permanent atent să nu se deconspire, iar dacă, totuşi, s-a întâmplat, atunci n-are încotro decât să nege cu vehemenţă supraomenească şi necontenită, până când va fi rechemat din post. Şi ar fi mare minune ca o asemenea impardonabilă neglijenţă să nu se soldeze cu trecerea în rezervă prin decret prezidenţial.
Săriţi, lume şi popor
Vai, cum toţi din preajmă mor
Am un ursuleţ de pluş
Dieselgate l-a prins sub duş
Supravieţuise însă
Oh, a lui soartă plânsă
La pârnaie cu duşmanii
Bornele pe toţi germanii
Nu mai vrem BMW şi VAG
Să se ştie-n Bundestag!
sunt sigur ca la performanta vor avea unde sa avanseze.