Mercedes-Benz vrea să intre pe segmentul vânzărilor de automobile pe internet. Până la sfârşitul anului curent, nemţii vor implementa un sistem de comercializare online pentru pieţele din Germania şi Polonia.
Pentru mulţi, achiziţia unei maşini premium este un moment la care au aspirat o perioadă considerabilă de timp, aşa că medierea tranzaţiei prin internet ar putea să nu fie cea mai fericită soluţie.
Tim Urquhart
Analist IHS Automotive
Mercedes-Benz va implementa o nouă strategie pentru a-şi creşte baza de clienţi, urmând să introducă posibilitatea achiziţionării unui automobil folosind internetul, portalul ales fiind denumit Mercedes-Benz Connection Online store.
Potrivit AutomotiveNews, schimbarea va avea loc până la sfârşitul anului curent şi va fi derulată în Polonia şi Germania, fiind vizaţi clienţii din Varşovia şi Hamburg, care vor putea să-şi configureze, comande şi finanţeze noile automobile prin intermediul unor reprezentanţe virtuale. Pe lângă vânzările efective, măsura le va aduce nemţilor de la Mercedes-Benz informaţii importante despre răspunsul clienţilor la canalele digitale de comunicare şi la dorinţele acestora în privinţa unui nou autovehicul.
Rivalii de la BMW au anunţat deja
intenţia de a comercializa noua gamă i şi pe internet, urmând să dezvolte un sistem special dedicat noului produs.
Noul plan al celor de la Mercedes-Benz nu va renunţa de tot la reprezentanţele clasice, faza finală a vânzării necesitând prezenţa fizică a clientului la dealer, în vederea semnării unor documente şi a ridicării vehiculului dorit. Opţional, vehiculul va putea fi livrat într-un loc solicitat de client, dar cumpărătorul tot trebuie să se prezinte la o reprezentanţă înainte, pentru a efectua anumite proceduri administrative legate de tranzacţia respectivă. În plus, clienţii interesaţi de anumite modele Mercedes-Benz vor putea să-şi programeze un test drive pe internet, urmând să fie întâmpinaţi de un reprezentat de vânzări în locul dorit de acesta, cu tot cu vehiculul pe care clientul doreşte să-l testeze.
Însă, Mercedes-Benz nu vrea să renunţe la reprezentanţele tradiţionale, urmând să investească în showroom-uri amplasate central. Primul showroom care urmăreşte această strategie a fost deschis la Paris, în 1995, pe Champs-Elysees, iar următoarele au fost deschise în oraşe precum Berlin, Milano, New York, Beijing şi Tokyo.
Pe lângă aceste reprezentanţe amplasate în centrul oraşelor importante, Mercedes-Benz ar putea să deschidă showroom-uri suplimentare în alte zone.
Via AutomotiveNews (înreg.)
Acela este GLA Concept, prezentat la Salonul Auto de la Shanghai.
http://www.automarket.ro/stiri/mercedes-benz-gla-concept-fratele-suv-al-lui-a-klasse-debuteaza-la-50728.html