De când nu ați mai mers cu autocarul? Dacă nu ați mai făcut-o de mult, probabil imaginile următoare o să vă facă dor de o astfel de excursie. E drept, un astfel de autocar e cam greu de găsit la noi în țară.
Ceea ce vedeți în imagini este un autocar construit de Mercedes-Benz pentru Statele Unite și botezat Tourrider. Este oferit în două niveluri de echipare, denumite sugestiv Business și Premium. Autocarul de aproape 14 metri lungime oferă confort la superlativ, chiar și pentru persoanele cu mobilitate redusă. Există un lift care asigură urcarea lor în autocar, precum și două locuri special create.
Ceilalți pasageri dispun și ei de scaune generoase, îmbrăcate în piele, cu spațiu generos la nivelul picioarelor. Există mai multe opțiuni de colorare a interiorului, cusături contrastante, câte două prize USB pentru fiecare scaun și prize de 110V (asta pentru că suntem în SUA). Pentru călătoriile pe timp de noapte, Mercedes-Benz oferă iluminare ambientală LED, atât la interior (ca lampă de citit), cât și în zona de bagaje, amplasată în podeaua autocarului.
Opțional, clienții pot comanda și un acoperiș panoramic. Confortul este asigurat și de un sistem de aer condiționat uriaș, de 35 kW.
Pe lista sistemelor de siguranță, autocarul adaugă un ansamblu bazat pe tehnologia radar, capabil să ajute autocarul la virajele strânse și să monitorizeze pietonii din jur. Sistemul avertizează șoferul despre prezența pietonilor și bicicicliștilor, precum și de prezența unui stâlp. Nu lipsește pilotul automat adaptiv, capabil să frâneze automat.
Deplasarea este asigurată de un motor cu șase cilindri și o capacitate de 12.8 litri. Acesta livrează 450 de cai putere și 2300 de Nm.
via carscoops
6 cilindri aruncând noxe şi CO2 pentru toţi, aşa de sus cu sânge regal, se k în capul la restu.
Asta e de admirat ?
Stau şi mă întreb.
Voi chiar nu vedeti ca lumea evita sa mai comenteze din cauza acestui personaj E-dick? Nu vedeti ca afecteaza negativ interesul oamenilor pentru site? Comunitatea asta care comenteaza este ceea ce va diferentiaza fata de restul paginilor auto, nu vreti sa o pastrati fidela? Rezolvati cu personalul asta daca vreti sa mai aveti cititori.
Vapoare cu baterii de ce nu se produc?
Se produc si vapoare cu baterii
Insa n-ai dat tu search.
Plus, că este posibil ca unele articole să aibă mai multe comentarii, când comentez eu, pentru că mai sunt vreo câţiva ca tine, care tot îi interesează de alţii.
Oare fanatismul tău bolnav și dezgustător față de mașinile electrice e de admirat?
Stăm și noi și ne întrebăm...
...Dar, spre deosebire de tine, găsim repede răspunsul și ni-l exprimăm clar prin multele voturi negative la comentariile tale.
Oricum este singura soluție pentru a face fata consumului de energie in creștere și fără mașini electrice.
Deocamdată noile mega nave se fac pe gaz și din câte am prins și camioane pe gaz sunt tot mai multe… autonomie cam 400 Km, dar realimentarea este intru-un timp decent.
Eu, unul, socotesc că luxul poate fi asociat doar cu…confortul, başca maxim. În orice alte mijloace de transport decât autoturismele (în această ultimă categorie includ SUV/CUV), nu mi s-a părut niciodată că aş sta confortabil, prin urmare nici în autobuze/autocare.
De pildă, în ultima vreme mă bazez pe microbuz (MB Vito CDI) pentru deplasarea înspre/dinspre locul de activitate (nu este al meu personal, ci prestează o firmă de specialitate). De fiecare dată, de-abia aştept să cobor din el! Mă foiesc întruna; niciodată nu-mi găsesc poziţia convenabilă. Când s-a întâmplat să nu mai funcţioneze (din varii motive), au introdus în loc un VW Transporter. Parcă a fost mai comod şi tot senzaţia de tanc ţi-o inspiră (ca în epoca emblematicului T3), dar…manivela macaralei geamului dreapta faţă mă jena la pulpă. În 202X, vorba lui Electrikkk.
Legat de autocarul din articol, ce lux o mai fi şi acela cu atâta “sintetice” pe tabloul de comandă? Metal şi lemn în mod masiv – sau nu discutăm.
Păi eu am “vizionat” la faţa locului (în Bucale) un Oldsmobile Toronado, nota bene, din generaţia a treia (“downsized” din cauza stupidelor standarde de stat CAFE). Să leşin, nu alta. Măiestrie la pătrat. Atunci am înţeles de ce noi, europenii, nu prea asimilăm noţiunea de “personal luxury car”.
În concluzie, chiar dacă aş călători (invariabil inconfortabil) cu un asemenea autovehicul, tot nu m-aş abţine să nu mă întreb, privind de jur împrejur: “Ce-i lipseşte chelului? Tichie de mărgăritar”.
Corespondentul în engleză este “coach”, cu explicaţia “bus used for longer-distance service”.
meai dci, diferenţa dintre autocar şi autobuz este faptul că autocarul nu are decât locuri pe scaune, nu are locuri în picioare, fiind destinat călătoriilor lungi şi deci şi unui regim de viteză mare (chiar şi autostradă)
iar autobuzul are şi un număr de locuri în picioare, fiind destinat transportului urban, maxim ceva uşor extra urban, cu regim de viteză mult redus, de multe ori chiar cu viteza limitată.
Că pentru permis există o singură categorie care le include pe amandouă este cu totul altă poveste.
Dar în legislaţia europeană este o diferenţă clară între ele.
Te tot întreabă lumea pe aici: ţi-ai făcut temele, te-ai pregătit pentru teze? Deşi n-ar fi exclus să ne acoperim de ridicol abordând astfel un băiat cu ochi albaştri…Oricum, pentru a afla adevărul, vom avea nevoie de acelaşi timp ca în cazul “misterelor” loviluţiei.
PS. Da’ virgulele cui le laşi, junincă scăpată din staul? Indiferent că postezi de-acasă sau din “Mihai Viteazul” (eh, nu statuia).
De fapt, mi-a şoptit mie o păsărea care este riscul de a fi “apărător al siguranţei naţionale” : să tot faci pe prostu’ şi să rămâi aşa.
Ăia doi neuroni, greu....
Problema locurilor în picioare au legătură cu siguranţa pasagerilor şi apoi cu confortul lor.
În autocar nu sunt prevăzute, pentru că având un regim mare de viteză, la o frână pot muri, fii aruncaţi pe culoar sau chiar prin parbriz.
Apoi autocarul având trasee inter oraşe, lungi, nu poţi sta cu orele şi orele în picioare.
Got it?
PS. Da, ştiu că pot muri la o frână. Şi la un strănut de cangur. Şi la un fâlfâit de Colibri.